Galstenen en pijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Galstenen en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 05:27

Hoi :(
Toevallig weet ik van mezelf dat ik Galstenen heb en heb daarvoor medicatie gekregen. Die ik bijna altijd vergeet :=

Nu heb ik een aanval die mijn pijngrens VER te boven gaat en weet ik niet wat ik moet doen. Help.
Paracetamol helpt niet en ibuprofen hebben we niet in huis :(
en niemand is nog wakker, dus ja.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:27

Ik heb jaren geleden ook galstenen gehad. Ik weet dat je daar zo'n verschrikkelijke pijn van kan hebben dus is kan eigenlijk niet begrijpen dat je je medicatie vergeet.
Als ik een aanval voelde opkomen nam ik een zetpil (weet niet meer hoe het heet, volgens mij was het diclofenac) van de huisarts gekregen en dan was de pijn in elk geval draagbaar, werkt ook vrij snel. Nadat ik al een tijdje geen last had maar de medicijnen over de datum waren heb ik toch nog een nieuw pakje aan de huisarts gevraagd. Voor het geval dat.

Balen dat je nu last hebt, weet uit ervaring dat niets helpt, maar kun je de medicatie niet alsnog innemen?

Blue_Eyes

Re: Galstenen en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:53

Hopelijk ben je er inmiddels vanaf. Voor de volgende keer toch maar vast diclofenac vragen aan de huisarts. Dat is het enige, behalve een operatie, dat nog een beetje soelaas kan bieden.
Sta je niet op de wachtlijst voor operatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:24

ik moet die medicatie een half jaar slikken voordat het een beetje begint te werken. Het is geen pijnbestrijding of iets dergelijk.. en 2x per dag, na een maaltijd. Soms eet ik niet eens 2x per dag :o :o :o , en naja etc.

Ben vanochtend naar de HAP gegaan omdat het ondragelijk was, en die heeft idd dicolfenac zetpillen voorgeschreven... Ze moeten eigenlijk verguizen dmv die medicatie, dus daarom sta ik niet op de wachtlijst voor een operatie :)