Zweetvoeten in birckenstocks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SLover

Zweetvoeten in birckenstocks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 21:02

Ik heb last van zweetvoeten in birckenstocks.
Ik voel me dan niet alleen vies maar ik heb ook een soort van zwarte voetafdruk in mijn birckenstocks van het vocht.
Mijn vriendinnen hebben ook birckenstocks maar hebben er totaal geen last van.
Ik schaam me er een beetje voor omdat je het ook ziet als ik de schoenen aan heb.
Heeft iemand tips voor mij??

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:04

Ik heb ook snel last van zweet voeten. Vaak je voeten wassen helpt bij mij, hoe raar het ook klinkt.

Kiwipitje

Re: Zweetvoeten in birckenstocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:21

Na een tijdje komt er sowieso een donkere afdruk van je voet in die schoenen :j.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:26

Ik heb snel last van zweetvoeten maar absoluut niet in m'n birckenstocks. Je kan evt talkpoeder proberen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:26

Bij mij zie je dat ook hoor, waar je tenen zitten. Maar echt zweetvoeten heb ik er niet in!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:29

Die van m'n schoonzusje zijn helemaal zwartgedragen hahaha. :D
Niks om je voor te schamen hoor, er komt heel snel een afdruk in. Tenminste bij mij wel. :P

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:38

In mijn birckenstocks staat ook een hele zwarte afdruk, terwijl ik in mijn birckenstocks totaal niet zweet :n

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:41

Bircks krijgen idd snel een afdruk. Ik weet van meerdere vriendinnen trouwens ook dat ze snel zweetvoeten erin krijgen.. dus nix abnormaal:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:42

LZP --> MW

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:45

Odorex, dat is tegen overmatig zweten.
Dit heb je zowel voor je oksels als voor je voeten.. is gewoon verkrijgbaar bij de drogist en staat meestal bij de deodorant. is 3 a 5 euro ligt eraan welke je neemt, de balsem, depper of spray.

Ik heb een hekel aan vlekken onder mijn armen in de zomer, en hou ook niet van die geur als mensen hun armen omhoog gooien met een windje erbij en de dag ervoor knoflook hebben gegeten, dus ik gebruik dit eigenlijk al jaren. Voor je gaat slapen smeer je het erop, en ong. 3 dagen is het droog. Daarna hetzelfde verhaaltje weer opnieuw. Good luck !

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:48

Ook heb je bij de apotheek verschillende cremes e.d. tegen zweetvoeten.
Hier kan je ook altijd om hulp/advies vragen. Niets om je voor te schamen.

Bij mij zie je trouwens ook de afdruk van m'n voet, alhoewel ik niet zweet in m'n slippers. Zal wel horen...

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:49

Haha ik heb zaterdag Birkenstocks gekocht en vandaag voor het eerst aangehad.
Zat net te denken: jeetje wat krijg ik hier zweetvoeten in :+ en toen zag ik jouw topic

Maar van de zomer zal het wel erger worden dus inderdaad vaak wassen en deo gebruiken?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:58

Wel speciale deoderant voor je voeten he, niet die je ook onder je oksel smeert ;)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:12

Volgens mij is die donkere plek in birckenstocks vrij normaal, heb nog nooit iemand gezien die het niet had en ik heb het zelf ook :D .
Nou heb ik bijna geen last van stinkende voeten dus ik doe er niets tegen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:34

Assiej schreef:
Dit heb je zowel voor je oksels als voor je voeten.. is gewoon verkrijgbaar bij de drogist en staat meestal bij de deodorant. is 3 a 5 euro ligt eraan welke je neemt, de balsem, depper of spray.

Ik heb een hekel aan vlekken onder mijn armen in de zomer, en hou ook niet van die geur als mensen hun armen omhoog gooien met een windje erbij en de dag ervoor knoflook hebben gegeten, dus ik gebruik dit eigenlijk al jaren. Voor je gaat slapen smeer je het erop, en ong. 3 dagen is het droog. Daarna hetzelfde verhaaltje weer opnieuw. Good luck !

Werkt absoluut :)) Op de plaatsen waar je het gebruikt :+ Echter zal je lichaam toch af willen koelen en ga je zweten op de raarste plekken ^) Nee ik vond het absoluut poedersuiker werken!!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:54

annepanne schreef:
Assiej schreef:

Werkt absoluut :)) Op de plaatsen waar je het gebruikt :+ Echter zal je lichaam toch af willen koelen en ga je zweten op de raarste plekken ^) Nee ik vond het absoluut poedersuiker werken!!

Werkt bij mij ook niet, kreeg inderdaad op de meest vreemde plaatsen zweetplekken :D

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:50

oke, nee bij mij werkt het prima en het zweet, wat er toch wel uit moet, heb ik alleen bij mijn gezicht. Daar vind ik het overigens een minder groot probleem :+

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

Manon_ schreef:
Na een tijdje komt er sowieso een donkere afdruk van je voet in die schoenen :j.

Dit kun je wel iets verhelpen, zei een verkoopster laatst tegen mij, door met een volgens mij, allesspray (iig waterdicht en vuilafstotend) je nieuwe birckenstocks in te sprayen en dit een aantal keer herhalen zodat het minder werd!

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:06

Bedankt voor alle reacties! Hier heb ik zeker wat aan.
Ga binnenkort wel eens naar de drogisterij. Bedankt!

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:07

Haha, dat is toevallig :P
ano0uk schreef:
Haha ik heb zaterdag Birkenstocks gekocht en vandaag voor het eerst aangehad.
Zat net te denken: jeetje wat krijg ik hier zweetvoeten in :+ en toen zag ik jouw topic

Maar van de zomer zal het wel erger worden dus inderdaad vaak wassen en deo gebruiken?

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:07

Jammer genoeg heb ik ze al een tijdje.. Werkt het ook nog als je ze al gedragen hebt?
angelaatjuh schreef:
Manon_ schreef:

Dit kun je wel iets verhelpen, zei een verkoopster laatst tegen mij, door met een volgens mij, allesspray (iig waterdicht en vuilafstotend) je nieuwe birckenstocks in te sprayen en dit een aantal keer herhalen zodat het minder werd!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:17

Dat weet ik niet sorry :Y)