Half losgelaten nagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Half losgelaten nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:58

Gister nacht kwam ik er opeens achter dat de nagel van mijn grote teen los laat! De rechterkant en de onderkant zijn al helemaal los, alleen de linkerkant zit nog vast. Een tijd geleden heeft er een Fries op gestaan, en met korfbal staat er ook nog wel eens iemand op met zijn proppers. Denk dus dat het daar van komt.
Maar wat moet ik nu doen ? Kan hem niet lostrekken omdat hij links nog in het leven zit ( AUW ) Maar zo'n losse nagel blijft overal achter hangen ( nog meer AUW ) En een teen zonder nagel is ook niet echt charmant in de zomer.. Ik heb er nu een pleister omheen zodat er in ieder geval niks achter kan blijven hangen.
Gaat de andere kant ook nog loslaten ? Of moet ik het los knippen of zo ?

Annettu_

Re: Half losgelaten nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:59

Je kan beter wachten tot de linkerkant ook op een gegeven moment los laat, Dan zou hij er vanzelf eraf moeten vallen en groeit er een gezonde nagel terug :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:00

Wat los zit zou ik er af knippen en inderdaad een stukje tape er om. En anders ff langs de HA

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:01

Kzou ff langs de huisharts gaan!
Dan maar even pijn maar als je zo blijft lopen doet het nog veel meer zeer!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:02

Zoveel mogelijk weg knippen en dan een pleister er om. Heb ik ook gedaan toen ik dit probleem had bij mijn vingernagel. Waarschijnlijk laat de andere kant ook vanzelf los. En dan komt er weer een nieuwe nagel. Duurt een tijdje, dus deze zomer maar iets minder charmant er bij lopen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:04

@ Annettu: Enig idee hoe lang dat zou kunnen duren ? Heb er gister wat aan zitten prutsen maar ding zit muurvast!

@ Pitbullgup: Er zit echt maar een heel klein stukje vast, een paar mm breed ongeveer. Ben bang dat dat stukje dan heel raar gaat groeien, ingroeien bijvoorbeeld!

@_Kimmm: Ik ga bijna nooit naar de HA, en om dan voor een losse nagel te gaan.. Maar ja je hebt wel gelijk. Al heb ik er nu geen last van. Ziet er alleen niet uit zo'n pleister.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:05

@ Paan: Hoeveel nagel zat er nog vast dan ? Want hier echt alleen het stukje dat in je vlees zit zeg maar. Ben zo bang dat dat stukje dan gaat ingroeien. Al erg vaak gehad, wat een hel!!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:10

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad, met bouwen van de stal een plank precies op de rand van de nagel van mijn grote teen gevallen.
Langzaam gaat alles loslaten, ik kon hem op een gegeven moment alle kanten opdraaien. Bij mij is hij er onder de douche op een gegeven moment helemaal afgekomen. Ik zou persoonlijk dus ook niet naar de huisarts gaan, maar hem afknippen waar mogelijk. Ik deed de pleister er overigens niet altijd om, dus als ik op blote voeten liep en met douchen enzo gewoon loslaten, dan kom je op een gegeven moment ergens tegenaan en laat hij los.

Ennuh ik zou in mijn teenslippers of openschoentjes dan deze zomer niet je tenen lakken, want 9 gekleurd en een niet valt harder op als 9 blanke nagels en een kale teen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:14

Hedwig, weet je ongeveer nog hoe lang dat heeft geduurd ? Ik heb alleen maar open zomerschoenen, en mijn nagels zijn allemaal rood :P Anders lak ik gewoon de huid ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:15

Ik ga ook nooit of bijna nooit naar de huis arts! Maar als je telkens ergens achter blijfthangen gaat het straks lekker ontsteken en dan kan je je zelf wel voor je kop slaan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:16

Ik had het ook. Ik ben naar de pedicure geweest en die heeft de losse helft eraf geknipt en het randje helemaal glad gepoleist zodat ik er niets meer van voelde en het nergens meer achter kon blijven haken.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:20

Paar weken dat wel, maar mijn lieftallige vriendje die de plank had laten vallen is ook perongelijk op mijn teen gaan staan daardoor liet hij toen los. Maar ik heb erzelf 's avonds op de bank ook veel aan zitten plukken, bewegen en dan stoppen voordat het pijn gaat doen zeg maar, waardoor hij wel vrij snel steeds losser ging zitten.

Ik zou overigens niet de huidlakken, de huid die eronderweg komt was bij mij geen strak velletje en bleef ook wat gevoelig, nagellak lijkt me dan geen succes verhaal.

Idee van Iris82 klinkt ook niet gek.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:19

Mijn vriend had vorig zomer zijn nagel van zijn pink half eraf. Deze is gehecht in het ziekenhuis. Ze hebben de nagel weer met draad vast gezet in het vel (uiteraard met verdoving :') ) en deze is een soort van vast gaan zitten en vanzelf weer goed gaan groeien. Zou toch dus even naar de HA gaan.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:25

de laatste keer is er bij mij een nieuwe nagel onderdoor gegroeid, tot ie op een gegeven moment alleen nog aan de voorkant vast zat, toen heb ik m er af gepulkt :') duurt bij mij altijd wel een halfjaar tot 3/4 jaar voor je weer een fatsoenlijke teennagel hebt. nu ik er 1 heb gehad die er 3x achter elkaar afging vlak nadat ie weer bijna helemaal goed was is ie een beetje misvormd geworden, veel dikker dan normaal en boller en houdt ook eerder op. niet te vaak achter elkaar doen dus :')

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 16:19

oew dat hechten klinkt niet echt fijn.. Ik ga vanavond nog evne pulken, misschien krijg ik hem wel los. We hebben alleen dit weekend dorpsfeest, en in pricipe heb ik er nu weinig last van. Ben bang dat als ze er nu mee bezig gaan in het ziekenhuis ik er behoorlijk last van heb. En daar zit ik dit weekend niet op de wachten ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:25

Het is echt niet nodig om hiermee naar het ziekenhuis of de dokter te gaan. Enkel wanneer je nagel door een acuut trauma los is komen te zitten kunnen ze er wat mee.

Nu is het veel beter om gewoon of een pleister te plakken, of naar de pedicure te gaan.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:27

o doet dit niet enorm zeer dan?
ik zou er een pleister overheen doen en wachten tot die eraf valt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 21:33

Nee ga er denk ik ook niet mee heen. Iedereen moet er toch wel afblijven :P Pruts er zelf wel aan.
Nee doet helemaal niet pijn. Heb er ook tape om steeds, zodat er niks achter kan blijven hangen..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 11:31

Gisteravond heb ik hem er af gekregen :D Elke avond geweekt in warm water met soda, werd hij super zacht van. En gister kon ik hem los trekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:33

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:37

Ik zou als ik jou was ook even naar de pedicure gaan. Heb dit zelf ook gehad, en mijn nagel is zo beschadigt, dat de helft gewoon niet meer terug komt. Ik heb er bij de pedicure een stukje bij laten zetten, zodat je het niet meer ziet. Nu doe ik dit gewoon zelf, zet zelf acrylnagels en kan het dus ook best op die teennagel doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:42

meid afblijven niet gaan pulken en een pleister of inderdaad de pedicure hij gaat ervanzelf af en de nieuwe nagel komt ook vanzelf.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 11:58

franka75 schreef:
meid afblijven niet gaan pulken en een pleister of inderdaad de pedicure hij gaat ervanzelf af en de nieuwe nagel komt ook vanzelf.

Hij is er al af ;) En er is al een aardig stuk nieuwe nagel dus denk dat wel goed komt.