Verstopt oor! Help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Verstopt oor! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 06:30

Ik werd vanochtend wakker en had ik ineens een verstopt oor aan de linkerkant!
Alles klinkt nu heel raar... hoe kan ik er vanaf komen? Ik voel ook een lichte druk zitten... oorsmeer?
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 08-06-10 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:31

neus snuiten en neusdruppels gebruiken.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:27

Ik heb ook al een keer mijn oor dicht gehad, wat ik als advies kreeg was olie in het oor doen (olijfolie dacht ik, weet niet precies meer wat ik gebruikt heb). Daarna een watje in je oor doen zodat het er niet uit kan en even wachten. Dit een paar dagen herhalen en soms komt de prop dan los. Wanneer dat niet gebeurd even de HA bellen en die kunnen het uitspuiten met water :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:29

AnnebelLover schreef:
Ik heb ook al een keer mijn oor dicht gehad, wat ik als advies kreeg was olie in het oor doen (olijfolie dacht ik, weet niet precies meer wat ik gebruikt heb). Daarna een watje in je oor doen zodat het er niet uit kan en even wachten. Dit een paar dagen herhalen en soms komt de prop dan los. Wanneer dat niet gebeurd even de HA bellen en die kunnen het uitspuiten met water :)

Idd, zo zou ik het ook gezegd hebben :D
Je neus snuiten kan ook al veel helpen trouwens ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:16

Ik laat mijn oren altijd door mijn moeder uitspuiten, die is verpleegkundige. Ik heb nauwe gehoorgangen en mijn oren zitten dus snel dicht. In jouw geval dus idd druppelen met olie 1 keer daags (mag zonnebloemolie, slaoolie, olijfolie oid zijn) 1 weekje en dan afspraak maken bij de HA om uit te laten spuiten. Ik druppel zelf nooit maar laat direct spuiten, ik kan er echt niet tegen als mijn oor dicht zit, maar de meeste artsen doen dit niet zomaar.

corientjuhh

Re: Verstopt oor! Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:17

Moet je m zoeken
Dan is ie niet meer verstopt
Sorry grapje

Maar ik had van die soort druppels
Heel fijn werkte ook heel goed :)
Had ze van de KNO arts gekregen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:32

gewoon even met de HA bellen en van te voren even 1 a 2 dagen druppelen met iets van zonnebloem of olijfolie :) dan weekt het smeer in je oor wat los en spuiten ze het er makkelijker uit.
Ik had het laatst ook, kwamen 2 enorme proppen smeer uit mn linker oor, had geen idee dat die proppen zo groot konden zijn! Maar hoorde dan ook echt niets meer door mn linker oor :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:12

Ik heb nu dit spul...

Afbeelding

...maar of het helpt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Mijn dokter heeft ook aangeraden niet met allerlei oordruppels en spuiten te gaan klooien omdat je daarmee je gehoorgang kan beschadigen, ook wattenstaafjes zijn bij hem uit den boze omdat je daarmee de smeer alleen maar verder in je oor duwt met alle gevolgen vandien.

Ik raad dus echt aan het smeer los te weken met olie en daarna uit te laten spuiten bij de dokter, ben je er ook direct weer voor lang vanaf :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 12:02

Even een updatetje: ik heb geprobeerd te bellen met de huisarts alleen die neemt niet op (vakantie?) Het is niet erger geworden, aan de linkerkant klinkt alles nog heel bedomt (net alsof ik een zak over mijn hoofd heb) Wel heeft iemand ontdekt dat ik aan de linkerkant een smallere gehoorgang heb dan aan de rechterkant! Kan daar iets mee te maken hebben?

Vorige keer heb ik dit ook gehad en toen ging het ook maar langzaam weg... ik doe toch echt geen mp3 speler meer aan mijn oortjes... :( Douche methode geprobeerd maar het vreemde is: er komt niets uit... zou het een (tijdelijke) ontsteking zijn? Heb inmiddels de meest idiote manieren ontdekt op het net van hoe je er van af kan komen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:18

SusanH schreef:
Ik laat mijn oren altijd door mijn moeder uitspuiten, die is verpleegkundige. Ik heb nauwe gehoorgangen en mijn oren zitten dus snel dicht. In jouw geval dus idd druppelen met olie 1 keer daags (mag zonnebloemolie, slaoolie, olijfolie oid zijn) 1 weekje en dan afspraak maken bij de HA om uit te laten spuiten. Ik druppel zelf nooit maar laat direct spuiten, ik kan er echt niet tegen als mijn oor dicht zit, maar de meeste artsen doen dit niet zomaar.

Op zich is het uitspuiten geen probleem ook al druppelt iemand niet. Maar het maakt het uitspuiten vaak lastiger en mogelijk wat pijnlijker voor de patient.

Earex is gewoon een dure variant (met een luchtje) voor de ordinaire zonnebloem/slaolie :Y) Dit werkt prima, daar hoef je niet al die dure middeltjes voor te kopen.