Vocht in oor/ontsteking, wat kan ik er aan doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Vocht in oor/ontsteking, wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 08:11

Donderdagavond ben ik naar de HAP gegaan omdat ik ontzettende last had van mijn oor. Maandagavond heeft 't als een gek zitten jeuken; dinsdagochtend hoorde ik ineens niet meer. Ik heb gedruppeld met olie onder het mom van 'ik laat ze uitspuiten bij de HA'. Dat stond vrijdag op de planning, maar nadat ik donderdagavond - na telefonisch contact met de HAP - na 3.000 mg paracetamol nóg gek werd van de pijn ben ik naar de HAP gegaan.

Het vonnis: een infectie aan de buis van Eustachius, vocht achter mijn trommelvlies en een gaatje erin. Het advies: 2x per dag 15 minuten stomen, 5x p/d neusspray gebruiken en max. 4.000 mg paracetamol per 24 uur slikken tegen de pijn. Met 24 tot 48 uur zou het beter moeten zijn.

Niet dus. Ik weet niet wat ik met mijn oor aan moet. Vannacht weer wakker geworden van steken in mijn oor. Het wordt beter in de zin dat er vocht uit begint te komen, maar tegelijkertijd lijkt het alleen slechter te worden. Het lijkt wel of er steeds meer druk op komt te staan. Ik zit nog steeds op 4.000 mg paracetamol per 24 uur en zowel paracetamol als stomen verlicht iets, maar maar even. Ik heb vannacht zitten twijfelen of ik de HAP weer zou bellen, inmiddels is het alleen een zeurende pijn.

Dit is de 3e nacht op rij dat ik wakker wordt van de pijn, terwijl ik voordat ik ga slapen - variërend van 12 uur tot 2 uur 's nachts - nog 1.000 mg paracetamol pak. En rond een uur of 8 word ik weer wakker. Niet zozeer van de pijn, want nu zeurt het gewoon, maar het is net genoeg om niet meer te kunnen slapen. 's ochtends gaat het eigenlijk iedere keer redelijk, maar naarmate het later wordt, wordt het steeds slechter. En ik ben zo moe... -O-

Ik weet even niet meer wat ik hier mee aan moet... Nu de HAP bellen, vanavond als het weer slechter wordt, morgen de HA bellen waar ik wsn pas dinsdag op z'n vroegst terecht kan, gewoon niet bellen en even een paar dagen door de zure appel heen bijten...?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 08:55

Wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is.
Je moet doen wat je gevoel je zegt. Denk je het niet meer uit te houden tot morgenochtend, dan zou ik de HAP weer bellen, en anders morgen de HA bellen en zeggen dat je persee die dag een afspraak wilt. Sterkte in ieder geval. :(:)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:00

Bij mij maakt stomen het altijd erger als het al is. Neusspray werkt wel heel goed, en sávonds bij het slapen gaan een verse ui in diverse parten snijden en langs je bed zetten.
De ui zorgt ervoor dat je neus open gaat, of blijft. De buis van eustachius heeft dan ook ruimte om open te gaan, en zodra die open is kan de druk uit je oor.
Het feit dat er al een gaatje in het trommelvlies zit, zou eigenlijk ook verlichting moeten geven omdat ook hier de druk mee van je oor af gaat.
Het is vaak de druk die de ellende en de pijn veroorzaakt.
Verder werkt het slapen in een half zittende positie ook enigszins pijn verminderend.
Ik wens je heel veel beterschap

BigOne

Re: Vocht in oor/ontsteking, wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:27

Let goed op dat je oor niet af gaat staan van je hoofd, dus goed vergelijken voor de spiegel en als er infectie zit moet je dan geen antibiotica?
Als je oor wel af gaat staan dan snel naar de dokter en om antibiotica vragen, eigenlijk is bij een gewone oorontsteking de pijn weg als het trommelvlies door is dus dit lijkt me geen gewone ontsteking en ik zou toch weer terug gaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:04

Vraag anders verwijzing voor een KNO arts,die kunnen veel meer.Voor je het weet is je oor kapot, en ik weet daar alles van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:07

Heb je nog jeuk in je oor?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 11:49

Ahuh. Gisteren op advies van de HAP in Lelystad de boel omgegooid naar 3.000 mg paracetamol + 1.200 mg brufen. Dat werkt toch al een stuk beter... Druk is ook wat van mijn oor af, maar dat kan ook schijn zijn aangezien ik gisteravond op 6 uur tijd ongeveer 2.400 mg weggeslikt heb...

Morgenochtend om 8:50 een afspraak bij mijn eigen HA, dan maar eens zien wat die zegt. :)

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:52

Wat een herkenbaar verhaal dit..

Ik zit al anderhalve week ziek thuis door oorontstekingen.. Vorige week woensdag kwam de eerste.. Veel pijn en zooi dat uit mijn oor kwam.. Maandag naar de KNO arts, zag het er redelijk rustig uit..

Dinsdag nacht begon de ellende weer en heb ik weeer een oorontsteking.. Deze is nog heftiger als de vorige, heb echt nog nooit zoveel pijn gehad als de laatste dagen..

Ik leef op ibuprofen, heb oor druppels en neus spray inderdaad..

Hoe ziet jou paracetamol/ibu schema er uit? EN heeft het geholpen? Zoja na hoeveel dagen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:39

Ik heb er uiteindelijk antibiotica voor gekregen :) Hielp gelukkig wel!

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:59

Rock schreef:
Ik heb er uiteindelijk antibiotica voor gekregen :) Hielp gelukkig wel!

Heb ik ook al gehad, gister de laatste ingenomen... Hiel bij mij dus niet echt..
Baal er zo van! Ben zoiezo geen binnenzitter, en ga dinsdag morgen op vakantie met het vliegtuig... Dat wordt pijn leiden denk ik..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:35

Ik heb peniciilline gekregen van de huisarts. Dat heeft samen met een berg ibuprofen en paracetamol wel iets geholpen; de druk is van mijn oor af. Maar het doet pijn met aanraken en ik ben nog steeds hardhorend aan die kant. Er komt een hoop zooi uit... En gisteren was de laatste dag van mijn kuur. Ik zit me dus nu ernstig af te vragen of ik dit nog een week aan moet kijken (ab blijft ook een week 'hangen', of dat ik morgen de huisarts weer moet bellen.

Ik slikte tot ik aan mijn kuur begon 6 paracetamol van 500 mg en 3 ibu's van 400. Dus meestal 2+1, ergens tussen 12 en 3 's middags, rond een uur of 6 en net voor het slapen gaan. Tijdens de penicilline-kuur heb ik het teruggebracht naar 2x 2+1, waarvan 1x net voor het slapen gaan. Vannacht heb ik voor de eerste keer geen pijnstillers genomen. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:28

Ilske mag je wel vliegen dan?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:38

Nou met mij gaat het gelukkig aan de beterende hand! Hoef geen pijnstilling te slikken, slik nog wel de ibu's omdat deze ontstekingsremmend zijn.. Mijn oor is nu ook niet meer gevoelig en onrustig, het klopt nog wel een beetje..

Ik zou even overleggen met je HA Silvia, ik kreeg ook een 2e ontsteking ook al slikte ik antibiotica.. Krijg nu in Juli een buisje omdat ik al zooo lang aan het sukkelen ben..

Markeen; Ik hoop het.. Zoals het er nu uit ziet wel hoor! Moet alleen niet weer een terug val krijgen..

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:47

ilske heeft de ha gezegd dat je mag vliegen?

ik heb namelijk een keer gevlogen met oorontsteking ( dit wist ik niet) had namelijk in de dagen ervoor 1 keer een paar steken gehad in me oor verder niks. In het vliegtuig met landen heb ik zon pijn gehad net of ze met een mes in me oor aan het steken waren. Gevolg oor dat dicht bleef zitten en de volgende dag zo ziek naar huisartsenpost en dubbele oorontsteking. Nou ben ik hier gevoelig voor oorontstekking.

voor jouw hoop ik natuurlijk dat je wel mag vliegen. Neem voor de zekerheid van die dopjes voor het vliegen mee

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:08

Yep de oordopjes, neusspray en paracetmol ligt al klaar!

De KNO arts heeft vorige week (voor mijn laatste ontsteking) gezegd dat ik mag vliegen, toen voelde het net zo als op dit moment.. De ontsteking is niet 100 % weg maar mijn oor is wel rustig..