kon ik maar gewoon in elkaar zakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

kon ik maar gewoon in elkaar zakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 10:23

Dat gevoel heb ik dus,ik zou gewoon willen dat ik een paar dagen niks hoef te doen, regelen enz.Maar ik weet dat dat mij niet zal helpen,ik ben altijd moe,moe van het moe zijn.Een paar keer per jaar is het heel erg, ik weet niet waarom? Ik heb zo,n zin om lekker te janken maar ook dat helpt niet.Ik zo maar weer een B12 injectie halen wie weet helpt het iets? Vanmiddag naar de kook club,10 drukke kinderen in het gareel houden.Wat doen jullie op zo,n moment,dus dat je zooooooo moe bent dat je allemaal niet meer ziet zitten?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:25

Jeetje, wat zal jij het druk hebben met 10 kinderen zeg!

Is een kinderdagverblijf niet iets? Of eens lekker een weekje naar huis, kinderen naar ouders/vrienden/familie/man?

Doe het rustig aan, slaap voldoende en desnoods huil je eens lekker uit. Lucht altijd op. :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 10:27

Het ergste van alles is dat als ik om 10 uur naar bed ga,ik binnen 5 minuten slaap tot de ander ochtend 7 uur.Ik wordt dan gebroken wakker en ben echt niet uitgerust.Koken is gelukkig de laatste keer, maar ik heb wel hulp weten te regelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 10:28

Die 10 kinderen zijn niet van me zelf hoor.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:29

Goedzo! Ik zou als ik jouw was echt overwegen om even een weekje weg te gaan en te onstpannen. Zoveel stress is echt ongezond, zowel geestelijk als lichamelijk.

Bij mij helpt het als ik gewoon een dag uit ga slapen, zonder de wekker te zetten.

singa

Re: kon ik maar gewoon in elkaar zakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:57

Je uren slaap zijn zeker oké, maar is de kwaliteit van je slaap ook goed? Het feit dat je al vanaf het ontwaken een moe gevoel hebt doet me hieraan denken.

Ligt er iemand naast jou als je slaapt? Vraag die persoon eens of je rustig bent 's nachts.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:01

Misschien moet je toch even kijken of je nu alle voedingstoffen wel voldoende binnenkrijgt ? Ik ken je uit het Atkins forum, vandaar. En even een weekje bijtanken is misschien ook wel een erg goed idee. Ga bijvoorbeeld een dagje naar de sauna!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:37

Volgende week ga ik een weekendje weg, en binnenkort naar een beauty resort zoals dat zo mooi heet.En verder neem ik vitamine pillen en zo.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:38

Als je gebroken wakker wordt, moet je misschien ook eens kritisch naar je matras kijken. Lig je daar wel goed op?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:40

kleinvosje schreef:
Als je gebroken wakker wordt, moet je misschien ook eens kritisch naar je matras kijken. Lig je daar wel goed op?

Dat wilde ik net gaan posten :D
Ik heb een aantal jaar geleden voor mijn rug een speciaal matras gekregen... en sinds dien slaap ik veel beter en wordt ik fit wakker.
Je verbaast je hoeveel verschil een goed bed en matras kan doen :j

Verder zou ik als ik jou was even bloed laten prikken... bloedarmoede tekort e.d. kan ook veel bijdragen tot moeheid.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:41

Ik heb een traag schuim matras dat licht heel fijn.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:42

Ik zou even een bloedonderzoekje laten doen, ik ken dit. Had dit vorig jaar ook, als ik uitsliep was ik nog moe. Uiteindelijk bleek ik zware bloedarmoede te hebben, en pfeiffer eroverheen. Veel vitamines proberen binnen te krijgen, en ijzersuplementen werken ook goed bij vermoeidheid. Er zijn ook van die hele lekkere*ahum* drankjes, waar zoveel gezonde dingen in gegooid zijn, dat het echt een energieboost is. Die heb ik toen meegekregen uit het ziekenhuis, maar die zijn als het goed is ook te verkrijgen bij de apotheek, en de tuinen.

edit; een vriendin van me knarsetand in der slaap, en hier wordt zij ook heel erg moe van. Als je 's nachts geen rust hebt, kan je zoveel slapen als je wilt, maar het werkt niet. Hiervoor krijgt zij een speciaal dingetje. Misschien dat je aan iemand anders kan vragen hoe je slaapt?

succes ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:22

marleen_usar schreef:
Volgende week ga ik een weekendje weg, en binnenkort naar een beauty resort zoals dat zo mooi heet.En verder neem ik vitamine pillen en zo.

Is dat niet een beetje teveel hooi op je vork?

Ik snap echt niet dat als je zo moe bent dat je dan wel van alles inpland!

Zo'n weekend weg is leuk voor mensen die juist fit zijn en lekker veel puf hebben.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:38

Bloedje laten trekken met volledig bloedbeeld plus B12 en ijzer, want af en toe een B12 halen heeft geen enkel maar dan ook totaal géén nut, dat moet je opbouwen tot het je oren uitkomt, en dan pas weer wat afbouwen.

Ik ben ook heel erg vaak moe, energie tekort en noem het maar op, maar ik plan juist dan het liefst heel erg weinig. Maak dan mijn kringetje zo klein mogelijk en rust zoveel mogelijk uit, zodat ik er daarna weer lekker uitgerust tegenaankan.

Zelfs nu ik heel erg lekker in mijn vel hang, moet ik niet aan de stress denken dat zo'n weekend weg oplevert, wassen etc als je terugkomt, inpakken, uitpakken, brrrrrr. Nee laat maar.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:50

kun je niet proberen om overdag een uurtje in te lassen om even te slapen of te rusten? als je terug komt van je werk, voor het eten aan, misschien dat dat beetje extra rust je goed zal doen. bij mij heeft het wel geholpen.
Ben je er al eens mee naar de huisarts geweest? (wel voor de injecties zie ik) om te bespreken of dit met overspannenheid kan hebben te maken.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:52

Je verhaal klinkt me bekend in de oren, mijn moeder heeft net zo iets gehad toen wij jong waren. (zijn met 5 meiden thuis, dus dat is nog maar de helft) Toen de jongsten (2ling) een jaar oud waren is ze ook een soort van ingestort. Alle druktes met de kinderen en de boerderij die we thuis hebben werden haar te veel. Logisch ook. Ik was de oudste en een jaar of 7, ze moest continu overal met ons heen (school/sport/vriendinnetjes) want als je kinderen 7, 5, 3 en 2 van 1 jaar oud zijn laat je ze natuurlijk niet overal zelf heen gaan. Daarnaast had ze nog het huishouden.
Ze is naar de dokter gegaan en met veel hulp van oma, kennissen en buren is ze weer een beetje tot rust gekomen. Ze heeft geloof ik ook medicijnen gehad.
Als jij er een weekje tussenuit gaat heb je waarschijnlijk nog meer stress van tevoren omdat alles thuis geregeld moet worden. Mijn moeder zegt nu nog steeds wel eens dat ze doodmoe wordt van weg gaan ;)
Inmiddels zijn we 20, 18, 16 en 14 dus gaat alles wat makkelijker en kunnen wij ook met vanalles meehelpen als het druk is.
In jou geval los je het denk ik ook niet op met wat vitaminespuiten, je moet goed bedenken of het je niet allemaal te veel is geworden en hierover kan je altijd met je huisarts praten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:57

Je verteld er niet bij hoe oud je bent...of mogen we dat niet weten?? :D :D
Als je in de overgang komt heb je ook vaak dit soort klachten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:20

Ik ga altijd gewoon door :') Wat ik wel soms doe is erg vroeg naar bed gaan, lekker lezen, kopje thee erbij, dat soort dingetjes.
Ik neem Vitamine B supplementen, dat wil ook nog wel eens helpen tegen super vermoeidheid. Verder sleep ik mezelf gewoon aan de haren mee, ook niet goed, dat weet ik. Soms kun je niet anders.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 20:53

Ik ben :( 45 en naar mijn weten niet in de overgang.