Vlooien bij mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Vlooien bij mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:08

Zoals de titel al vraagt, is het mogelijk dat mensen last van vlooien hebben?

Mijn moeder kwam er vanmiddag achter dat de hond een vlo had. Helemaal na gekeken en behandeld en meer kon ze niet vinden.
Heel fijn dat ze mij gerust gesteld heeft met het idee dat mensen hier geen last van kunnen hebben, totdat mijn hond vanavond bij mij op schoot zat en ik er nóg 1 zag lopen :r . Ik heb vroeger erg vaak last gehad van luizen, heb erg dik (en schoon :o ) haar wat wanneer het zo was, helemaal vol zat. Ik krijg nu dus al weer helemaal de kriebels bij het idee dat er ook maar iets van beesten op me zit, en via google kan ik veel over vlooien vinden maar op elke site staat iets anders met betrekking tot vlooien bij mensen.

Op welke manier kunnen mensen hier last van hebben, hoe lang blijven de vlooien bij mensen leven, en tenslotte hoe roei je ze uit?

Alvast bedankt!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:15

vlooien blijven niet zitten op de mens maar ze kunnen wel op je springen bijten en concluderen dat je niet lekker bent..... dat geeft kleine rode bultjes die vreselijk jeuken..

99% van de vlooien zit in de omgeving en niet op de hond, het is dus belangrijk dat je vooral de omgeving goed aanpakt en natuurlijk de hond. Haal een goede omgevings spray voor in huis denk vooral aan de plinten en kieren tapijten etc en geef de hond bijvoorbeeld Stronghold (verkrijgbaar bij de de DA) gebruik geen frontline de vlooien zijn hier resistent voor... zuig je huis vooral goed! ik heb eens een tip gehad om een vlooienbandje in stukjes te knippen en die op te laten zuigen door de stofzuiger zodat de vlooien ook doodgaan in de stofzuiger zak.

daarna de hond preventief blijven behandelen met een goed vlooien middel! (geen bandjes, geen frontline, het liefts iets van je DA)

sHaKiEjLaVeR

Re: Vlooien bij mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:20

Bedankt voor je snelle reactie! Gaan morgen gelijk even langs de DA zodat ze hier zo snel mogelijk van af is. Hebben in het huis 'helaas' tapijt dus dat wordt nog een hoop werk zo haha!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:21

Zag dat je al antwoord had... en idd. honden- net zoals kattenvlooien, springen ook op mensen.
Alleen blijven ze daar niet.... en idd. die bultjes jeuken als de weet-niet-wat.
Ik haat het net zoals jij. Als een dier ergens vlooien heeft, dan krijg ik ze ook. Zal ik wel smakelijk zijn?
Gelukkig hebben wij zelf maar 1 kat, en die behandel ik preventief met nekdruppels.
Hij is nog nooit met vlooien thuisgekomen, vooral houden zo!

Hier heb je nog een goede website:

http://www.medirecord.eu/parasieten/vlo/hondenvlo.htm

Sterkte ermee!

crazycactus

Re: Vlooien bij mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 05:58

Vlooienband in de stofzuigerzak heeft niet veel nut want de stof word afgescheiden door beweging, en dat doet t niet in de zak.
Vlooien zijn lastig, maar zoals Mjay beschrijft is de goede manier om het te bestrijden. Vlooienlarven zitten op donkere liefst licht vochtige plekken.
Het beste is om een middel te nemen wat ook de eitjes en de larven van de vlo dood, want anders blijf je bezig.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:00

Ik ben bij een vriendin geweest, waarvan de hond een tijd geleden vlooien gehad heeft..
Ze heeft de hond behandeld, en al een tijdje niks meer gezien.. Maar toch..

Nu heb ik zelf 2 rode bultjes op m'n arm waarvan ik vermoed dat het vlooienbeten zijn.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat ik de vlo (vlooien) mee naar huis heb genomen in bv mijn kleren.
Waardoor mijn hond nu ook vlooien kan oplopen. Ik gebruik wel maandelijks vlooien middel bij de hond,
en die heeft er ook nog nooit last van gehad.. *klopklop*

Ik denk dat ik morgen maar omgevingspray ga kopen voor de zekerheid..
Maar weet iemand of de kans groot is dat ik het mee naar huis heb genomen?