*Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

*Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:24

Zomers zijn een drama, ik geef licht in het donker, ik verbrand van 3 stralen zonneschijn en ik barst van de sproeten.. Ik ben met vuurrood haar geboren en geleidelijk lichtblond en nu donkerblond, bijna bruin van haarkleur. Ik ben dus een toverbal als het op mijn haar aankomt en bleke bep als het op mijn huid aankomt. :+ Mijn haarkleur past ook niet bij mijn huid, terwijl het gewoon puur natuur is! _O-

Ik moet binnen 2 weken naar Los Angeles, waar het tegen de 40 graden loopt. Ik moet een sunblock hebben met tenminste factor 50 en ik moet ook onder een parasol gaan zitten als ik buiten ben. Ik krijg last van zonneallergie en kan zo verbranden dat ik er ziek van word, of gewoon de blaren op mijn lijf heb staan.. :+

En nou nog het aller grappigst: Ik heb van mijn nichtje dit weekeind een zelfbruiner gehad ( Garnier ) dit uitgetest op een stukje huid en er gebeurt HE-LE-MAAL niks :') Ik heb dus gewoon geen pigment op somme stukken lijf! :')

Heb jij ook zo'n bleke huid? Welke sunblock gebruik jij? En wat doe je eraan om toch kleur te krijgen?

Ook zonnebank is geprobeert, in de zon zitten etc..

_Tara_

Re: *Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:26

Je zou iig onder de zonnebank kunnen gaan om te wennen aan de zon. Dan verbrand je al een stuk minder snel.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:27

Ik heb ook zo'n witte huid en rood haar, ik smeer altijd factor 50 :P en dan verkleur ik weer niet, smeer ik 30 dan ben ik gelijk rood... En mijn benen hebben de eigenschap om zowiezo maar niet te verkleuren :P Met recht melkflessen :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:27

Nou, zonnebank ga ik eens per week/ eens per 2 weken heen ( zit erbij in sportschool )

Rode billen, rode, gestressde huid en na het rood worden word ik weer keurig wit!! _O-

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:28

Ik heb hetzelfde als jij, veel sproeten, vroeger had ik ook vuurrood haar wat nu lichtblond is. Ik heb ook een zelfbruiner geprobeerd op m'n benen, maar echt niet dat het werkt. Heb daar dus ook geen pigment zitten.
Heb nu wel dat als ik 1x verbrand, dat het daarna "bruiner" blijft. Jammer gebeurt dit altijd met shirt aan, en trekt de hele zomer niet meer blij :')

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:28

Gewoon niet in de zon zitten en je blanke huid accepteren, lijkt me een stuk gezonder ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:29

__PSM__ schreef:
Ik heb ook zo'n witte huid en rood haar, ik smeer altijd factor 50 :P en dan verkleur ik weer niet, smeer ik 30 dan ben ik gelijk rood... En mijn benen hebben de eigenschap om zowiezo maar niet te verkleuren :P Met recht melkflessen :P

ZOOOOOOO herkenbaar!! :') Ik heb hetzelfde.. Heel de zomer proberen de boel te laten verkleuren, en gewoon stug, onverbiddelijk wit blijven!! :')

Het enige wat enigsinds kleur heeft is mijn gezicht :+ Maar dat voornamelijk door de sproeten :')

Ik heb het zelfs gehad dat ik door de zon sproeten op mijn lippen kreeg, ook vrij uniek.. Was toen wel fiks verbrand ook.. :')

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:30

Ik werd eerder ook nooit bruin, alleen maar rood of bleef lekker eigenwijs wit. Ook rossig haar (heel blond vroeger, toen steeds roder, nu meer roodblond) en veel sproeten. Tegenwoordig verkleur ik wel iets, maar in vergelijking met anderen stelt het weinig voor. Verbranden is meestal van de eerste zonnestralen, daarna wordt het minder. En altijd insmeren, ook al is er weinig zon of kom ik niet in de zon (maar wel buiten) M''n benen verkleuren totaal niet, worden niet eens rood :D
Tips verder niet echt, maar wel veel buiten zijn, dunne stoffen dragen die je huid wel bedekken en altijd in de schaduw zitten?

santie

Zelfbruiner doet bij mij ook he-le-maal niets, zonnebank ook niet. Zelfs op vakantie in spanje oid krijg ik geen enkele kleur op mijn velletje. Gelukkig verbrand ik ook niet. Maar bruin worden, wat is dat? Ik ga door het leven als melkfles, helaas helaas.

Spruit

Maar met zo'n lichte huid die snel verbrand is de zonnebank niet zo gezond, ook bij het 'wennen' verbrand je iedere keer een beetje.
Ik heb niet zo'n heel lichte huid, maar ben wel blond dus ik verbrand ook vrij snel. In de brandende zon is het het beste om wat lichte kleren aan te houden, anders verbrand je hoe dan ook als een gek. Ik denk dat je lichte huid accepteren inderdaad het gezondste alternatief is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:31

Tes82 schreef:
Gewoon niet in de zon zitten en je blanke huid accepteren, lijkt me een stuk gezonder ;)

Als ik niet onder een parasol/in de schaduw zit, houd ik het hooguit 15 minuten uit ook. Het doet gewoon zeer :+ Dus uit de zon blijven is hoe dan ook mijn idee.. Maar wie weet heeft er iemand de gouden tip! _O-

En lotgenoten horen is ook wel interessant uiteraard :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 14-06-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:31

Mijn gezicht en mijn onderarmen :) die hebben een gezond kleurtje :P mijn ma zegt altijd je moet eens een kortebroek aan doen :P helaas helpt het niets :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:33

Gewone zonnebank doet bij mij ook niets, maar eerst even in het zwembad en dan zo'n zonnecabine daar inlopen werkt als een tierelier :j Daarna verbrand ik ook veel minder snel.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:33

Ik ben mn afgelopen vakantie (Cyprus) goed doorgekomen op factor 50+ van Garnier, en dan de kids-editie. Ben wel een klein beetje verbrand, maar alleen als ik stukjes was vergeten in te smeren. Na een paar dagen overgestapt op factor 30 maar toch wat gevoelige plekken.
Zelfs met de 50+ ben ik wel een klein beetje bruin geworden :j

2 jaar terug overigens een maand in Ghana geweest en daar ben ik totaal niet verbrand, terwijl ik ronduit slordig was met smeren. Maar eind mei een dagje zon gehad zonder smeren heeft geresulteerd in echt fikse verbrandingen (onderbeen zelfs dusdanig dat het ontstekingen in mn bloedvaten heeft opgeleverd en huid die er totaal niet uit zag). De factor 50 heeft zelfs de huid die in zo'n slechte staat was ok gehouden :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:34

__PSM__ schreef:
Mijn gezicht en mijn onderarmen :) die hebben een gezond kleurtje :P mijn ma zegt altijd je moet eens een kortebroek aan doen :P helaas helpt het niets :P

Ik heb voor mijn trip naar de VS nu ook een witte lange broek gekocht, en witte shirts.. ( had meteen weer een leuk excuus om te sjoppen!! 8-) )

Maar inderdaad, mijn onderarmen is een groot wirwar van sproeten en kleuren altijd ietsjes..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:34

Ik heb tzelfde probleem, alleen bruin ik op den duur wel een klein beetje...
Volgens mij kun je nu bij bep. salons (vraag me niet waar) een kleurtje op laten spuiten, is dat misschien een idee??

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:35

Heel herkenbaar!
Ik probeer zo vroeg mogelijk in het jaar alvast van het echte wit af te komen! Maar m'n benen zijn echt hopeloos!

Verder.. Tips;
Zonnebank, gebruik hier goed spul voor, dat bevorderd ook het 'bruiningsproces'.
Naar de HA voor creme tegen zonnen-allergied. (Heb ik ook gekregen, werkt super!)

Wat ik doe betreft zonnebrand.. Ga vroeg de zon in.. rond 10/11 uur.. Dan smeer ik met factor 15. Voel ik dat ik op het randje van verbranden zit.. dan smeer ik 30 of zelfs 50 en ga ik een beetje in de schaduw zitten.

Verder.. accepteren, hoe vervelend ook! :(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:36

Heeft iemand hier ervaring met de factor 50 van de aldi/lidl?? Een collega van mij zei vanmorgen dat die zonnebrand heel goed zou moeten zijn..

Oh, en ik moet ook een hoedje op, mijn hoofdhuid verbrand nml ook ( scheiding ) :') En dat doet heul, heul au.. En is heul, heul goor als het gaat vervellen _O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:38

Tallie1979 schreef:
Nou, zonnebank ga ik eens per week/ eens per 2 weken heen ( zit erbij in sportschool )

Rode billen, rode, gestressde huid en na het rood worden word ik weer keurig wit!! _O-

Dan zou ik toch naar een professionele zonnestudio gaan... Want iedere keer verbranden is echt niet goed voor je huid.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:38

Nee.. geen ervaring mee. Alleen met de aftersun van de Aldi, die is wel fijn!

Factor 50 heb ik altijd van zwitsal :+ Maar die werkt echt SUPER goed!

Tes82

Re: *Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:39

Ik heb factor 50 van het Kruidvat, die was een tijd terug geloof ik als beste getest. Ik vind de zonnebrand van de Lidl ook erg fijn.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:39

* steekt hand op *

Hier heel bleek met donker haar (waardoor je dus fijn nog een tikje bleker ziet) en veel sproetjes. Zelfs na twee weken in bikini op een surfboardje op zee liggen ben ik nog geen tintje donkerder geworden. Gelukkig ook niet verbrand door heel veel smeren met factor 50 en ruim voor de vakantie één keer in de week 6 minuten onder de zonnebank. Lekker kort :') maar het heeft absoluut geholpen om verbranden te voorkomen.

Zelfbruiner heeft hier ook weinig effect, ik krijg er hoogstens oranje strepen van. Heeft even geduurd voordat ik kon accepteren dat dat ook geen oplossing is, dus nu ben ik maar gewoon trots op mijn bleke huidje. Moet alleen wel zorgen dat ik een beetje strak blijf, want elk bobbeltje en putje zie je in die bleke huid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 14:39

_Tara_ schreef:
Tallie1979 schreef:

Dan zou ik toch naar een professionele zonnestudio gaan... Want iedere keer verbranden is echt niet goed voor je huid.

Ik ben er ook maar mee gestopt.. :) ( er staat GA, maar dat moet zijn GING )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:40

Ik ken de ellende... Ik verbrand gewoon door een legging heen op mijn benen!!! En mijn hals en buik verbranden ook waar ik bij zit... Alleen mijn armen worden een beetje bruin, de rest wordt vuurrood en vervolgens weer wit.

Sunblock moet ik elk uur smeren... Anders werkt het niet. :\
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 14-06-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:41

_Tara_ schreef:
Je zou iig onder de zonnebank kunnen gaan om te wennen aan de zon. Dan verbrand je al een stuk minder snel.

Ik heb ook een witte huid met sproeten en ik gebruik mijn verstand: ga van mijn leven niet onder een zonnebank :n

Ik smeer gewoon regelmatig, tussen de factor 30 en 50 en draag vaak ook fijne bedekkende laagjes.

Ikzelf probeer toch echt in gedachten te houden dat ik een gevoelige huid heb, en probeer dus erg zuinig te zijn met zon.

Ik ben dus altijd diegene die zeurt om in de schaduw te gaan zitten :')

Schijnt dat de zonnebrand van de lidl idd zeer goed is en niet slechter dan die dure!!
Laatst bijgewerkt door poes op 14-06-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt