Bibberen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylf

Bibberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 19:36

Hallo,

ik zit met een probleempje, en vroeg me af of sommige van jullie misschien hetzelfde hebben, of weten waardoor het komt.

Ik bibber altijd, mijn handen bedoel ik dan he. Ik kan echt mijn handen niet fatsoenlijk stil houden, en als ik iets fijns moet doen, zoals iets door een naald steken, of iets voorzichtig aanraken, wordt het al zeker te dol.

Dit is nogal lastig, omdat ik in de horeca werk, en mensen altijd denken dat ik nieuw ben en nerveus, terwijl dat helemaal niet het geval is. Ik werk daar al zo'n 2,5 jaar ofzo. Het is altijd wel erger als ik er net ben, omdat het altijd wel een beetje stressen is, maar ook daarna, als die stress er niet meer is, heb ik er last van.

Al helemaal ambetant wordt het als ik moet acteren of ik kom iemand tegen waar ik iets voor voel (Heel moeilijk om subtiel te zijn dan :P) en er ook echte bibber-stress bijkomt, dan swingen de trillingen de pan uit.

Iemand hier ook last/verstand van?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:37

heb je het al ens laten onderzoeken

skyline

Re: Bibberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:39

Mijn handen bibberen ook heel erg.
Zelfs als ik een rondje probeer te tekenen.
zie je de bibbers er wel een beetje in :+

Sylf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 19:41

skyline schreef:
Mijn handen bibberen ook heel erg.
Zelfs als ik een rondje probeer te tekenen.
zie je de bibbers er wel een beetje in :+

Heb ik ook :). Ik had maandag examen en was mijn lat vergeten, had er een beetje een boeltje van gemaakt dus trok lijntjes om aan te tonen wat bij wat hoorde, had ik beter niet gedaan, het waren net bliksemschichten waardoor mijn examen eruit zag als een werk van Picasso :P.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:43

Misschien is daarom mijn handschrift wel so belabbert :D
nu heb ik eindelijk een excuus :+

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:45

Ik ken ook een meisje wat dat best erg heeft, ze is daar ook mee naar huisarts geweest, en het was een of andere ziekte of zoiets..

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:47

Het probleem bij mij is dat ik het alleen heb als ik schrijf of dingen doe waarbij ik mijn handen aanspan :P
en de ene x is het erger dan de andere x en soms is het er niet

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:59

jha dat heeft zij ook.. met drinken, schrijven etc. soms heeft ze het niet en dan weer heel erg..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:01

Ik herken t wel. :j
Mensen vragen altijd of je zenuwachtig bent, ook al is dat helemaal niet zo. Erg vervelend. _O-
Ik ben er ook nog nooit mee naar de HA geweest oid, ik heb het al zolang ik het me kan herinneren.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:25

parkison?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:26

Mijn zwager bibbert al jaren en ze hebben hem na gekeken maar konden niks vinden.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:29

Ik heb het ook in lichte mate. Als ik bv. met kop en schotel moet lopen dan hoor je heel het kopje trillen.
Bij ons is het gewoon een familie kwaaltje, mijn vader heeft het ook en mijn 2 broers ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:29

Mijn oom bibbert ook al zijn hele leven. Schijnt iets te zijn met de zenuwen in de handen, is bij hem onschuldig en niets aan te doen. Maar het stoort hem niet, hij heeft er zelfs netjes mee leren schrijven :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:32

Mijn vader heeft het ook en toen hij het liet onderzoeken bleek dat hij ouderdomssuikerziekte heeft. Nu lijkt me dat jij daar te jong voor bent, maar je bloedsuikerspiegel testen kan nooit kwaad. Irritant lijkt me dat, zeg.

BE - Neuropathie? Want dat is het wat het bibberen uiteindelijk bij mijn vader veroorzaakt. Neuropathie is een bijverschijnsel (meen ik) van suikerziekte.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:34

Ik geloof wel dat het neuropathie was, maar hij heeft geen suikerziekte. Ze weten bij hem niet waar het vandaan komt, maar het lijkt verder geen kwaad te kunnen. Ik ben er zo aan gewend dat ik het niet eens meer echt opmerk als ik hem zie.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:42

Ik had het ook, sinds ik B12 geinjecteerd krijg is het bij vlagen weg. Als ik weer een injectie nodig heb, begint het weer te trillen..
En lepeltje met suiker van het potje naar de thee? Dan lag er geen suiker meer op de lepel..
Als je je er aan stoort, kan je even langs je HA.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:45

Blue_Eyes schreef:
Ik geloof wel dat het neuropathie was, maar hij heeft geen suikerziekte. Ze weten bij hem niet waar het vandaan komt, maar het lijkt verder geen kwaad te kunnen. Ik ben er zo aan gewend dat ik het niet eens meer echt opmerk als ik hem zie.

Ah, nee, klopt! Neuropathie hoeft niet per definitie veroorzaakt te worden door suikerziekte. Ik zie het bij mijn vader ook niet meer, behalve als ie op een receptie met een kopje thee van de ene kant van de zaal naar de andere kant moet lopen. De thee gutst dan over de rand en iedereen kijkt 'm aan. :7 Vervolgens wordt ie zenuwachtig en dan gaat hij nog meer bibberen. :(:)

Sylf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 21:44

Ja, ik heb het ook al heel mijn leven en soms erger dan anders, soms helemaal niets. En soms is soep drinken al een heel lastige opgave:P. Ik wil er wel mee naar de HA, maar voel me langs de ene kant zo stom, omdat het eigenlijk op zich niet zo'n kwaad kan, het is niet dat het pijn doet of dat ik geen rechte letter op papier kan zetten (Ik ga heel wienig naar de HA en als ik dan al eens ga, heb ik nooit iets voor, of kan ie er niets aan doen, dan voel ik me altijd zo stom). Langs de andere kant ben ik bang dat ze wel iets vinden en dat ik daar dan heel de tijd mee in mijn hoofd zit... Ik weet dat het stom klinkt en dat ik gewoon naar de dokter moet gaan, maarja ...

Ik speelde vroeger trouwens harp en als ik moest optreden, pffiiee , was net zelf een trillende snaar :P.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:52

Ik ken iemand die dit ook heeft, die moet binnenkort naar neurologie om scans te maken. Misschien toch maar even naar de HA?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:55

Jouw HA zit er ook voor jou. :j Als jij je zorgen maakt en graag dingen wil uitsluiten, dan zou ik 'm toch even bezoeken. Je kunt ook aan de doktersassistente (die je aan de lijn krijgt) zeggen dat je je bezwaard voelt om langs te komen voor, in jouw ogen, een futiliteit. Ook dat mag je uiten. Uiteindelijk zou ik wel aangeven dat je graag hebt dat er even naar gekeken wordt.