Uitslag, zonneallergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Uitslag, zonneallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:49

Ik ben nooit ergens allergies voor geweest en ben meerdere malen verbrand (niet vaker dan 1 x in het jaar hoor) en bescherm me altijd redelijk goed. Ik heb een tijd terug allergietesten gedaan, was nergens allergies voor.

Ik ben 2/3 weken geleden een weekend aan zei geweest om te fotograferen (woon zelf in de buurt bij de kust) en ik ben toen verbrand. Eerst was ik rood, toen vervelde ik. Tot dusver normaal. Maar nu heb ik opeens overal uitslag, en dan vooral op de plaatsen waar ik verbrand was of aan de zon blootgesteld was! mijn armen en borst zit nu onder en ik ben deze week er nog niet aan toe gekomen om naar de HA te gaan en wil dus volgende week gaan, maar mijn vraag is dus, zou ik nu opeens allergisch kunnen zijn voor de zon ofzo?

Hoop het niet want ik vind de zon toch wel fijn :Y)

geerte

Re: Uitslag, zonneallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:50

ik ben vorige jaar ook opeens allergisch geworden zonder dat ik het eerder had...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:53

en wat waren de dingen die jou opviel?

die plekjes jeuken erg bij mij, en het zijn allemaal bultjes, niet zozeer vocht in, maar het zjn er echt heel veel

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:54

ja dat heb ik ook en het brand heel erg maar dan is het niet meer verbrand is...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:55

Ik heb 1 jaar zonne-allergie gehad. Vraag me niet hoe het kan, maar het is na die ene zomer nooit meer teruggekomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:55

het brand niet meer bij mij, dat niet, en de huid is ook niet zozeer droog nu. Mijn huid is nogf wel erg rood :j

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:56

Ik heb zelf al vanaf dat ik een jaar of 11 was zonne-allergie, maar bij mij treedt dat direct op wanneer ik (te lang) in de zon zit. Ik krijg eerst rode vlekken en daarna gaat de huid opzwellen (het voelt dan als allemaal kleine bultjes) en gaat het enorm jeuken. Ik heb dus ook eerder last van de allergie dan dat ik verbrand. Ik denk niet dat zonne-allergie een paar weken na de blootstelling aan de zon nog zal optreden, tenzij je misschien nu weer in de zon bent geweest zonder bescherming? Want het zou natuurlijk wel kunnen dat je huid door verbranden en vervellen wat gevoeliger geworden is en je daardoor door opnieuw in de zon te zijn wel een reactie hebt gekregen...
Misschien toch inderdaad even naar de huisarts gaan, vooral als je er langer last van blijft houden.
Sterkte!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:56

Kan idd dat je nu er ineens last van hebt. En het lijkt idd op een zonneallergie.
Ook ik heb helaas last van meerdere allergische reacties (geen zon) en dit is van de een op de andere dag op komen zetten. En loop er nu nog steeds mee te kampen. Iig zsm naar HA en waars moet je weer bloedprikken. Hopelijk groei je er snel overheen :)

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:59

al gedacht dat het helemaal niets te maken heeft met de eerder opgelopen zonnebrand?
Door dat je verbrand geweest bent, ben je je waarschijnlijk gaan insmeren met allerhande crémes, waar je huid niet aan gewoon is.
Ik heb vaak een overgevoeligheidsreactie op producten.
Zo ook eens een overgevoeligheids reactie gehad op, jawel, zonnecreme.... Misschien is het bij jou van after sun ofzo?
ik zou het even een paar dagen aanzien. Normaal verdwijnt zo'n reactie binnen de paar dagen. Zoniet, toch de HA raadplegen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 13:59

dubbel ±:±
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-06-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:00

Ik ben daarna niet meer in de zon geweest, althans, niet zonder bescherming :n Ik heb inderdaad allemaal bultjes nu maar ik kreeg die dus pas 1 a 2 weken naa dat weekend strand. Eerst was mijn huid helemaal verveld, lekker zacht en toen begon het op mijn borst te komen, en toen mijn armen en nu zelfs mijn handen.

Ik ben 4 jaar geleden in Aruba geweest, daar is de zon natuurlijk veel sterker en ben toen ook erg verbrand geraakt, maar geen verdere problemen gehad toen :n terwijl ik nu dat weekend strand niet eens ben wezen zonnen maar de hele tijd bezig was met fotograferen := Ik ben sindsdien nooit meer echt verbrand, niet echt dus. Wel beetje rood maar dat trek wel weg

Ik ga volgende week dinsdag een afspraak maken met de HA, hopelijk is het geen allergie gezien ik een hobby heb die nogal in de buitenlucht is en ik wel graag lekker weer heb haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:01

Ik heb trouwens de hele tijd cacaoboter gebruikt nadat ik verbrand was. Dat is het ideale middel voor de droge gevoelige huid zeggen ze altijd en ook voor verbranding :P geen verdere aftersun :n

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:01

Iig goed opletten wanneer de bultjes op komen zetten. Er dan op letten wat je gegeten hebt of wat je bv op je huid hebt gesmeerd. Ik was ook allergisch voor een bepaalde after-sun. Waardoor het alleen maar erger werd. Jeuken de bultjes?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:02

ik heb op het moment een vest aan, en kan er van af blijven, maar als ik er eenmaal aanzit kan ik niet stoppen := die cacao boter gebruik ik al enkele jaren, nooit problemen mee gehad

Onwijs bedankt trouwens dat jullie zo meedenken :+:

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:09

Niet om het een of ander ik zou misschien even stoppen met cacaoboter te gebruiken. Ik ben ergens allergisch voor wat ik bijna dagelijks wel at en er niet bij stil gestaan dat ik er voor allergisch was. (gaat om een groente) Totdat ik het dus even niet meer at..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:10

Oke! misschien dat ik dat dan moet proberen :j ik hoop zo dat de HA weet wat het is :')

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:18

Ik denk niet dat de HA het weet. Ik neem aan dat je HA wel kan zien dat het een allergische reactie is of iets anders. Ik denk dat je iig bloed moet gaan prikken. Als daar niets uit komt krijg je andere specifieke testen. (zijn allemaal niet pijnlijk hoor :) )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 14:19

nee dat bloed prikken gaat toch met kleine pinnetjes in je arm? ik heb bij de laatste allergietest (6 jaar geleden? := ) geen problemen gehad, kwam niks uit, ja een klein beetje hooikoorts, maar dan ook echt een heeeeeeel klein beetje

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:25

Bloedprikken is idd met een naald. Je voelt heel even een prikje thats it. Voor de rest keek ik altijd de andere kant op. Totdat ik het op een gegeven moment al zo vaak had gedaan, dat ik toch ook wel benieuwd was. Wanneer ga je/kun je naar HA?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 15:33

ik wou dinsdag ochtend gaan!

Ik kan trouwens wel even een foto maken zodat jullie een beeld hebben?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 15:48

Afbeelding
bij deze foto van mijn hand, op mijn borst is erger, maar moeilijker om zelf te maken

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:57

het zou best zonne-allergie kunnen zijn.
heb dit zelf ook pas sinds 3 jaar, terwijl ik er eerst nooit last van had.
ook rode bultjes die jeuken en het lijkt erg op de foto hierboven ^^
het kan ook door warmte komen ipv de zon!
succes iig (;

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:22

Bij mij is mn zonne allergie roder en ik vind dit er vrij droog uit zien.
Het kan ook zijn dat je huid gewoon droog is en dat is gaan irriteren?
Maar ik ben geen HA, zou zo snel mogelijk er even langs gaan :)