Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

WillemYntJee schreef:Pfoeee oke dat wist ik echt niet!
Ik kreeg alleen een verklaring van de HA mee toen ik zei dat ik naar Amerika moest/ging, verder geen poespas.
Zou t gewoon even navragen bij je HA of dat niet nog te regelen is, als t echt nodig is om zo'n ding te hebben.
Kan t me haast niet voorstellen dat ze in griekenland strenger zijn dan in amerika eigenlijk

MISTRAL94 schreef:Klopt idd Rhiannon! Van de week kregen we op het werk toevallig bericht dat je de schengenverklaring nu 4 tot 6 weken voor vertrek aan moet vragen. Helaas heeft dat voor mij geen zin omdat ik zo kort voor vertrek medicatie voorgeschreven kreeg. Mijn huisarts heeft een schengenverklaring ingevuld, ik stuur hem dus niet op domweg omdat daar geen tijd meer voor is. We zullen zien hoe het verlopen zal

SUPERMICK schreef:Het moet door de huisarts ingevuld worden en daarna opgestuurd,
maar dat kan binnen een week ongeveer geregeld zijn hoor.

Deesiej schreef:Wat raar joh, ik lees dit voor het eerst. Ben al zo'n 17 keer naar Griekenland geweest en heb nooit problemen gehad met het meenemen van wat voor medicijnen dan ook. Familie leden voor zo ver ik weet ook niet.

MISTRAL94 schreef:Het moet 4 tot 6 weken voor die tijd ingeleverd zijn daarna moeten zij hem nog verwerken en retour sturen

Anne_GTI schreef:MISTRAL94 schreef:Het moet 4 tot 6 weken voor die tijd ingeleverd zijn daarna moeten zij hem nog verwerken en retour sturen
Ik weet niet hoe klantgericht men op zo'n ministerie werkt maar ik zou vandaag zeker even in de telefoon hangen om te kijken of dit gewoon met spoed te regelen is.
Andere mogelijkheid: neem een recept van je huisarts mee naar Griekenland en je europese zorgpas. Haal bij de apotheek op je vakantiebestemming de medicatie voor de duur van je vakantie.
Alsof je medicijnen voor je lol gebruikt
Maar goed het is niet anders ik zal ze thuis moeten laten. Gelukkig hangt mijn leven er niet vanaf
MISTRAL94 schreef:Rhiannon: Wil jij het risico lopen met verboden middelen de grens over te gaan? Je bent strafbaar als je met die medicijnen gepakt wordt. Misschien vragen ze er niet om maar ik wil het risico dus niet lopen. Wel vind ik het waardeloos geregeld, het komt erop neer als jij vlak voor vertrek een medicijn voorgeschreven krijgt dat op lijst 1 of 2 voorkomt je dus gewoon een probleem hebt. Daar zouden ze toch een aangepast beleid voor moeten hebben.