Erge buikpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Erge buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:39

Ik had vannacht extreme buikpijn! Ik werd wakker rond een uur of half 1.. En toen voelde ik een beetje pijn in mn darmen.. Maar na een kwartier ofzo.. Had ik van mn hele buik last.. Vanaf mn venusheuvel tot aan mn maag...

Het gevoel of alles op knappen stond.. Dat als ik voorover zou buigen ofzo, dat dan mn ingewanden uit elkaar zouden spatten.. Zo'n gevoel.. Ik kon ook niks meer.. Niet liggen, niet staan, niet draaien... Alles deed heel erg pijn...
Ben toch maar op een gegeven moment na een tijdje liggen opgestaan, en beetje gaan lopen door het huis... Toen ging het langzaam aan wat beter...

Verder nergens last van gehad.. Niet misselijk, geen diaree... (vandaag wel heeeel ietsje dunner als normaal, maar niet extreem) Maar toch heb ik nu nog steeds een beetje 'na pijn?' Ik voel het nog steeds een beetje.. Wel in vele mindere mate.. Ook gewoon wezen werken, en kon gewoon eten enz..

Maar wat zou dit kunnen zijn? Nu heb ik wel vaker buikpijn.. Ook soortgelijk aan dit... Maar niet zo heftig...

Nu heb ik gister kip kerrie gegeten, waar volgens mij behoorlijk veel kerrie in zat, en waarschijnlijk andere kruiden, zou het daar van kunnen komen? Maar zou ik dan nu nog last er van hebben?

Ik heb op dit moment ook behoorlijk veel stress.. Zou het daar iets mee te maken hebben?

Ik heb geen flauw idee...

Iemand wel? En iemand tips voor als ik het weer krijg, wat ik dan kan doen?

Urielle

Re: Erge buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:53

Geirriteerd maagslijmvlies? Dat kan iig ook zo gruwelijk zeer doen en doorgloeien naar andere regionen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:55

ja maar het begon in mn onderbuik... van mn maag het minste last gehad..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:57

Heb ik ook één keer gehad in de nacht. Ik ben echt geen pieperd en van het type 'het gaat wel over'. Maar pff.... Het trok helemaal door tot aan die 'knijppunten' die je leert bij EHBO om iemands bewustzijn te checken :P. Ik wilde wel naar mijn vader en moeder lopen om te zeggen dat het niet goed ging (werken beide in het ziekenhuis), maar kon echt niet opstaan :Y) . Dus ben maar blijven liggen en langzaamaan werd het wat minder. De volgende dag moest ik werken....ik ben wel gegaan maar heb de hele dag last gehad en krom gelopen. De volgende avond lekker vroeg naar bed en heb nergens meer last van gehad.

Wat het geweest is? Geen idee! Hoop dat het nooit meer terugkomt }> :Y)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:59

Kan heel goed door de kruiden zijn gekomen hoor. Eet je vaak kruiden? Als je er niet aan gewend bent kan het best even aankomen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:01

ja ik eet wel redelijk vaak kruiden.. (woon met een surinamer samen ;)) maar nu aten we bij zn moeder.. en die smijt er volgens mij nogal mee... :P en ik ben wel beetje gevoelig ervoor.. vooral sambal etc.. maar kan ik daar nu nog last van hebben dan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:10

Het kan geloof ik tot zo'n 24 uur na het eten duren. In elk geval is het heel logisch dat je er in de nacht na het eten last van hebt.
Dus dat zou het wel kunnen zijn :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:13

hmm.. nou ik ben benieuwd.. dan zou het met 3 uur ongeveer afgelopen moeten zijn..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:16

Stress in combinatie met kruiden kan inderdaad wel de oorzaak zijn. Ik heb ook wel vaak last na pikant eten, vooral na paprika :o
Wat ik wel raar vind is dat het over heel je darmstelsel gaat. Hopelijk is het niets ernstig!

Als ik zo'n buikpijn krijg begin ik altijd mijn buik te masseren, dat helpt echt wel :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:28

Bewegen zou denk ik ook helpen! Dat versnelt het hele verteren enzo, is die kruiden nog sneller uit je lijf :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:57

het is nu al wel een stukje beter weer.. (klopt het af ;))
misschien dat het toch de kruiden zijn geweest dan ofzo??

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:31

zijn het geen menstruatie pijnen. ik heb het prikkelbare darm syndroom (klinkt zoo leuk;P) op het begin heb ik enorme pijnen gehad zodat ik niet meer kon lopen alleen nog maar liggen, als het terug komt zou ik toch maar even langs de huisarts gaan.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:38

ik ken het ook wel maar ik weet gelukkig waar het van komt.

ik kan niet tegen olie door m'n eten of dat het in olie is klaar gemaakt.

ik heb dan precies de zelfde klachten.
soms kan dat echt heel erg zijn dat je niet meer rechtop kan staan!

bij jou zou t idd door meer kruiden kunnen zijn dan je gewent bent.

hou t in de gaten en anders ff huisarts bellen.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:45

Ik heb de ziekte van crohn, en een spastische darm. Als ik stress heb, of iets verkeerds heb gegeten (te veel kruiden, te vet, drinken met koolzuur) dan heb ik daarna altijd vreselijke pijn. Het voelt een beetje alsof je helemaal verkrampt in je buik gebied. Ik kan dan ook niet lopen of staan, kan dan helemaal geen houding vinden waardoor het minder wordt. Soms duurt het behoorlijk lang, en soms is het zo weggetrokken, maar heb ik nog last van napijnen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) en dat je je snel beter voelt.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:48

Kayuna schreef:
Ik heb de ziekte van crohn, en een spastische darm. Als ik stress heb, of iets verkeerds heb gegeten (te veel kruiden, te vet, drinken met koolzuur) dan heb ik daarna altijd vreselijke pijn. Het voelt een beetje alsof je helemaal verkrampt in je buik gebied. Ik kan dan ook niet lopen of staan, kan dan helemaal geen houding vinden waardoor het minder wordt. Soms duurt het behoorlijk lang, en soms is het zo weggetrokken, maar heb ik nog last van napijnen.

ja daar lijkt t bij mij ook op....

ik heb t alleen bij olie als iets in gewone boter uit een pakje bereid is heb ik nergens last van.
cola drink ik veel daar heb ik geen problemen mee en heel kruidig eet ik niet vriendlief lust dat niet.....

hmmm misschien toch ook eens bij de dokter langs......

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:11

het is nu helemaal over... gister nog de hele dag een beetje napijnen gehad, vannacht geslapen en vanmorgen was het over.. ik zou nog steeds niet weten waarvan.. misschien toch de kruiden ofzo? als ik naar de dokter ga, gaat ie vast testjes doen ofniet? wat dan precies?? (ik ben niet zo'n testjes freak :o)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:12

Kayuna schreef:

hier lijkt het trouwens wel op!

x_Melis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:13

Acute blindedarmonsteking? een klasgenoot had dit ook , hoe jij het zo omschrijft.
Ik zou er eventjes mee langs de HA gaan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:15

nou dan zou ik er nu nog last van moeten hebben denk ik.. plus ik het dit wel vaker.. alleen was het nu wel heel heftig...

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:19

ik zou t ff afwachten was toch de 1e keer zo heftig??

ik heb t heel regelmatig gehad tot ik zelf een beetje idee kreeg door op te schrijven waar t aan lag.

als ik dus geen olie gebruik heb ik dr geen last van.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:20

ja dit was de eerste keer heel heftig.. ik heb het dus wel vaker.. en dan doet het ook heel zeer hoor, maar nu echt extreem.. het vreemde is wel wat ik me nu bedenk, dat het altijd s avonds of s nachts is...

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:24

nja bij mij ook na t avond eten een klein uurtje dr na eigenlijk....

zou t ff opschrijven wat je hebt gegeten die dag als je weer hebt.

anders ff apktje bij je huisarts!