Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

crazycactus schreef:Ik zou me er niet te druk om maken, heb met mijn kinderen ook zulke fases meegemaakt. Niet te veel drama, dwang werkt meestal averechts. Dan maar over de dag verspreid wat meer eetmomenten.
Lastig is het zeker, maar meestal gaat het vanzelf over. Mijn oudste is inmiddels 10 en je wil niet weten wat die allemaal wegbunkert

)
(moet je hem niet volstoppen met koekjes etc, maar dat doen jullie niet volgens mij)
Er is een tijd van eten en van spelen. Als je ls ouders al klaar bent en er wordt nog actief gegeten kan je best nog even aan tafel blijven kletsen. Maar nog 20 minuten blijven zitten terwijl er nauwelijks iets naar binnen gaat werkt niet.
WowAmigo schreef:Wij doen het ook zo eigenlijk, ik hou ook niet altijd rekening met wat ze wel of niet lusten, ik kook gewoon wat me lekker lijkt. Eten ze bijna niks? Geen probleem, eet maar een dubbel bakje yoghurt, of als ze nog trek hebben mogen ze extra fruit voor het slapen gaan.
Ik heb echt een keer geprobeerd te dreigen met eten en had al heeuuuuul snel door dat daar geen beginnen aan was![]()
@ Moontje: ja dat dus. Iets tussendoor mag dan nog wel denk ik, fruit ofzo, maar dat eet ie wel.
Eet ie trouwens niet teveel fruit (dat ie al vol zit?)
Mijn jongste heeft er een handje van alle tomaat op te eten voor ik het in het gerecht gebakken heb bijvoorbeeld

Moontje1991 schreef:WowAmigo schreef:Wij doen het ook zo eigenlijk, ik hou ook niet altijd rekening met wat ze wel of niet lusten, ik kook gewoon wat me lekker lijkt. Eten ze bijna niks? Geen probleem, eet maar een dubbel bakje yoghurt, of als ze nog trek hebben mogen ze extra fruit voor het slapen gaan.
Ik heb echt een keer geprobeerd te dreigen met eten en had al heeuuuuul snel door dat daar geen beginnen aan was![]()
@ Moontje: ja dat dus. Iets tussendoor mag dan nog wel denk ik, fruit ofzo, maar dat eet ie wel.
Eet ie trouwens niet teveel fruit (dat ie al vol zit?)
Mijn jongste heeft er een handje van alle tomaat op te eten voor ik het in het gerecht gebakken heb bijvoorbeeld
Fruit ja.
maar niet eerst geen avondeten en een uur later ik heb honger mag ik een koekje/broodje/snoepje
silvana84 schreef:Ik ga helemaal mee met wowamigo, niet dood knuffel maar duidelijk zijn, kinderen verhongeren zich zelf echt niet. Geef hem een duidelijke tijd, is hij niet klaar jammer dan morgen weer een dag. Soms helpt het om een kookwekker erbij te zetten zodat hij de tijd kan zien lopen. Apart zetten, dus aan een andere tafel maar wel in de zelfde ruimte en hem negeren tot hij eet helpt vaak ook super, niemand houd van alleen eten.