Verdoofd gevoel van huid na plaatselijke verdoving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Verdoofd gevoel van huid na plaatselijke verdoving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 10:23

Ik ben 6 weken geleden geopereerd aan mijn been.
Dit gebeurde onder plaatselijke verdoving.
Nu heb ik onder mijn knie een plek op mijn huid zitten, ongeveer zo groot als een tennisbal, dat nog steeds verdoofd aanvoelt.
Als ik er met mijn vinger over heen ga voel ik het niet. Druk ik er iets harder op dan voel ik wel dat ik er op duw, maar verder niet.
Het voelt raar.

Ik hoor verschillende verhalen. Dat het wel of niet over gaat, dat het een jaar kan duren.
Wie heeft hier ervaring mee? Blijft dit zo? Of gaat het inderdaad vanzelf weg. De arts was er ook niet zo duidelijk over.

Anouk1605

Re: Verdoofd gevoel van huid na plaatselijke verdoving

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:56

Ik heb ook zo'n dode plek, sinds dat ik van het paard gevallen ben. Ik heb het nu 2 maanden, en het is nog niet weg getrokken.

Ik weet dat mijn vriend na de operatie aan teelbalkanker een dove plek heeft gekregen bij zijn lies. Dat is wel redelijk weggetrokken, het voelt nog altijd lichtverdoofd. maar het werd minder. Het schijnt dat als je geopereerd wordt dat het vaker voorkomt dat je dan een verdoofd gevoel houd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:59

Kan best zijn dat een zenuwtakje geraakt is. Het kan wel een jaar duren voordat je het gevoel weer terug hebt. En duurt het langer dan mag je er vanuit gaan dat het gevoel helemaal niet meer terugkomt.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:15

Het klopt wat Mayflower zegt, het kan zijn dat ze net verkeerd hebben geprikt en iets blijven beschadigd is maar het kan ook zijn dat het nog hersteld. Ik heb er zelf last van gehad na mijn 1e kaakoperatie (ook plaatselijke verdoving) maar dat ging na 3/4 weken vanzelf weer over.