Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kan prima lopen en voel me niet week. Ik kom eigenlijk nooit met m'n benen tegen de rand van het bed, soms wel eens 's avonds als ik erg slaperig ben
en ja, dat doet wel een beetje pijn aan m'n schenen.
Hopelijk ben ik gewoon wat gammel
Ik heb over m'n hele lichaam ook van die rode stipjes, dat zijn bloedvaatjes die helemaal tot aan de oppervlakte komen 
Ik bloed overigens niet veel heviger dan de meeste mensen, een klein beetje maar.
) bij een stukje over menstruatieklachten dat het volgens de traditionele Chineze geneeskunde komt doordat de energie van je bloed te zwak is (tja, wat je verder met zulke informatie moet....
Ik heb niet zoveel met dat soort alternatieve dingen maar 't klopte allemaal wel aardig )
... Dat sterretjes zien heb ik ook, en het begint altijd als ik vrij zwaar ongesteld ben geweest maar kan gerust een maand of 4/5 aanhouden.Citaat:s er sprake van hevig bloedverlies of te langdurige menstruatie, dan is volgens de Chinese opvattingen de energie te zwak om het bloed vast te houden. Deze zwakte kan ook aanleiding zijn tot spataderen, het te gemakkelijk ontstaan van blauwe plekken en eventuele verzakkingen van organen. In deze situaties is goede voeding heel belangrijk. Het is daarbij ook van belang dat de voeding goed opgenomen kan worden door het lichaam.
Chinese kruidenformules (die je kunt zien als voedingssupplementen) kunnen waardevol zijn. Ook via acupunctuurpunten en meridianen is deze energie te beïnvloeden.
Een te lange cyclus kan veroorzaakt worden doordat (de energie van) het bloed te zwak is. Het bloed dat uitgescheiden wordt zal dan meestal licht / bleek van kleur zijn. Behandeling met de juiste Chinese kruidenformules is doorgaans één van de beste behandelmethoden. Het kan echter ook zijn dat er kou op de baarmoeder geslagen is. Behandeling met moxa, Shiatsu en acupunctuur zijn dan eveneens goede behandelvormen.
Bent u in de periode na de menstruatie moe of futloos? Ook dan is er sprake van zwakte van de energie van het bloed. Dit kan gepaard gaan met onrust en slecht slapen.
_Tara_ schreef:@ Menino: Om het uit te leggen met "dat de energie van je bloed te zwak is" is nog niet eens zo stom. In je bloed zitten onder andere bloedplaatjes en een hele hoop andere stofjes en factoren die zorgen dat heel de stolling goed verloopt. Als je nou te weinig bloedplaatjes of te weinig van een van die stofjes hebt, dan verloopt je stolling dus niet goed. Heeft je bloed dus te weinig energie
(zware/lange menstruatie) duizeligheid etc.