Enorme buikpijn, en niets helpt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Enorme buikpijn, en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:10

ok, nu heb ik het echt wel gehad...
Vorige week van vrijdag op zaterdag nacht kreeg ik achterlijk veel buikpijn. Nu heb ik galstenen en dacht ik dat het daar wel mee te maken zou hebben, en ben ik om 6 uur 's ochtends met mijn moeder naar de huisartsenpost gegaan omdat ik het niet meer trok. Die zei dat hij meer dacht aan darmkrampen of iets met mijn maag, maar omdat ik een paar keer bruine urine had gehad heeft hij me toch diclofenac voorgeschreven (100mg zetpillen) die ik 2x per dag mocht innemen. Die diclofenac hielp niet zo, maar binnen een dag verdween het

Vannacht kwam het echter weer, niet specifiek aan de rechterkant... Meer in mijn bovenbuik onder mijn borst, en het doet echt veel ACHTERLIJK veel pijn gewoon.. Een hele zeurende irritante pijn, die in aanvallen erger (stekend) wordt en uitstraalt naar mijn rug. Ik heb de HAP weer gebeld maar omdat dit al de 2e keer was en ik geen koorts heb hoefde ik niet te komen; ze konden toch niets doen en ik moest maar een keer een afspraak met de HA maken doordeweeks. Wel mocht ik nog paracetamol gaan slikken...
Daarnaast heb ik vorige week ook nog een paar keer behoorlijke uitdrogingsverschijnselen gehad terwijl ik genoeg dronk (in 1x heel veel dorst krijgen, lage bloeddruk, vlekken voor ogen en donkerbruine urine dan dus)

Nou inmiddels heb ik vandaag al 8 tabletten paracetamol achter mijn kiezen voor vandaag (op advies van die vrouw) en 2x diclofenac en ik zit hier alsnog te janken van de pijn... Ik heb ook nog toetsweek, en ik MOET dit weekend leren, maar ik heb nog niets geleerd en dat gaat ook zo gewoon niet -O- ik zit echt met mijn handen in mijn haar.. Zit hier nu met een warme kruik, vanochtend hielp een warme douche.. nu niet meer... Heb mijn maag al 'leeg'gemaakt (vinger in mijn keel, en alles uitgespuugd) in de hoop dat dat wat zou helpen... Maar ik weet het gewoon niet meer |( Help...

ooh. en als ik lig wordt het erger, niet erg bevordelijk voor mijn nachtrust dus vandaar dat ik de tijd maar probeer te doden achter de comp

Storm

Re: Enorme buikpijn, en niets helpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:12

Als het echt niet meer is uit te houden, kun je misschien toch het beste nogmaals de huisartsenpost bellen.
Voor ons is het onmogelijk om een diagnose vanuit onze huiskamer te geven...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:13

Het klinkt voor mij toch echt als iets met die galblaas, ook al zit het niet specifiek rechts... dat zat het bij mij ook niet, maar de klachten waren gelijkend op die van jou. Bij mij was de galblaas flink ontstoken geraakt. Bel je HAP terug! Op een leverontsteking zit je niet te wachten...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:15

Ik zou zeggen blijven bellen. Als het écht niet uit te houden is dan is er toch echt wat mis en kunnen ze beter even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:16

Storm schreef:
Als het echt niet meer is uit te houden, kun je misschien toch het beste nogmaals de huisartsenpost bellen.
Voor ons is het onmogelijk om een diagnose vanuit onze huiskamer te geven...

Ik ben niet zo'n held en die verpleegster vanochtend klonk echt niet zo vriendelijk...
Ik durf echt niet nog een keer te bellen hoor -O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:16

Wel doen, meisje, echt! Dit kan zo niet doorgaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:17

die verpleegster van vanmorgen is er vast niet meer, denk dat je nu wel lang genoeg hebt laten zien dat je wel wil proberen..
Ik zou even bellen..

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:18

Of rechtstreeks naar de Spoedeisende hulp van het ziekenhuis.

Sterkte.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:18

Meisje toch, niet bang zijn, het zou toch wat zijn dat je niet meer durft te bellen door een onaardige verpleegster. Het is vast een andere verpleegster dan die van vanmorgen :)
Stel voor dat je wel iets ernstigs hebt, en je niet gaat omdat je niet durft? Kom op, en anders kan je moeder voor je bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:26

nou, ik mocht bellen als ik koorts had. Nou was de thermometer kwijt en voelde ik me niet echt koortsig... Maar net toch maar even gezocht, en mijn temp is 39.1 ... Mams gaat nu dus wel even bellen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:26

En gauw :j Hoop dat je meteen mag komen, sterkte!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:29

jemig ga naar het ziekenhis zou ik zeggen! (morgen)
klinkt niet zo goed namelijk, en ik krijg er spontaan buikpij van.(ja echt waar..)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:35

Klinkt een beetje als wat ik een paar maanden geleden had, een niersteen/urineweginfectie/nierbekkenontsteking. Hoop voor je dat de HAP je kan helpen. Veel sterkte!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:40

ik zeg gewoon met deze pijn spoedeisende hulp, zou ik gewoon doen niet af laten schepen als ze chagerijnig doen ligt dat niet aan jou.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:40

Jee meid, wat kl*te is dit. Ik heb dit zelf twee weken geleden gehad. 4 nachten lang serieus liggen creperen van de pijn. Huisarts is aan huis geweest, maar heb geen galstenen of andere rare dingen. Het deed echt zoveel pijn. Kon geen seconde in dezelfde houding zitten, liggen, staan, lopen. Ook maag leeg gemaakt (dat gaf dan een minuut of wat verlichting, daarna begon het weer) Ik zat ook zo'n 3x per nacht onder de douche, omdat dat nou net het enige was dat enige verlichting van de pijn gaf. Maar zodra ik eronder uit kwam........
Ik weet nog steeds niet wat het nou geweest is. Het is na 4 dagen/nachten vanzelf over gegaan. Raadselachtig. Ik denk zelf dat ik een maagzweer heb eerlijk gezegd, al had ik dat echt niet verwacht. Maar ik (en de artsen) hebben ook geen andere verklaring hiervoor..

Maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor! Heel veel beterschap.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:48

wat zeiden ze op de HAP?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:55

Sterkte, wat zeiden ze tegenje?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:13

hoe gaat het nu TS?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:20

Hoe gaat het nu met je? En wat zeiden ze bij de huisartsenpost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:49

haay!
Mijn thermometer was of oud en verrot, of mijn temperatuur was gewoon heel wisselvallig (en gestegen bij pijn oid) maar daar was mijn temperatuur gewoon normaal. Arts vond het toch wel verdacht dus ik moest wel blijven voor verder onderzoek. Dus zo slecht was het mss nog niet dat mijn thermometer zo hoog aangaf :o ...

Anyway heb uiteindelijk tot 5 uur 's nachts op de spoedeisende hulp gelegen, en ze hebben allerlei onderzoeken gedaan (bloedonderzoek, urineonderzoek, hartfilmpje). Ik had geen galblaasontsteking, want mijn ontstekingswaardes in mijn bloed waren laag. Wel een galsteen-aanval en ze kwamen er ook achter dat ik een blaasontsteking had... Dus daar moet ik nu medicijnen (anti-biotica) voor. Verder was alles goed gelukkig :)

Het enige wat nu dus wel vervelend is, is dat de pijn gewoon door alle pijnstilling heenkomt, en het dus telkens terugkomt, en dat ik er echt helemaal niets mee kan. Grappig -O- ook dat het echt precies de dag voor mijn toetsweek begonnen is waardoor ik voor geen meter heb kunnen leren en mijn hele goede rapport iets minder goed is (En het telt mee voor m'n examens hmpf) Die galstenen hebben ze bij toeval ontdekt, en verder zijn er niet echt stappen ondernomen, dus nu moet ik een afspraak gaan maken met de chirurg en word ik wsl op de wachtlijst gezet om mijn galblaas te verwijderen...
En tot die tijd aan de diclofenac (die niet helpt... -O- )
Maargoed, gelukkig is het niet iets ernstigs :) !

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:27

Hi, misschien mag je ipv diclofenac wat sterkers hebben? ik kreeg zelf gigantische buikpijn van diclofenac. Slikte toen naproxen en toen dat niet meer hielp (vanwege niersteen enzo) mocht ik morfine slikken. Misschien kun je daar nog naar informeren?
Veel beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:34

Arts heeft het wel gehad over morfine idd, maar ze zei ook dat ze dat toch liever niet gaf omdat dat wel erg sterk was (dat was wel voordat ik doorgestuurd was naar de spoedeisende hulp en ze dus echt nog niet wisten wat 't was). Maargoed.... Als dit echt vaker blijft aanhouden, en echt niets helpt... Dan zal ik het wel nog eens vragen, want dit wekelijks doorstaan (een uur of 24 aanhoudend) vind ik niet echt een goede optie :') ..