altijd zo moe !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

altijd zo moe !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:44

hallo bokker :D ,

ten eerste zijn hier al wat topics over maar dat is allemaal net wat verschillend dus vandaar open ik een eigen topic er over.
Nouw ik ben dus altijd erg moe, ik kan als het aan mij ligt bijna de hele dag slapen. Ik ga s'avonds tussen half 9 en half 10 op bed en ben dan egt gesloopt. s'ochtends sta ik meestal rond kwart over 7 op. Dus je zou denken dat ik wel genoeg slaap krijg.
Ik ben hier ook voor bij de ha geweest en ze hebben me bloed laten prikken voor suiker,schildklier en nog wat dingen. Dat bloed was goed toen moest ik nog een keer prikken voor de ziekte van pfeifer maar dat was het ook niet, bloed was weer 100% goed.
Het enige wat het volgends de dokter kan zijn is dat ik te veel stress heb maar dat is helemaal niet zo, thuis gaat het goed, op school gaat het ook prima.
Mijn moeder denkt dat het er aan ligt dat ik vegatarier ben maar dat lijkt mij niet, ik eet genoeg groente en eet ook vleesvervangers. En als ik ijzer gebrek had moest je dit volgends mij ook in de bloedtest zien?
wie o wie weet wat misschien wat dit is?

groetjes Fiona

vanTroje

Re: altijd zo moe !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:46

Misschien een b12 tekort?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:47

Als er ook op B12 is getest had je het inderdaad moeten zien.
Ik heb CVS dus ben ook altijd moe, maar daar komen ook nog andere dingen bij kijken. Zou het verder niet weten.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:49

B12, hoe zou je dat zoja kunnen aanvullen dan ? :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:50

Injecties..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:53

ow. dus niet door iets meer van een bepaald product te eten ?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:53

Misschien kan je multivitaminen slikken? Is altijd goed.

Het kan ook nog zijn dat je teveel slaapt ;)
Nu ga ik even uit van half 9 tot kwart over 7, maak je bijna 11 uren.
Een mens heeft gemiddeld maar 8 uur per dag nodig.

Edit: Artikeltje gevonden: http://www.healthylives.nl/nieuws/ontsp ... pproblemen

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 14:56

NatassJa schreef:
Misschien kan je multivitaminen slikken? Is altijd goed.

Het kan ook nog zijn dat je teveel slaapt ;)
Nu ga ik even uit van half 9 tot kwart over 7, maak je bijna 11 uren.
Een mens heeft gemiddeld maar 8 uur per dag nodig.

Edit: Artikeltje gevonden: http://www.healthylives.nl/nieuws/ontsp ... pproblemen

van die multivitamin heb ik al gehad, maar dat helpt ook niet
ik ga daar eens op letten dat ik 7-8 uur ga slapen en dan misschien meer energie heb,

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:02

Je kan het inderdaad in iedergeval proberen. Zal niet binnen 1 dag te merken zijn. Ik sliep ook altijd 10 tot 12 uren per nacht!! Nu ik gewoon 8 uren slaap, voel ik me stukken beter!
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 28-05-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:02

ik heb precies hetzelfde, en ga ik een keer maar 8 uurtjes slapen heb ik een week lang hoofdpijn etc. Ik ben ook vegetarier en ben al 3 x bij de huisarts ermee geweest, de 2e keer kwam eruit dat ik toxomonoplasma had, maar daar was geen behandeling voor. Niks kwam er laatst weer uit mijn bloed en vitaminenpillen slik ik etc. En waar ik zo van baal is dat de dokter het elke keer afschuift op dat het mijn hormonen zijn. Ik loop echt niet snel te piepen, dat weten alle mensen die mij kennen. Ook heb ik bij mijn nek waar je lympfeklieren zitten hele erg bulten, en is het opgezet(jij ook ?). De laatste 2 jaar voel ik me zo beroerd en baal er gewoon van dat de dokter mij niet sireus neem. Vaak heb ik ook 3, 4 keer in het jaar dat het zo erg is, hoofpijn misselijk, moe, dat ik geen eens me bed uit kan komen, als het nou nog een keer zo erg word van de hoofdpijn en moeheid vraag ik gewoon een verwijs kaard door en wil ik een bodycheck krijgen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:07

Je kan nog eens je bloed heeeel erg goed laten screenen, op hormonen, op ijzer, B12, maar ook op mineralen en vitaminen, als er dan tekorten zijn dan zou dat op kunnen vallen. Alleen dat zijn geen standaard controles, en moet je heel erg duidelijk aan je ha aangeven, en ook controleren op de prikkaart of het allemaal is aangekruist.

Van daaruit kan je eventueel verder gaan kijken, maar helaas niet alles is verklaarbaar.