sinds eind maart heb ik geen baan. Wel in de tussentijd wat uitzendwerk enz. gedaan maar toch... het begint een beetje eng te worden allemaal, vakantie die ik gepland had kan ik bijvoorbeeld wel vergeten. En ik wil verdorie gewoon aan het werk! Vorig jaar heb ik ook 4 maanden geen baan, en geen inkomen gehad, ik ben daar toen behoorlijk gestresst en neerslachtig van geworden. Ik merk dat dat nu ook weer de kop begint op te steken. Zijn er meer mensen die last hebben van de crisis
en het maar niks vinden om niet aan het werk te zijn? Overigens solliciteer ik me natuurlijk helemaal te pletter, gister op gesprek geweest, morgen en overmorgen ook... maar ja, voor hetzelfde geld levert het me niks op
) en dan heb je geen ervaring.. Voor de banketstaaf dingen! Of je solliciteerd en dan vragen ze je waarom je er op solliciteerd met een HBO opleiding! Tja je moet toch ook ervaring op doen niet? Wordt depri van solliciteren!
Een vriend van mij (tevens opdrachtgever bij laatste baan, en referentie
) pept me ook steeds op, ik weet ook dat ik een hartstikke leuk mens ben en dat ik geknipt ben voor die vacatures en dat ik mijn werk erg goed doe, loyaal en intelligent ben enz... het is alleen wel zoals Anne zegt: als je niet te hoog opgeleid bent heb je wel te weinig ervaring, of ben je te ambitieus (
) of te oud (pardon? Ik ben 30!) Niet dat ik me daar nou direct door uit het veld laat slaan, het is alleen heel eng om niet te weten wanneer er weer wat binnenkomt
Heb zelfs een gefrustreerde sollicitatie brief geschreven op een moment dat ik het heel erg zat was.
Gewoon om het er uit te hebben...
Heb je uiteindelijk een leuke baan gevonden Ayasha?
Afgelopen vrijdag werd ik uitgenodigd voor mijn 1e gesprek. Was eerder wel uitgenodigd om een examen te doen maar had daar ook een afwijzing van gekregen. Gesprek was een klein testje van 1 oefening. (kreeg het heel erg benauwd toen ik die oefening zag want had het werkelijk nog nooit gedaan) en daarna een gesprek.
Mijn broer grijnsde heel breed en deed vervolgens verontschuldigend naar zijn mobiel 
Hoe oneerlijk verdeeld is het!
Hoe weet ik dan wat ik fout heb gedaan?
Had toen eens een sollicitatie gedaan voor het verwerken van oude diploma's en het maken en opsturen van de nieuwe (met HBO net te doen
) had ik een goed cv, goed gesprek, maarja geen ervaring he
Vind vaker wat voor anderen dan voor mezelf