Documenten aanvragen als je in het ziekenhuis ligt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Documenten aanvragen als je in het ziekenhuis ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 17:20

Helaas ben ik onverwacht met gebroken vliezen opgenomen in het ziekenhuis, en ik had nog wel wat officiele documenten, oa paspoort, moeten regelen bij het gemeentehuis en de ambassade. Ik heb verplichte bedrust en het is dus niet evident om maar even naar het gemeentehuis of de ambassade te gaan maar ik zou het toch graag op orde hebben als mijn kindje geboren wordt :x

Nou ben ik vast niet de enige die het ziekenhuis niet uitkan voor dat soort dingen, er zijn tenslotte ook mensen die een groot ongeluk hebben gehad, aan een infuus zitten, ernstig ziek zijn of zelfs in coma liggen, dus hoe gaat dat dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:07

Ik werk in de gehandicaptenzorg en in Nederland is het zo geregeld dat de ambtenaar dan aan huis komt om de documenten af te geven, als je zelf om wat voor reden dan ook niet in staat bent om zelf je documenten af te halen. Wel moet er iemand voor je naar het gemeentehuis om de documenten aan te vragen en de pasfoto's in te leveren. Dat doen wij dan als begeleiding voor de bewoner. Ik zou als ik jou was contact opnemen met het gemeentehuis en vragen wat er mogelijk is.

Urielle

Re: Documenten aanvragen als je in het ziekenhuis ligt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:38

Oke, dank je wel. Pasfoto's liggen er thuis nog en het formulier kon ik ergens downloaden, maar ik las dat ik vanwege het Europese paspoort ook een vingerafdruk moest gaan zetten en dat kan ik natuurlijk niet 'meegeven'.
Mijn verlenging van de verblijfsvergunning heb ik destijds wel zelf aangevraagd maar die zou dus nog afgehaald moeten worden.
Ik zal morgen eens (laten) bellen hoe ik het precies moet doen.