Gel of acryl nagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Gel of acryl nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 11:57

Hallo!

Ik was benieuwd, wat is er sterker bestand tegen alcohol. Acryl of gel? Weet iemand dat :)

groetjes!

MissDonna

Re: Gel of acryl nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 13:11

Weet niemand dat? Ik werk met pure alcohol om mn handen te desinfecteren, ook een mengsel dus is niet zo schadelijk voor de huid, maar wil graag weten wat er iets sterker tegen kan..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:13

Ik heb zowel gel als acryl en heb voor mijn werk ook met pure alcohol gewerkt.
Allebei kunnen er tegen. Al is acryl wel harder dan gel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:14

Maar als je jou handen moet desinfecteren, mag je dan wel valse nagels? Beiden gaan vaak niet samen

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:16

Wat voor werk doe je als je ze met alcohol moet desinfecteren? Pure alcohol is zowiezo erg slecht voor je huid, het droogt enorm uit. Het heeft geen invloed op de kunstnagels in ieder geval, die kunnen er wel tegen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:10

als je je handen moet desinfecteren, is het vaak ook nodig om je nagels kort te houden ivm bacterien. ik zou dat dus eerst navragen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 14:19

Ik werk in een plantenlab. Stond ook in mn profiel ;) langere nagels is geen probleem. Werk met 'bestek' ( scapel en lange pinset)

maar ik dacht dat het zou oplossen ivm alcohol. Ik weet dat alcohol uitdroogt. We hebben ook van dat andere, wat artsen ook gebruiken dat is desinfecterende lotion. Maar een spuit met pure alcohol gaat altijd makkelijker om te pakken haha. Ja weet het, is slecht. Maar het is niet zo dat ik om de 5 min mn handen er in leg. Dat is niet nodig.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:22

Je kan ook sterrilium gebruiken. Is net wat beter. Pure alcohol dood zowiezo niet de sporen van Bacillusen die op je handen altijd aanwezig is. Dan kan je beter 70% gebruiken ipv 96%

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:27

Kunstnagels kunnen niet tegen aceton. We gebruiken in de salon ook gewoon alcohol om de apaaratuur te ontsmetten. Ik zou toch proberen om zo min mogelijk alcohol te gebruiken, en in ieder geval 's avonds je handen goed in te smeren met een rijke handcreme. Kunstnagels kan prima, het is wat het prettigst is voor jezelf. Acryl is harder dan gel, maar kan daardoor ook makkelijker breken. Gelnagels zijn meestal wat dikker omdat er nog een tip onderzit.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:25

Ik weet dat alcohol slecht is. Maar gaat niet over alcohol op mn handen slecht is ja of de nee. We hebben ook die lotion die ontsmet. Artsen gebruiken die ook. Dus zeker wel dat die goed ontsmet ;) verder raken mn handen heel het oppervlak van de plantjes niet. Er word gewerkt in een flowkast. Ze weten echt wel wat ze doen op mn werk, en wat wel en niet mag en kan qwa alcohol. Anders hadden ze al 15 jaar terug op hun handjes getikt. ;)

maar dan ga ik de sets bestellen voor mn nagels! Misschien wel allebei.

Bedankt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:26

zolang de tip eronder zit zijn ze dikker ja, maar na een poosje is de tip weg en rust de gel (of acryl) enkel nog op de eigen nagel.
ik heb beiden gehad, maar vind uiteindelijk gel prettiger. dit is minder hard en daardoor flexibeler. hierdoor heb ik minder lucht aan de randen en breekt er minder snel eentje.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:57

Wanneer ik acryl of nagels zet zeg ik er altijd bij dat het kwaad kan.
Een beetje zal vast niet zo'n ramp zijn, met mijn gelnagels gebruik ik ook veel alcohol en ze zitten er nog prima op.
Maar ik ken ook mensen die veel met alcohol werken (acryl of gel) en die nagels zijn eraf gevaagd.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:29

ik gebruik niet heel veel alcoholoplossingen voor op mn handen. Ik ben 1 van de mensen op mn werk die het minst gebruik. Maar ik denk inderdaad dat het gel word. Met acryl had ik idd altijd dat er na stoten lucht onder kwam.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:15

Wel met acryl? Ik juist met gel! Gel blijft bij mij ook niet zitten.