rechter enkel wil gewoon niet verder draaien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

rechter enkel wil gewoon niet verder draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:48

Hallowww,

Ik had vandaag weer les, en mijn instructrice zei dat ik mijn rechter onderbeen verder in moest draaien, zodat mijn tenen meer naar voren staan. Dit klopt. Als oefening zei ze: Doet je beugels eens uit, en prik ze eens in, maar ook hieruit bleek, dat ik met mijn rechter voet mijn been niet zo in kan draaien, van mijn knie tot mijn enkel, zodat mijn voeten recht komen te staan.
Hoe zou ik dit kunnen trainen, of kan dit uberhaupt? Het lijkt me een gewrichtskwestie. Ook als ik met mijn handen mijn enkel forceer kan ik hem niet verder naar binnen draaien. Als ik nu in bed lig, en met mijn linker voet mijn rechter voet naar links trek, voel ik het alleen in mijn knie, maar als je in bed ligt heb je toch een andere houding, omdat je geen paard tussen je benen hebt.

Jullie nog tips of ervaringen?

en ja, ik loopt ook met mijn rechter voet iets uitgedraaid

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:47

Je draait je onderbeen vanuit je knie, niet vanuit je enkel. Dat is dus 1 ;)
Twee: Iedereen loopt met de voeten iets naar buiten. Dat hoort gewoon bij een normaal looppatroon.
Drie: Je kan het oefenen door je beugels vaker in en uit te doen. Bijv tijdens de stap de beugels uit, maar tijdens draf en galop beugels in. Als je dan vaak overgangen maakt, moet je je onderbeen vaker draaien.

Heb je trouwens nooit knieproblemen gehad?

Arvanti_haf

Re: rechter enkel wil gewoon niet verder draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:52

je hebt gelijk dat je je onderbeen draait vanuit je knie, maar door de druk op je beugelriem komt er wel degelijk spanning op je enkel te staan, waardoor je de draai in je enkel maakt.
Ik heb nooit last van mijn knieeen.
met links loop ik wel recht, maar rechts is echt 10 dragen uitgedraaid