Gevoelloze plek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk1605

Gevoelloze plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 16:29

Hey,

Ik ben nu zo'n 4 weken geleden van het paard gevallen voor de laastste keer (de week daarvoor, en daarvoor en daarvoor en daarvoor ook paar keer). Sindsdien heb ik op mijn rug/bovenaan mijn 'bil' aan de linker kant een gevoelloze plek, het voelt alsof het niet van mij is. Tot dat er iemand op slaat, of als ik ga rennen. Dan doet het ineens vreselijk veel pijn.

Raar is; ik voel het niet, kan er gewoon mee paardrijden.
krijg ik een klopje (echt rustig, in mijn zij, laag op mijn rug. doet mijn moeder wel eens) dan gil ik alles bij elkaar van de pijn. Ook met rennen, dat lukt me maar niet. Dat doet te veel pijn.

Wat kan dit zijn, iemand enig idee? Argumenten zoals: ga naar de dokter. Ik weet het, maar ik wil eerst eens horen of mensen enig idee hebben, of het erg of minder erg kan zijn. Als ik er echt niet achter kom, wacht ik deze week nog af. Anders ga ik alsnog naar de dokter.

Groetjes,

Judith :)

sannnnee

Re: Gevoelloze plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:47

ik ben dan wel geen arts en heb geen idee of dit gaat kloppen
(daar moet je toch echt voor naar de dokter :o )
is het niet dat een zenuw bekneld zit in je rug?
heb geeeen idee hoor maar dat was wat me te binnen schoot.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:32

Ik ben vorig jaar ook zo hard van mijn paard gevallen, heb er ook een gevoelloze plek aan overgehouden een tijdje.
Mijn huid gaf op die plek gewoon geen warm/kou/pijn prikkels meer door.
Bij mij zat er dan een zenuwtje knel, het is nu weer goedgekomen vanzelf maar ik had er geen pijn van als ik het stootte oid
Het zat bij mij op mijn onderbeen btw :P Ik denk idd dat je er verstandig aan doet als je naar je HA gaat als het over een paar dagen nog niet weg is...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:22

Inderdaad dan hebben je zenuwen een opdonder gehad, ik ben een aantal jaren geleden onder een paard gekomen en kon niet meer lopen niks aan de hand alleen mijn zenuwen en spieren hadden een opdonder gehad, nu met koudere dagen voelt het nog vaag aan niet zoals normaal, idem met mijn voet paard opgestaan en ook een dood stuk aan over gehouden :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:23

Ik heb ook zo'n plek.
Mijn blinde darm is eruit gehaald en op die plek, rondom het litteken, heb ik ook geen gevoel meer in mijn huid. Is al jaren zo, voelt inderdaad heel vreemd, maar het went :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:24

Idd een zenuw(tje) die een opdonder gehad heeft. Trekt vanzelf weer weg waarschijnlijk :j
Je kan het wat stimuleren door te masseren, maar dat kan ook heel akelig aanvoelen, dus is maar net of je dat wilt of niet :+

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:26

Hier ook zo'n dooie plek gevoel gehad na flinke klapper op mijn bekken. Ook even niet kunnen bewegen en lopen en daarna flinke spierpijn en aangetaste zenuwen. Duurde bij mij wel enkele maanden voor ik weer over het hele gebied een goed gevoel had.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:29

IK ben een half jaar geleden ook gelanceerd geweest van mijn paard en op mijn stuitje gevallen.

Naar de dokter gegaan want ik had totaal geen gevoel in mijn linkerbil en onderrug en het was ook helemaal dik, de dokter zei dat het gevoel wel terug zou komen als de zwelling weg was maar ik heb nu nog steeds een kleine plek die redelijk gevoelloos is en iets dikker dan de rest.

Ik kan er mee leven en verwacht dat het gevoel ooit wel terug zal komen en de zweeling verdwijnt op die plek.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:30

Na een operatie aan mijn knie heb ik ook zo'n dooie plek. Doet zeer als je er op klopt en voelt raar als je er overheen wrijft. Zal idd een zenuw zijn. Hopelijk gaat het over. Bij mij is het al 6 jaar zo en is het wel iets minder geworden.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:32

Jee, ik heb exact hetzelfde nu. Ben ook van m'n paard gevallen, maar ik heb zo'n plek op de réchterkant van m'n onderrug. En als ik ermee loop doet het ook pijn, net zoals ergens tegenaan stoten, net als jij! ben ook heel benieuwd, daarom een stipje!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:37

Hoi hoi, mijn paard is ooit op het vlees van mijn arm naast mijn elleboog gaan staan (ja, wel soort van geluk) na een val/sprong van hem af. De huid daar heeft ook een enorme dreun gehad en ik heb lang niets gevoeld behalve dat het eronder wel echt pijn deed natuurlijk. Nu anderhalf jaar verder voel ik het weer helemaal. Het lijkt of je huidzenuwen dan een tik hebben gehad en ze hebben erg lang nodig om te herstellen. Gelukkig kende mijn vriend het symptoom en maakte ik me er niet heel erg zorgen over....maargoed, als je niet al bij de HA bent geweest is het wel verstandig hoor om even te gaan. Ik ging natuurlijk ook pas na een ruime dag er es heen op zware aandrang van vriendlief :) Nee wij zijn nooit eigenwijs heh, wij paardenmeiden :)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:07

ik heb zo'n plek op mijn scheenbeen ook een ongelukje met de pony nog
ik viel er vanaf over het hek en mijn pony bleef wel aan de goede kant staan
alleen mijn voet bleef in de stijgbeugel zitten dus schraapte mijn scheenbeen over het hek
is al wel een jaar of 10 geleden maar heb er nog steeds geen gevoel in
als ik eroverheen krab dan heeft het het zelfde gevoel alsof ik verdoofd ben bijv. bij de tandarts
ik kan mij herinneren dat het bij mij ook zo zeer deed in het begin
elke stap die ik deed met dat been prikkelde het heel erg
dat ging na een paar mnd zelf weg
er zitten op die plek ook allemaal bultjes onder mijn huid
ben ttrouwens nooit ermee naar de dokter geweest
ben niet zo'n dokter type
maar zou het jou wel aanraden ;)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 09:06

Hee, wow veel mensen die dat hebben! Opzich kan ik er mee leven. Maar ik ren graag een stukje, en dat gaat momenteel niet. Dat vind ik het vervelendste.

Appelflap2, als ik er overheenkrab voelt het inderdaad ook verdoofd!

Joycebunny, bij mij deed het in het begin ook erg veel pijn als ik liep. Toen ik van het paard viel, en weer moest opstaan kon ik in eerste instantie niet staan. Ik heb alleen maar gegilt dat ik wilde liggen. Dus ik braaf in de zand blijven liggen, tot ik het idee had dat ik misschien kon staan. Langzaam steunend op mijn instructrice (die me al 5 minuten wilde oprapen) gaan staan. Damn dat deed pijn. Heb toen zelf een rondje gelopen, en toen het soepel werd ging het wel. Meteen weer op het paard.
En dat is wat ik zo gek vind, rennen doet pijn. En stoten ofzo ook. Maar paardrijden kan ik er gewoon mee!

Brittkitt, masseren is inderdaad een erg vies gevoel. Maar misschien dat het helpt (vriendlief eens lief aankijken :+ ).

Ik was er zelf aan het denken om gewoon proberen weer te gaan rennen, en het daarmee soepel te houden. Misschien dat het dan sneller wegtrekt?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:48

@ Judith1601 : wat gek! het is net of ik mezelf hoor praten! Ik heb ook liggen schreeuwen dat ik niet wou rechtstaan, had een beetje het gevoel dat er wat ergs was. Ben toch opgestaan maar ben niet weer op m'n pony gekropen. Niet zo verstandig weet ik, maar m'n onderrug was helemaal geschaafd (bloot vlees) dus ik kon niet meer van de pijn.
Rennen doet idd ook pijn, als ik er zachtjes op klop doet het ook zeer, maar paardrijden gaat inderdaad wel! Vind het behoorlijk vreemd en als het niet overgaat ga ik toch even bij de dokter langs :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:50

Heb ik ook gehad, voelde me mobiel niet meer trillen, was helemaal verdoofd, kon er op meppen of wat ik wilde, ik voel het NIET! :+ Ik had ook een hernia (verwacht ik bij jou niet ;)) en de zenuw zat dus klem.. Zal bij jou ook wel het geval zijn! :j

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 18:45

Ja joycebunny. Normaal gil ik nooit zo hard, maar toen wilde ik perse niet opstaan. Mijn instructrice helemaal in paniek :+ . Bij mij was niets geschaafd godzijdank. Maar de rest herken ik inderdaad erg goed in jouw verhaal!

Hannah_Menno: Ik heb inderdaad geen hernia, maar als ik er op ga slaan voel ik het wel. Maar als ik mijn telefoon er tegenaan zou houden (ik draag mn telefoon niet echt op mijn rug/kont :+ ) zou ik het inderdaad ook niet voelen. Ook als ik er aan kom, voelt het gewoon alsof het niet van mij is.

Even update over de verbeteringen: Ik merk sinds vandaag dat rennen gaat. Ik heb net paardgereden, en even met mijn verzorgpaard ben ik gaan joggen (lekker gezellig over landweggetjes rustig stukje draven en daarna weer lekker stappen) Rennen gaat beter zodra ik in beweging blijf! Ik voel heel erg veel verschil met hoe het gister ging. Het is wel nog behoorlijk pijnlijk. Maar het is beter dan hoe het eerst was. (eerst ging het gewoon niet, zo'n pijn deed het)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:40

Oh, ik dacht dat je een dove plek in je been had ipv op je rug! _O- Snorry, leesgebrek!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:43

heb hetzelfde in mijn bovenbeen gehad, na een trap van een paard. Plek is eerst heel lang blauw geweest en daarna heel hard, omdat de spieren gescheurd zouden zijn geweest oid.
Dokter raadde mij fysiotherapie aan, maar je kon er nauwelijks aan zitten, dus leek dat mij geen goed idee.
Bij mij ging het na maanden vanzelf weg, maar het heeft wel heel lang geduurd...

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:01

Hannah_Menno, Foei schaam je :P hihi.. Ik heb zo vaak een leesgebrek, niet erg hoor. :o ik zal het wel een keer uitproberen hihi!

Secricible, dat klinkt echt alles behalve fijn :| Ik wacht denk ik af, want ik voel steeds meer verbetering. Dat lucht op!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:37

Judith1601 schreef:
*knip*

Even update over de verbeteringen: Ik merk sinds vandaag dat rennen gaat. Ik heb net paardgereden, en even met mijn verzorgpaard ben ik gaan joggen (lekker gezellig over landweggetjes rustig stukje draven en daarna weer lekker stappen) Rennen gaat beter zodra ik in beweging blijf! Ik voel heel erg veel verschil met hoe het gister ging. Het is wel nog behoorlijk pijnlijk. Maar het is beter dan hoe het eerst was. (eerst ging het gewoon niet, zo'n pijn deed het)

Super! Heb het ook hoor met mn knie. Het is bij mij heel erg te vergelijken met stijfheid of spierpijn. Dat merk je ook minder als je beweegt.
Ik hoop dat het snel weg gaat bij je, dit soort dingen zijn zo vervelend!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 01:04

Hoi,

ik heb iets soortgelijks.
Mijn pony is net boven mijn enkel op mijn been gaan staam 2 jaar terug toen ik eraf viel.
Sindsdien heb ik daar ook een gevoelloze plek.
Het voelt heel naar als ik er op druk oid.
Soms jeukt het ineens, ook een vreemd gevoel.
Ben ermee naar de dokter geweest, en blijkt een zenuw te zijn die beschadigd is.
Het kan zijn dat het ooit weer goed komt, maar kan ook zo blijven.

Zou met jou plek wel even langs de dokter te gaan, omdat het echt zo'n pijn doet. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:37

Een zenuw groeit maar héél langzaam, ik heb in oktober een ongeluk gehad waarbij een zenuw is doorgesneden, deze heeft de chirurg nog kunnen hechten gelukkig. Maar dan hechten ze dus alleen de huls, de zenuw zelf sterft altijd helemaal af, daarom hou je zolang een doof gevoel, de zenuw moet vanaf het ruggemerg helemaal opnieuw gevormd worden waardoor het tot wel een jaar kan duren voordat het genezen is. Bij mij is ie nu nog steeds aan het genezen en het gevoel verandert nog steeds. Ik hoop dat ie helemaal herstelt, ze zeggen dat je er aan went (het gevoel) maar daar moet het toch wel redelijk gevoel voor zijn. Ik heb tijden gehad dat ik zoiets had; als dit niet verder geneest dan snij hem maar weer door want hier ga ik nooit aan wennen.. Maar het gaat steeds beter, ken ook mensen die altijd een dove plek houden idd.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:34

Ik heb precies het zelfde, ook van mijn pony gevallen, maar geen pijnlijke plek. Alleen heel erg doof...

Loop er al een paar maand mee rond, verder last van mijn rug, maar dat kan ook ergens anders van komen.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 22:02

BrittKitt: Het klinkt eigenlijk best 'eng'. Ik kan me niet voorstellen om met dit gevoel nog een jaar (of erger) rond te lopen.

Rody01, ik heb ook tijdje last gehad van mijn rug. Maar dat zal bij mij van de week ervoor vallen, of de week daarvoor vallen (of daarvoor of daarvoor of daarvoor :+ ) zijn. Kun jij wel rennen enzo?

Update: Vandaag/Gister leek het weer erger te zijn. Heb veel stil gezeten op school, dus toen ik wilde gaan rennen deed het vreselijk veel pijn. Na het paardrijden van vandaag leek het weer minder.. Niet te volgen die hap!