Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnnebelLover schreef:Ik heb ook al een keer mijn oor dicht gehad, wat ik als advies kreeg was olie in het oor doen (olijfolie dacht ik, weet niet precies meer wat ik gebruikt heb). Daarna een watje in je oor doen zodat het er niet uit kan en even wachten. Dit een paar dagen herhalen en soms komt de prop dan los. Wanneer dat niet gebeurd even de HA bellen en die kunnen het uitspuiten met water

dan weekt het smeer in je oor wat los en spuiten ze het er makkelijker uit.
Douche methode geprobeerd maar het vreemde is: er komt niets uit... zou het een (tijdelijke) ontsteking zijn? Heb inmiddels de meest idiote manieren ontdekt op het net van hoe je er van af kan komen... 
SusanH schreef:Ik laat mijn oren altijd door mijn moeder uitspuiten, die is verpleegkundige. Ik heb nauwe gehoorgangen en mijn oren zitten dus snel dicht. In jouw geval dus idd druppelen met olie 1 keer daags (mag zonnebloemolie, slaoolie, olijfolie oid zijn) 1 weekje en dan afspraak maken bij de HA om uit te laten spuiten. Ik druppel zelf nooit maar laat direct spuiten, ik kan er echt niet tegen als mijn oor dicht zit, maar de meeste artsen doen dit niet zomaar.
Dit werkt prima, daar hoef je niet al die dure middeltjes voor te kopen.