Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nicole85 schreef:Heeft niks met elkaar te maken.
Een mongool heeft een chromosoom te veel op - ik dacht- de 21e.
Een autist is genetisch 100% ok.
Neemt niet weg dat beiden gebaat zullen zijn bij veel structuur.
Nicole85 schreef:Een autist is genetisch 100% ok.

)Shadow0 schreef:Nicole85 schreef:Een autist is genetisch 100% ok.
Daar is het laatste woord nog niet over gesproken hoor - het is overduidelijk dat genen er wel degelijk veel mee te maken hebben. En wat '100% genetisch ok' is, is ook lastig te beoordelen. (Tenzij het een Duyvisnootje betreft.)
Mossel: structuur is er in vele soorten en maten, maar als geen daarvan positief voelt, vraag ik me af of de diagnose 'autisme' wel de juiste is.

Ligt wel aan de soort.
Change_ schreef:Sorry hoor.. Ik vind het heel neer kijkend over komen op mensen die autisme heeft, en mensen die het syndroom van down hebben..
Zowiezo heeft iemand met autisme niet het verstand van iemand van 3 als die bijv. 14 is... Integendeel zelf.. Echt erg dat je dit bij elkaar linkt

MieLo schreef:bij het syndroom van Down is er sprake van trisomie 23 (extra chromosoom in paar 23).
Autisme is ook een genenverwand probleem, maar welke genen weet ik helaas niet.
Autisten kunnen lichamelijk en geestelijk 100% zijn, alleen hebben dus een stoornis in de sociale vlakken (in de hersengebieden die daar overgaan missen waarschijnlijk verbindingen). Autisten blijken vaak hoogbegaafd te zijn (al hoeft dit echter niet altijd te zijn), mensen met het syndroom van down hebben over het algemeen een lagere begaafdheid.
Autisme kan erfelijk zijn inderdaad, net zoals bv. ADHD, ADD, PDD-NOS etc