Je eigen verzorging!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Je eigen verzorging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:06

Nou denk ik dat dit wel DE plek is om het er eens over te hebben. Overal kan je vinden heo we onze paarden verzorgen, ons tuig en onze weide. Wat we voeren en hoe we om moeten gaan met onze paarden. Maar waarom hebben we het nooit over heo we onszelf verzorgen?
Ik heb altijd vreselijke droge handen en die zijn zo ruw dat ik er een balk mee kan schuren.
Dat is nou niet echt een pluspunt voor een vrouw. Mijn handen lijken op die van een bouwvakker en dus heb ik besloten daar verandering in te brengen.
Gelukkig lukt het me nu om schone en zachte handen te hebben, maar vroeg me dus af hoe dat bij jullie zit.
Doordat we met paarden omgaan zijn onze kleren vaak altijd vies en dus automatisch ons lichaam ook. Vaak handen wassen, veel in de zon zitten etc kunnen dus voor "schoonheids" probleempjes zorgen.
Welke heb jij en hoe los jij die van jou op?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:09

Wat superfijne handcreme is, is de handcreme die je bij bouwwinkels en tuincentra kunt halen. In een potje of een pompje. Kan niet op de naam komen :Y)

Ik zorg er wel voor dat ik mijn handen goed insmeer, want die scheuren anders kapot en dat doet gewoon zeer.
Kleren zijn vaak wel redelijk schoon, maar zitten vaak wel wat haren op van de kat of paard :o Bovendien ruik ik zelf geen paardenlucht meer dus weet echt niet of ik nou naar paard ruik of niet :Y) Dan hoor ik dat weer van iemand en dan zal het wel zo zijn haha

LecyTinker

Re: Je eigen verzorging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:12

Maar ik heb dus bijvoorbeeld dat ik nogal veel aan mijn paarden zit en dus mijn haren etc ook altijd naar paard ruiken ( ik kan niet ruiken, maar ze hebben me het s verteld) en dus was ik elke dag mijn haren (heb lang haar) en dus ook elke keer cremen, maar in de zomer merk ik dat mijn haar er toch echt minder vrolijk van word.
Ik creme mn handen als een gek, maar dingen zoals eelt zijn een drama, schuur me rot met een schuurblokje en dat helpt wel een beetje, maar het is zo een verschrikkelijke tijdrovende klus.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:15

Yep, altijd het gevoel dat ik vies ben, altijd dubbel checken voor het uitgaan of ik nergens meer paardenlucht ruik (haar, handen, nek etc) en dan nog eens mijn handen inderdaad. Ik was ze erg veel tussen het werk door, wel met zogenaamde "verzorgende" milde handenzeep, maar toch wordt het allemaal erg droog. Daarom smeer ik ze s avonds in met vet, bepanthen of speciale handencreme en die laat ik er dik opzitten.

Ook blaren aan mn voet en eczeemplekjes (ik heb sowieso al last van moeilijke voeten, maar door de sokken en schoenen die altijd dicht zijn wordt het er niet beter op) heb ik te danken aan de paarden. Ook hier wordt 1 keer per week een sterke zalf opgesmeerd en het blijft binnen de perken.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:28

Ik heb hele fijne scrubcreme van de Action, van zeezout..
Om de dag wrijf ik daar 'savonds me handen mee in, en ik heb
weer heerlijke zachte handjes! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:52

Ik ben een echte verzorgingsmiep. Heb allerlei cremetjes, bodylotions, luchtjes, etc. Sochtends gezichtscreme, savonds nachtcreme, voor na het douchen heb ik een gewone vochtcreme. Handcremes in alle soorten en maten, bodylotion na het douchen. Meerdere shampoos en conditioneres om mijn haar niet te laten wennen aan 1 soort. :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:57

Wow, wat vreten jullie allemaal uit dan als je bij je paard bent? Of werken jullie in de paarden?

Ik hoef echt niet dagelijks mijn haar te wassen. Nu rij ik dan ook niet dagelijks dus geen stink-/zweetharen van de cap elke dag. Handen blijven schoon door wassen en insmeren met Dove handencrème.

Tip: als je echt hele droge handen hebt, zodat het schuurt, stop je handen eens een paar minuten in een badje van olijf- of zonnebloemolie. Doe gelijk je nagels en de riemen ervan! Wordt prachtig.

Ik hou zelf mijn paardrijkleding wel gescheiden van mijn gewone dagelijkse kleding en een wasje op 30 of 40 graden doet ook wonderen…

Verder heb ik eigenlijk geen probleem met stinkdingen ofzo.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:04

Ik heb ook allemaal dingetjes van dit en dat mijn ouders worden er gek van op mijn badkamer staat het vol met vanalles

Woon nu voor een half jaar op mezelf helaas geen paarden enz dus ik heb de sorg neit dat ik naar paard stink

Normaal besteed ik er echt aandacht aan dat ik niet naar paard ruik mensen die naar friet of iets ruiken vind ik ook vies dus mensen hoeven mijn paarden ook niet te ruiken

Als ik dadelijk in September weer thuis woon is het ook smorgens afspoelen en savonds lekker lang onder de douche haren wassen enz je haar word er mischien niet beter op maar om nu naar paard te ruiken :n

Thuis hebben we een paarden bedrijf dus ik werk indd met paarden

10tallen bodylotions en haar maskers enz kan nooit genoeg hebben
Handcreme's heb ik ook overal liggen niets lekkerders als je handen even in te smeren met een handcreme

en nee ik ben geen tutje hahahaha

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:08

Imago, op zich doe ik echt geen rare dingen en rij ik ook niet dagelijks. Maar ben wel dagelijks op stal om te voeren en/of te mesten. En schijnbaar ruik je het al als ik alleen maar heb gevoerd :=
Haren wassen hoef ik niet elke dag te doen, die stinken daar niet van. Alleen aan mijn kleren ruik je het snel blijkbaar.

Net als mensen die roken denk ik, dat ruik ik van een kilometer afstand bij wijze van spreken, maar rokers zelf ruiken het niet.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:16

ik denk dat ik dus gewoon niet zo een verzorg typje ben. Douche elke dag en zorg dat alles schoon is, maar cremen enzo is niet aan mij besteed en daardoor geeft mijn lichaam af en toe een roep om wat fatsoenering.
Hoop eigenlijk dat er van die quick fix dingetjes zijn. Die sos cremes werken gewoon niet bij mij. Nu dat ik zo een schuublokje gebruik en elke dag creme zijn ze redelijk fatsoenlijk. Maar ik werk veel en besteed het meeste vrije tijd wat ik heb aan mijn paarden en honden en de rest die ik over heb wil ik niets doen en slapen ( en dat krijg ik ook al niet genoeg).
Nu ben ik wel religieus begonnen met cremen, heb geen keuze, maar zijn er nog dingen die jullei zeggen dat jullie doen die dus echt heel erg veel verschil maken?

Ik doe geen rare dingen met mijn paarden, maar mest, voer etc. Ik knuffel welk elke dag en bekijk ze van top tot teen om te zien of ze geen plekjes hebben ofzo. Ik raak ze dus wel veel aan en hun mij ook (als ik geen petje op heb dan pluk haar uit mijn hoofd en met een petje hangen ze altijd aan mijn shirt of mijn petje, zijn jaarlingen he!)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:34

Ik gebruik sowieso elke dag handcreme. Vroeger had ik altijd super droge schuurpapier handen, tot ik dagelijks (of meermaal daags) ben gaan smeren (eerst met een creme op recept). In slechte periodes gebruik ik rozenglycerine, maar op het moment valt het mee en gebruik ik Dove Beauty Hand Cream.

Ik houd mijn stalkleding gescheiden van mijn gewone kleding. Kleren gaan gewoon snel stinken.

Met haar wassen heb ik ook de meeste problemen. Dagelijks wassen is niet prettig, maar ook mijn haar ruikt al snel naar paard. Tegenwoordig spoel ik m'n haar dan af en toe alleen met water. Ik ben niet elke dag op stal, dus dat scheelt wel een hoop.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:36

ow voor schuurpapier handen als ik heel erg last heb van droge handen smeer ik ze in met de echte uierzalf uit z'n geel blik

Ze zijne cht super vet plakt overal aan enz
maar als je film gaat kijken ofzo lekker insmeren en in laten trekken suc6 gegarandeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:48

BrittKitt schreef:
Imago, op zich doe ik echt geen rare dingen en rij ik ook niet dagelijks. Maar ben wel dagelijks op stal om te voeren en/of te mesten. En schijnbaar ruik je het al als ik alleen maar heb gevoerd :=
Haren wassen hoef ik niet elke dag te doen, die stinken daar niet van. Alleen aan mijn kleren ruik je het snel blijkbaar.

Net als mensen die roken denk ik, dat ruik ik van een kilometer afstand bij wijze van spreken, maar rokers zelf ruiken het niet.

Ik ruik het wel met roken. Dus ik zorg altijd dat ik iets bij me heb ter camouflage :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:53

Mijn nagels, verschrikkelijk. En dan ben ik nagelbijter :+
Ach bij de paarden ist wel handig

yoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:54

Voor je handen kun je ook een parrafine bad aanschaffen! Een goede handcreme erbij en je handen leven helemaal op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:42

Ik ben zonneconsulente en leer dus heel veel over de verzorging van de huid ( en niet alleen voor onder de zonnebank ).
Ik heb dus eigenlijk altijd een zachte huid ( en smeer t niet eens elke dag in hoor ).

Ik douche me sowieso elke dag en soms 2 ker per dag ligt eraan wat ik op een dag doe :)
Ik was mijn haar niet elke dag, dat is erg slecht voor je haar. En over het algemeen ziet mn haar er toch altijd netjes en gezond uit en dat wil ik graag zo houden.

Mijn gezicht was ik altijd met vezelpads voor het egzicht van Jemako, daar haal ik ook de make-up mee af en gebruik ik alleen water meer. Ideaal.
S'avonds smeer ik mijn gezich met forever after van Uatsralian Gold. Is een aftersun c.q bodylotion en kan ook als gezichtscreme gebruikt worden.

Verder heb ik nooit echt last van een droge huid.

Eten doek ik dan weer niet zo gezond, lust bijna geen groentes en eet dus veel vet, daarin tegen rook ik dan weer niet en beweeg veel en drink heel veel water :)

Al bij al vind ik dat ik er netjes en verzorgd bijloop :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:09

Per dag ben ik hooguit een uur of 4 bij paard. En meestal niet langer dan 2 uur. En wat doe je dan... van je paard borstelen/knuffelen krijg je geen droge handen, van rijden ook niet... van rijden krijg ik alleen een vieze broek, omdat ik graag zonder zadel rijd. Daarom trek ik iedere week een schone rijbroek aan, en die houdt het dan die 3 a 4 keer dat ik rijd wel uit hoor.

Uitmesten en hooi voeren is een ander verhaal... dat is niet fijn voor je handen. Tot begin vorig jaar had ik regelmatig ruwe, droge handen maar tegenwoordig heb ik een fijne handcreme (hemp van the body shop) en dat is supercreme :D Ook in de winter, wanneer je een wak in de ton moet hakken voordat je alle paarden langs kunt met je emmertje, smeer ik daarmee, en dan dus iedere dag. En wanneer ik mijn harnachement invet pak ik ook altijd even mijn handen mee :D

Paardenactiviteiten voer ik 's avonds uit, dus na het werk. Dus mijn collega's hebben geen last van eventuele paardenluchtjes. En ook toen ik een paar keer 's ochtends paard had gedaan en daarna nog moest werken (middag- en avondshift) was er niemand die wat geroken heeft. 's Avonds even douchen zorgt er ook voor dat ik fris mijn bedje in ga, eigenlijk douche ik meteen nadat ik van de wei kom.

Qua verzorging van mezelf: mijn haar was ik om de 3 dagen, verder gebruik ik regelmatig scrubs en bodylotion. Ik heb een hele fijne voetcreme en een voetenbadje doe ik ongeveer eens in de week. Voor mijn gezicht heb ik een washgel en een scrubgel, die gebruik ik afwisselend. Ik heb een erg vette huid, dus er hoeven eigenlijk geen cremes op verder vind ik. Af en toe een nachtcreme. En maskers die de boel weer wat minder vettig maken :P Mijn moeder (nu in de 60) heeft erg weinig rimpels dus ik heb goede hoop :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:31

Ik zit niet altijd tussen de paarden. Maar wel regelmatig met het verzorgen van mijn verzorgpaard, en het rijden en het verzorgen van mijn 'vast' rijpaard op stal.

Ik heb niet zo veel last van allerlei geurtjes of dergelijke. Gelukkig ook maar, want ik mag mijn haar niet vaker dan 1x in de 2 dagen wassen, ik mag geen cremetjes in mijn haar, gezicht of lichaam gebruiken. Alleen 1 soort shampoo, en 1 soort oliezeep. Ben alergisch voor zeep,shampoo etc. Ondanks dat heb ik wel gezond haar, zachte handen (ik doe ook stalwerk hoor. Niet elke dag, maar vooral in de winter regelmatig) en ruik niet naar paard. Douche me trouwens meestal wel meteen als ik van paarden terug kom. Dan was ik mijn haar niet mee, die doe ik dan in een knotje zodat ze niet nat worden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:36

Scrub je handen eens met suiker en olie :+
Een eetlepel losse suiker op je handpalm, dan een druppel olie erbij bijvoorbeeld babyolie, dan net doen alsof je je handen wast net zolang tot er geen suiker meer in je hand zit.
Afspoelen met lauwwarm water, voorzichtig drogen en dan lekker insmeren met handcreme.
Heerlijk hoor :9

Ik vind mijn persoonlijke verzorging erg belangrijk.
Let wel dat met alle cremetjes e.d. we niet alles kunnen verzorgen, verzorging komt ook van binnenuit.
Denk aan voeding e.d.