Hooikoorts wat een ramp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hooikoorts wat een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 09:23

Ik heb hooikoorts en niet te zuinig, drie jaar geleden is het begonnen in lichte mate maar ieder jaar lijkt het erger te worden.
Dus afgelopen jaar eens laten testen en blijk dus eigenlijk voor alles gevoelig te zijn ook voor honden en katten.
Alleen in de winter heb ik practisch geen last.
Ik heb van oompje dokter een pilletje gekregen voor iedere dag en rhinocort (op hormoonbasis) voor 2x per dag maar echt helpen doet het vaak maar even.
Vooral als alles zo blijft lopen (ogen en neus) mijn neus ontsteekt ook vaak van binnen of aan mijn neusgaten door het snuiten.
Om nog maar niet te praten over de hoofd en keelpijn.
Wie van jullie heeftwat meer ervaring en misschien een goed tip, homeopatische pilletjes doen bij mij ook niks.
Graag tips want ik word gek.

Abeltje77

Re: Hooikoorts wat een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:25

Vraag aan je dokter een injectie met kenacort. Geen fijn spul, maar kan geen kwaad als je het 1x per jaar haalt. Is een spuit die je in je bil krijgt.

Ik ben het hele jaar door allergisch voor vanalles, en in het voorjaar nog even in de overtreffende trap. Dan haal ik de kenacort, en is de zomer mijn enige rustige periode in heel het jaar zonder niesen, neusspray, ellendige ogen enz.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:25

Ik heb zelf acupunctuur gehad voor m'n hooikoorts en dat hielp super. Ik dacht eerst ook van: ja hoor 't zal wel... Maar mij heeft 't iig echt geholpen. Nu had ik er wel in mindere mate last van, maar toch. Je kan 't altijd proberen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 09:29

Abeltje77 schreef:
Vraag aan je dokter een injectie met kenacort. Geen fijn spul, maar kan geen kwaad als je het 1x per jaar haalt. Is een spuit die je in je bil krijgt.

Ik ben het hele jaar door allergisch voor vanalles, en in het voorjaar nog even in de overtreffende trap. Dan haal ik de kenacort, en is de zomer mijn enige rustige periode in heel het jaar zonder niesen, neusspray, ellendige ogen enz.

Zal het eens navragen, dank je.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 09:30

_Tara_ schreef:
Ik heb zelf acupunctuur gehad voor m'n hooikoorts en dat hielp super. Ik dacht eerst ook van: ja hoor 't zal wel... Maar mij heeft 't iig echt geholpen. Nu had ik er wel in mindere mate last van, maar toch. Je kan 't altijd proberen.

Heb ik ook al eens aan gedacht maar ook ik ben daar wat sceptisch in, maar kan het altijd overwegen, dank je.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:32

Ik heb er ook ieder jaar mega last van, waterige en jeukende ogen, veel niezen waardoor mijn neus helemaal geïrriteerd raakt. Ik heb alle pillen al gehad zo'n beetje. Ik heb nu pillen voor mensen met astma om mijn luchtwegen vrij te houden. Maar het werkt niet tegen het niezen. Nu is er ook nog een andere spuit die erg goed werkt, maar dat is op basis van prednison. Dat vond ik toch net te heftig, dus ik probeer verder nog maar uit.

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:35

ik heb altijd zo'n last van een verstopte neus. echt verschrikkelijk irritant.
maar goed dat er neusspray/druppels bestaan! ;)
tegen jeuk in mn ogen kan ik niet zo veel doen, ben ik binnen de korste keren mn lenzen weer s kwijt. :+

ik heb gehoord dat de hooikoorts pilletjes van de aldi goed werken!
nooit geweten dat ze die hadden, maar kom dr ook nooit dus.

ga ze toch maar ns uitproberen! :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:36

Beter niet met allerlei drogistspullen gaan klooien, maar gewoon even naar de HA gaan, die heeft tenminste dingen die écht werken.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:59

*meldt zich*

Het is ook wel slecht dit jaar heb ik het idee.... Ik gebruik fexofenadine, flixonase en oogdruppels. Verder buiten zoveel mogelijk een zonnebril op en veel water drinken.
En het natuurlijk niet opzoeken, je zal mij niet op een grasveld zien zitten nu :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:32

Richtje schreef:
*meldt zich*

Het is ook wel slecht dit jaar heb ik het idee.... Ik gebruik fexofenadine, flixonase en oogdruppels. Verder buiten zoveel mogelijk een zonnebril op en veel water drinken.
En het natuurlijk niet opzoeken, je zal mij niet op een grasveld zien zitten nu :)

Beetje lastig als je paarden hebt, is het niet!!!! :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:41

Wij slikken de hooikoortstabletten van de Aldi.
Kost geen dr0l en werkt prima.

Het is hier al eerder aangehaald, ik ben sinds 3 maanden onder behandeling bij acupunctuur en ik slik al denk ik 6 weken geen pilletjes meer voor de hooikoorts

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:02

jesito schreef:
Richtje schreef:
*meldt zich*

Beetje lastig als je paarden hebt, is het niet!!!! :D

Nee hoor!

Gewoon alleen het hoognodige doen. Dus wel paarden binnen/buiten zetten, maar niet gezellig erbij in het land gaan zitten.
Ik deed bijvoorbeeld ook wel het mesten, maar zo min mogelijk het opstrooien van de stallen. Zo kan je best een hoop regelen om het een beetje te doen te houden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:03

Ik gebruik zelf Livocab oogrdruppels en neusspray. Nu nog maar weinig omdat ik vooral in de lente last heb (vroegbloeiers).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:05

Dit jaar is het idd vrij ernstig. Ik heb soms hele lichte hooikoorts, maar met het mooie weer dit jaar heb ik nog niet 1 dag zonder branderige ogen gezeten, ook is m'n hoofdpijn veel erger dan normaal. M'n neus zit constant vol, pfff ik word er ook niet goed van.

Ik laat het maar gewoon zo, het is vervelend, maar ik heb geen zin in pilletjes en toestanden. Ik hoop altijd maar dat ik resistent ga worden :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:06

Ik heb neusspray genaamd nasonex en ik vind dat goed helpen.
Een enkele keer heb ik er nog wel wat last van, maar dan was ik meestal al verkouden (helpt de spray minder goed denk).