Ik heb al ruim 10 jaar Sarcoidose, bij mij is dit ontdekt door een ernstige oogontsteking, mijn longen speelden mee en mijn enkels, ook had ik allemaal plekken op mijn benen. Door de jaren heen is dit vrij stabiel geworden. Ik weet dat mijn enkels bij tijd en wijle flink opzetten, mijn ogen weleens een periode pijnlijk zijn en ik weleens benauwd ben. Omdat ik alleen aan Prednison wil beginnen als dit echt niet anders kan, laat ik dit soort klachten gaan en ga hiervoor niet meer naar een (huis)arts.
De ziekte van Pfeiffer heb ik 2x gehad, voordat ik Sarcoidose had. De eerste keer voornamelijk griepachtige klachten en vermoeidheid, de tweede keer met een leverontsteking erbij. Beide keren heeft dit een half jaar geduurd.
Nu ben ik sinds een paar weken ziek, hieraan voorafgaand ben ik al een tijdje erg moe, heb ik overdreven spierpijn na bijvoorbeeld paardrijden terwijl ik dit dagelijks doe, spierkramp, griepachtige klachten een paar dagen en dan weer beter.
Ik ben naar mijn nieuwe huisarts gegaan, die mij nog niet kent. Uit bloedonderzoek blijkt dat de Pfeiffertest waar ik zelf om gevraagd heb, een dubieuze uitslag geeft. Verder heb ik erg veel ontstekingscellen in mijn bloed. Een week later is daarom nogmaals getest, wederom is de Pfeiffertest dubieus en de ontstekingscellen zijn vermeerderd ten opzichte van vorige week (de assistente zei iets over eerst 50 en nu 75, geen idee wat dat aangeeft).
Omdat mijn longfoto en longfunctietest ook niet zo goed zijn, moet ik nu na overleg naar de longarts. Ik heb gevraagd om UMC Utrecht, daar heb ik in 2004 alle mogelijke onderzoeken op gebied van huid, longen, ogen, gewrichten ondergaan. Ik ga 31-5-2010, a.s. maandag, uit dienst bij mijn werkgever en heb nog geen andere baan, dit wordt dus ziek uit dienst.
Sorry voor het lange verhaal, zie het even niet meer zitten en wilde het ergens kwijt
. Mijn vraag: zou het kunnen dat de Sarcoidose ervoor zorgt dat de Pfeiffer test positief lijkt? Ik kan me niet voorstellen en hoop ook echt niet dat ik weer Pfeiffer zou hebben. Hoe moet ik dan in g*dsnaam solliciteren?
) en heel vaag doet over de uitslagen.