Gebruikt hier iemand het medicijn Lyrica?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Gebruikt hier iemand het medicijn Lyrica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 08:24

Ik ben benieuwd naar ervaringen met het medicijn Lyrica. Hoe bevalt het, wat zijn jou bijwerkingen hoe lang hebben deze aangehouden? Ik hoop dat er hier mensen zijn met ervaringen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:05

Ik heb het gebruikt, maar ben er na een paar maanden mee gestopt, omdat de bijwerkingen mij te heftig waren.

Nou ben ik het schoolvoorbeeld van iemand die óf nergens last van heeft bij medicatie, óf er erg heftig op reageert.

Voornaamste bijwerkingen bij mij waren dat ik maar naar eten hoefde te kijken en ik kwam al aan, niet handig als je in samenwerking met dietiste en fysio probeert de nodige kilootjes af te schudden kan ik je zeggen. Daar kwam bij dat het dusdanig op mijn gemoedstoestand begon te werken na een tijdje, dat ik wonen in een flat op 6-hoog en ook nog eens nabij het spoor niet echt verantwoord meer vond.

Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om de bijsluiter nog eens van dichtbij te bekijken en heb ik de lyrica afgebouwd volgens hetzelfde schema waarmee ik het heb opgebouwd. Ik heb het nog geen half jaar gebruikt, omdat ik met name die laatste bijwerking erg link vond.

Het hielp wel goed tegen de aangezichtspijn waar ik die winter extreme last van had. Inmiddels heb ik geen enorme aanvallen van aangezichtspijn meer en heb ik voor als ik er wel last van heb, of van zenuwpijn op andere plekken, paracetamol met codeïne. Dat kan ik pakken wanneer het nodig is, daar hoef je geen spiegel van op te bouwen in je bloed.

Grote maar, ik ben maar één ex-gebruiker en er lopen ook zat mensen rond bij wie de lyrica goed z'n werk doet en bij wie de bijwerkingen na verloop van tijd geleidelijk aan afnamen en die het dus naar tevredenheid gebruiken. Ik ben gewoon een lastig geval wat medicijnen betreft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 07:15

Bedankt voor je reactie niet erg optimistisch dus :D

Ik wil gister via mijn huisarts Lyrica hebben maar omdat je dit rustig op en af moet bouwen en ik 1 juli naar het ziekenhuis moet en dan geen medicatie gebruiken mag is het nog even afwachten tot na het ziekenhuisbezoek.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:07

Ehm, nee, maar wel eerlijk :+ .

Ik ken ook wel ervaringen van mensen die een stuk positiever zijn over Lyrica hoor, al dan niet in combinatie met nog iets anders.

Dat zijn dan alleen weer net niet mensen die ook hier op bokt komen, ik ben hier ook maar verzeild geraakt via mijn zus :o .

Ik weet natuurlijk niet waar je hetvoor gaat slikken, zal vast ook iets met zenuwpijn te maken hebben, hoewel medicatie ook nog wel eens wordt voorgeschreven voor andere dingen dan waar het voor bedoeld is. Is verder ook niet belangrijk.

Wat ik je wel kan aanraden: je kunt in de opbouwfase was dizzy worden van het spulletje, dus ik heb begonnen met de eerste dagen alleen 's avonds innemen, vervolgens na een dag of 3 ook 's morgens, en bij de volgende verhoging errst 's avonds verhogen en dan een paar agen late 's morgens. Daardoor heb ik weinig last gehad van at dizzy gevoel.

Verder zijn er ook mensen, meestal slikken die een hogere dosering dan waar ik op zat (2*150mg), die verdelen het dan nog meer over de dag, die slikken dan bv 4*150mg ipv 2*300, ligt er maar net aan wat het beste werkt voor iemand. En voor anderen werkt het helemaal niet en die krijgen dan weer wat anders voorgeschreven.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:01

Ik heb dit medicijn 4 maanden gebruikt ivm een hernia!
Ik werd er behoorlijk sloom van en kreeg enorme (vr)eet buien van pff niet te zuinig,
Slik ze nu niet meer omdat ik inmiddels geopereerd ben,
Maar goed ze hebben mij ook niet goed geholpen helaas..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:07

Lyrica is mij ook voorgesteld maar de arts wilde eerst tramadol proberen om te zien hoe ik daarop reageerde. Voor mij werkt tramadol goed, maar ook bij dit medicijn zijn de bijwerking aanwezig. Overigens staat lyrica erom bekend dat je ervan aan kunt komen, geld niet voor iedereen maar wel voor vele.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:13

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:32

@chocobroodje

Ik slikte ook tramadol ook die werkte bij niet jammer genoeg!
En idd van tramadol&Lyrica kun je idd behoorlijk aankomen!

chocobroodje

Re: Gebruikt hier iemand het medicijn Lyrica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:14

Tramadol juist niet, 1 van de meest bijkomende bijwerking is misselijk en geen honger meer hebben. Ik vergeet soms gewoon te eten. Maar dat zal ook per persoon verschillen denk ik.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:38

@coco

Oh oke nou ja ik ben gelukkig maar in die 7maanden van mijn hernia maar 3kilo aangekomen dacht zelf veel meer maar goed,
Ik heb sowieso altijd als ik medicijnen moet slikken dat ik er van aan kom en als ik medicijnen een tijdje moet slikken word ik er altijd heel erg snel inmuum voor op een of ander manier dat is echt kl*te om het zo maar te zeggen...
Maar goed ben d'r nu gelukkig van af!