Geen baan -> beetje depri

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Geen baan -> beetje depri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:03

Hallo bokkers,

sinds eind maart heb ik geen baan. Wel in de tussentijd wat uitzendwerk enz. gedaan maar toch... het begint een beetje eng te worden allemaal, vakantie die ik gepland had kan ik bijvoorbeeld wel vergeten. En ik wil verdorie gewoon aan het werk! Vorig jaar heb ik ook 4 maanden geen baan, en geen inkomen gehad, ik ben daar toen behoorlijk gestresst en neerslachtig van geworden. Ik merk dat dat nu ook weer de kop begint op te steken. Zijn er meer mensen die last hebben van de crisis }:0 en het maar niks vinden om niet aan het werk te zijn? Overigens solliciteer ik me natuurlijk helemaal te pletter, gister op gesprek geweest, morgen en overmorgen ook... maar ja, voor hetzelfde geld levert het me niks op :=

_Ananas_

Re: Geen baan -> beetje depri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:09

Drukke farmvillers verenig u... Ben dus ook werkloos, zelfde verhaal met tijdelijk werk enzo. Punt is dat ik nu meteen een overstap wil maken naar normaal betaald en gewaardeerd werk (kom uit de dieren :+ ) en dan heb je geen ervaring.. Voor de banketstaaf dingen! Of je solliciteerd en dan vragen ze je waarom je er op solliciteerd met een HBO opleiding! Tja je moet toch ook ervaring op doen niet? Wordt depri van solliciteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:09

HJ, die laatste regel moet je verbannen uit je systeem, want dat roep je maar al te makkelijk over je af. Die gesprekken van morgen en overmorgen kunnen maar zo je nieuwe baan zijn en je wilt toch dat je gesprekspartners je op je echt waarde kunnen schatten? Probeer echt even je schouders eronder te zetten en je gesprekken voor te bereiden zodat je ook op cruciale vragen een leuk antwoord hebt! Kom op, houd de moed erin!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:22

Dank je wel Lov :) Een vriend van mij (tevens opdrachtgever bij laatste baan, en referentie ;) :D ) pept me ook steeds op, ik weet ook dat ik een hartstikke leuk mens ben en dat ik geknipt ben voor die vacatures en dat ik mijn werk erg goed doe, loyaal en intelligent ben enz... het is alleen wel zoals Anne zegt: als je niet te hoog opgeleid bent heb je wel te weinig ervaring, of ben je te ambitieus ( :? ) of te oud (pardon? Ik ben 30!) Niet dat ik me daar nou direct door uit het veld laat slaan, het is alleen heel eng om niet te weten wanneer er weer wat binnenkomt |(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:24

Heb pas een zoektocht van drie maanden achter de rug. :)
Frustrerend, zo verschrikkelijk frustrerend. Elke dag weer brieven openen met afwijzingen in. Op het einde had ik zelfs geen zin meer om ze nog te openen.. :\ Heb zelfs een gefrustreerde sollicitatie brief geschreven op een moment dat ik het heel erg zat was. :o Gewoon om het er uit te hebben... :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:28

Ik had vorige week een brief gestuurd die ik eigenlijk te snel verstuurd heb, min of meer op emotie geschreven. En daar heb ik donderdag het gesprek :P Heb je uiteindelijk een leuke baan gevonden Ayasha?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:31

Jep :j Afgelopen vrijdag werd ik uitgenodigd voor mijn 1e gesprek. Was eerder wel uitgenodigd om een examen te doen maar had daar ook een afwijzing van gekregen. Gesprek was een klein testje van 1 oefening. (kreeg het heel erg benauwd toen ik die oefening zag want had het werkelijk nog nooit gedaan) en daarna een gesprek. :) Gesprek was best goed gegaan vond ik, had het wel gezellig gehad maar ja, is gezellig wat ze willen? ;)
Anyhow, hij zei dat ik woensdag telefoon zou krijgen (morgen dus) en toen ik net anderhalf uurtje thuis was gaat mijn mobiel met het nummer dat me gebelt had om uit te nodigen, dus ik dacht "was het nou zo slecht dat ze me alvast bellen dat ik niet hoef te wachten? :?" maar nee hoor, het was om te zeggen dat degene van de sollicitatie heel enthousiast was en dat ze me een contract wilde aanbieden. :D Heb aan telefoon heel erg bedankt en gezegd dat ik erg blij was maar het wel netjes gehouden en zo snel ik afgelegd had ben ik de trap naar mijn broer zijn kamer op gedenderd al roepend dat ik een baan had. :') Mijn broer grijnsde heel breed en deed vervolgens verontschuldigend naar zijn mobiel :o (hij werkt sommige dagen van thuis uit) Zijn klant wist dus ook meteen dat zijn zusje een baan had :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:33

Gefeliciteerd! Wat super dat ze zo enthousiast waren :) Wanneer mag je beginnen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:38

Ik ben inmiddels bijna 2 jaar werkeloos, te duur en te oud voor uitzendwerk (en als ik heel eerlijk mag zijn, ik geniet er op dit moment echt van). Op het moment dat ik problemen ga krijgen om de echte paarden aan te houden ga ik nog een keer piepen, maar ik amuseer me kostelijk, werk aan mezelf, heb een opleiding gevolgd en troost mezelf dat de tijden straks gaan veranderen. En sowieso behoor ik tot de generatie die tot hun 75ste door mogen werken, en om me heen hoor ik alleen maar hele nare dingen van serieus zieke en terminale patienten...ik pluk de dag, en geniet van het leven, en het niet hebben van werk is een heel klein probleem, als ik bekijk wat een ander op zijn bord krijgt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:44

16 juni hestejente. :) Vind het nu eerlijk gezegd wel een beetje eng, weet niet goed hoe ik het me moet voorstellen gezien het mijn eerste baan is...

Naar wat voor baan zoek je eigenlijk hestejente?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:46

Oeh, da's al over 2 weken! Wat ga je doen? Ik zoek een baan in de klantenservice, daar ben ik goed in, heb ik ervaring in en vind ik erg leuk :)

En Cassidy, wat zal ik zeggen... ik vind het helemaal niet leuk dat ik mijn paard moet verkopen en serieus last krijg met deurwaarders enz. als het zo doorgaat. Straks ben ik ook nog dakloos. En dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:48

Ik word dispatch medewerker... Ik maak dus eigenlijk afspraken (en daarmee ook de planningen van de aannemers) en los problemen op met afspraken op.. :)

Klantenservice is volgens mij best een moeilijke "sector". Kan je als tijdelijke baan geen administratief werk doen? Dat je wel een inkomsten heb tot dat je een klantenservice baan tegen komt? Of zeg ik nu domme dingen? :o

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:50

Cassidy zo is mijn instelling momenteel ook een beetje :o Heb jaren gewerkt, vanaf het moment dat ik mocht werken! Altijd vakanties gewerkt (werd altijd overal aangenomen, toen echt geen probleem!) dus mag nu ook wel even een beetje genieten! Maar nu heb ik tijd om te shoppen en leuke dingen te doen maar nu heb ik daar geen geld voor ^) Hoe oneerlijk verdeeld is het!

Gefeliciteerd Ayasha! Je verwacht het op een gegeven moment niet meer he? Ik heb een enorme selectie gedaan laatst. Eerst motivatie geschreven, telefonisch verdedigen motivatie, testen thuis op de computer gedaan, gesprek gehad, assesment gemaakt beoordeeld door psych en dan te horen krijgen dat ik geschikt ben, zeer goede testen gemaakt heb maar waarschijnlijk had ik meer inwerktijd nodig omdat ik uit een hele andere branche kwam en dus negatief advies :+ ^) Dag alle tijd die je eraan besteed hebt :wave:

Hihi hj, zo'n brief heb ik ook verstuurd, geloof dat ze hem niet eens gelezen hebben. Meer dan 600 reacties, alleen naar cv gekeken...

Heb 14 juni een gesprek en dat is bij een bedrijf waar een vriendinnetje werkt en daar doen ze pas de vacature eruit als ik niets ben :D Das iig niet meteen concurrentie!! Zit nu ook te wachten op uitslag van een gesprek begin vorige week, duurt mij al te lang ^)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:51

Ik heb het geluk gehad (nou ja geluk?) dat ik na 10 jaar bij mijn vorige werkgever eruit ben gebonjourd en een gouden handdruk meekreeg (reden voor ontslag was reorganisatie, van crisis was toen nog geen sprake). Maar ik weet ook niet of ik ooit nog aan het werk kom, en waar jij een paard hebt, heb ik er drie...dus ik ga toch keuzes moeten maken, want een bijstandsuitkering is niet voldoende om te kunnen blijven wonen, een auto te kunnen blijven rijden en drie paarden te kunnen onderhouden...

Ik snap helemaal dat je in de put zit. Maar er komen betere tijden, geloof daar nu maar in. Het is binnenkort zomer, de dagen zijn lang, de temperaturen ideaal...er komt vast wel een oplossing voor je...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:53

Heee kom op hoor!!

Je heb vast zo weer een leuke baan en anders zoals Ayasha zegt: mss een baan voor tussendoor?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:56

annepanne: thanks! En inderdaad, op een gegeven moment stop je gewoon met te denken "dat je deze keer wel een kans maakt" want dan is de teleurstelling des te groter, maar aan de andere kant heb ik het nooit uitgesloten. Ik ben naar mijn laatste sollicitatie ook niet gegaan met "ik kom er toch niet" maar meer met "ik heb niets te verliezen. Wijzen ze me af heb ik nog even veel als nu en geven ze me een contract dan ben ik gerust".. Van te solliciteren leer je iig goed om gaan met afwijzing. :+ Kreeg op een gegeven moment echt het gevoel dat ik nergens goed voor was. := Het examen was dus ook zo iets... Ik mag gaan, maak dat examen en op alle kennisvragen had ik dus juist (echt geen enkele fout) en dan waren er nog een aantal "wat zou je doen in deze situatie" vragen... En op basis van die vragen was ik dus afgewezen. Maar denk je dat ze me vertellen waarom ik dan afgewezen ben? Nee gewoon "sorry, u bent niet weerhouden" >;) Hoe weet ik dan wat ik fout heb gedaan? :?

Hestejente: Wel de moed houden hoor meid. :) Koppie hoog... Je moet er niet van uit gaan dat je volgende sollicitatie een succes wordt maar je mag het ook niet uitsluiten hoor! :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:16

Dat is ook zo lastig, als je afgewezen wordt! Krijg je van die standaard antwoorden :roll: Had toen eens een sollicitatie gedaan voor het verwerken van oude diploma's en het maken en opsturen van de nieuwe (met HBO net te doen _O- ) had ik een goed cv, goed gesprek, maarja geen ervaring he _O- _O- Tja dan ben je gewoon niet uitgekozen op vleeskeuring denk ik dan!

Welke regio zoek je HJ (behalve 1,5 uur vliegen van Parijs ^) :+ ) kan ik je zoektocht meepakken :)) Vind vaker wat voor anderen dan voor mezelf :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:26

mischien moet je zo'n kantoor opzetten annepanne... ;)

Ja, ervaring schijnt altijd een issue te zijn, frustrerend... Hoe wil je ervaring op doen als niemand je de kans geeft?