Waterpokken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Waterpokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 08:34

Nou...ik ben 30 en heb de waterpokken :+ Eerst vond ik het nog wel geestig, maar de lol is er nu wel af. Het jeukt vreselijk en er blijven maar nieuwe pokken 'uitpoppen'. Echt overal. Heb verder flinke koorts (met vlagen nu) en ben er gewoon goed ziek van. Slapen gaat ook niet helaas.

Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die als volwassene waterpokken hebben gekregen? Hoe lang duurde het bij jou? En heb je goede tips? Ik hoor het graag!

Blue_Eyes

Re: Waterpokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:47

Daar ben je lekker mee :\ Ik heb het als 7-jarige gehad en dat was al erg genoeg. Daarna nog een keer als 26-jarige een klein beetje (toen mijn dochter het had). Ik had er niet veel last van, maar het is waarschijnlijk wel mede-oorzaak geweest van een miskraam.

Ik hoop van harte dat je snel opknapt. Heb je een bad? Dan wil het nog weleens helpen om een bad te vullen met lauw water met een washandje met havermout. Je krijgt een beetje melkige, vettige substantie, maar de waterpokken drogen ervan uit en jeuken dan minder.

Let goed op jezelf - bij volwassenen komen er eerder complicaties voor.

Rest mij niets meer dan te zeggen: beterschap! :(:)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:49

Beterschap

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 10:53

Wat erg dat je daardoor een miskraam gehad hebt.

Ik heb geen bad helaas. Had de tip ook al ergens anders gelezen, dus heb wel een panty gevuld met havermout en die laten weken en mezelf daarmee ingesmeerd (probeer je geen voorstelling te maken aub). Heb net al even contact gehad met de huisarts, omdat ik me afvroeg of het normaal is dat je je er zo slecht bij voelt (en die dingen maar blijven komen). Moest maandag langskomen als de koorts dan nog niet weg is en direct als het nu nog slechter wordt. Hij gaf ook aan dat het bij volwassenen wat heftiger verloopt dan bij kinderen.

Toch bedankt voor je tip!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:57

Wat ook nog weleens wil helpen is van die Calendulan emulsie (volgens mij van VSM, maar kan ook wel dr. Vogel zijn). Niet de creme, echt de emulsie. Misschien kan je vriend eropuit om een flesje voor je te halen? Dat koelt goed en er zit kamferspiritus in, waardoor de pokken ook uitdrogen. Het kan een beetje bijten op de plekjes die al open zijn, maar geeft geen littekens.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 10:59

Ok, dank je. Stuur vriend straks toch even op weg (zodra ie thuis is..). Mentholgel zou volgens de ha moeten werken.. Hij mag het gewoon allemaal meenemen, als het dan niet werkt kan ik wat anders proberen ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:34

Ik was 20 en ben er ontzettend ziek van geweest. Zat er echt helemaal onder, kon zo het spookhuis in. Was enorm duizelig omdat mn oren volzaten..niet grappig! Heb er helaas ook nog littekens van..ging 1 ontsteken nou dat was ook geen fijn gezicht :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:36

Hoe lang duurde het bij jou voor het over was? Ik zit er ook echt helemaal onder, ziet er niet uit......

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:39

De pokken 'inpoederen' met maïzena, helpt ze uitdrogen... en helpt heel goed tegen de jeuk.
Toen ik ze als klein kind gehad heb heeft m'n moeder dat gedaan.. ziet er niet uit maar helpt wel ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:45

Charlie_P schreef:
Hoe lang duurde het bij jou voor het over was? Ik zit er ook echt helemaal onder, ziet er niet uit......

Uhh...ff denken..had vrijdag klein beetje, zaterdag werd ik wakker keek in de spiegel en barstte in tranen uit :P. Zondag nog naar dokterswacht geweest....daarna knapte het weer op. Maar duurde nog wel week voordat alles weg was geloof ik. Weet nog wel dat ik die vrijdags wedstrijd had en mezelf verstopt heb in grote coltrui en pet op :P.

Had ze toen van nichtje van 5..ik zei voor de grap weg hier want ik heb ze niet gehad, zij had er amper last van. Nou..toen ze week later weer kwamen waren ze verschrikkelijk bang voor mij..zo zag ik eruit..ze bleven op 5 meter afstand :o

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:49

Haha. Heb idd al een paar keer gehoord nu dat het bij kinderen wat milder verloopt meestal ja. Nou, hoop dat het hier dan ook morgen ofzo wat beter wordt. Het ziet er niet erg charmant uit nee.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:50

vanny55 schreef:
De pokken 'inpoederen' met maïzena, helpt ze uitdrogen... en helpt heel goed tegen de jeuk.
Toen ik ze als klein kind gehad heb heeft m'n moeder dat gedaan.. ziet er niet uit maar helpt wel ;)

Dank voor de tip. Heb nu een aloe vera cool gel die wel aardig lijkt te werken, maar ik hou het even in mn achterhoofd.