Muggenbult -> Mammoetvoet met paarse vlek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Muggenbult -> Mammoetvoet met paarse vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:25

Ik zie net het andere topic, maar ik dacht ik open er toch maar zelf een, aangezien mijn probleem ietsje anders is.
Ik ga er morgen zo snel mogelijk mee naar de huisarts, maar ik vind het toch wel eng, en hoop dat een van jullie weet of dit kwaad kan.

Ik heb dus net zo'n olifantenmuggenbult als die uit het andere topic, alleen is het bij mij op mijn voet. Mijn voet is nu geheel 3x zo dik en rood geworden. Nougoed, ik ben allergisch en dat wist ik al. Maar, de muggenbult is nu opeens paars en dat paarse is doorgelopen naar de bovenkant van mijn voet, het is dus echt een streepje. Ik zie het nu pas, aangezien er een pleister op zat tegen het schuren langs mijn schoen. Maar dit vind ik toch wel vreemd. Ook zitten er kleine rode vlekjes aan de zeikant van mijn voet die er eerst niet zaten. Kan dit kwaad, of is het gewoon een reactie die wel vaker voorkomt?

Ik weet trouwens niet 100% zeker dat het een muggenbult is, ik merkte namelijk pas later dat ik geprikt was. Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen :=

Tivara

Re: Muggenbult -> Mammoetvoet met paarse vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:26

Kan je niet even naar de HA post bellen om te overleggen? Het klinkt niet helemaal gezond.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:31

Die is nu jammer genoeg dicht. Ik ga morgen zo vroeg mogelijk bellen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:34

Je hebt toch wel een HA post met dienst in de buurt? Volgens mij moet je gewoon naar de dienstdoende HA kunnen bellen hoor.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:35

huisartsenpost is toch niet dicht? Die is altijd open. De HA zelf zal nu inmiddels wel dicht zijn ja. Het kan nooit kwaad om even te bellen, beter een keer te vaak dan te weinig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:39

Inderdaad bel even met je huisarts, je krijgt altijd een telefoon nummer van de vervangende arts die je kan bellen voor een spoed geval.
Wel even doen hoor!!! Klinkt niet echt gezond n.l!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:40

Ohja, jullie hebben helemaal gelijk, sorry! :) Mijn moeder wil er meteen even langsrijden, aangezien er een in het ziekenhuis is waar je ook langs kan gaan en die is niet ver weg. Nou, op hoop van zege, bedankt voor de tip :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:42

Succes!

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:43

De huisartsenpost is er juist voor bedoeld om bereikbaar te zijn wanneer reguliere huisartsen afgewerkt zijn. ik zou meteen bellen..ik heb ooit ergens gelezen dat kleine rode puntjes op bloedvergiftiging kunnen wijzen!! Wat jij beschrijft klinkt sowieso als een zware allergische reactie.

Ik zou niet wachten tot morgen in ieder geval.....desnoods naar de eerste hulp...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:45

Succes, hopelijk hebben ze een oplossing voor je!

Ik zag het volgende nog op internet:

Een steek van deze tijgermug is zeer pijnlijk en je krijgt er een grote roodpaarse plek van op je huid. Dit kan ook leiden tot allergische reacties.

Maar bij de HA weet je zo vast meer! Over die tijgermug (in NL) is nog zoveel verschillends te vinden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:47

Veel sterkte. Goed dat je even langs gaat want klinkt niet echt goed. Hopelijk kunnen zij je gerust stellen!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:04

Oei sterkte, ben benieuwd wat het is..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:13

Lekker, zo'n huisartsenpost. Ja je hebt geen afspraak, dus ga maar naar huis en doe er een nat gaasje op en ga morgen maar langs je eigen huisartsenpost... :?
Mijn moeder gaat nu nog maar even bellen en hopen dat we nu een huisarts aan de lijn krijgen inplaats van een assistente/baliemedewerkster.

Die tijgermug lijkt wel te kloppen, behalve dat ik er totaal geen pijn aan heb. Het is trouwens geen paarse streep maar een vlek, door het licht binnen zag ik het niet goed denk ik.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:14

maak er is een foto van als je wilt....mijn dochtertje had van het weekend ook zoiets,,,,,maar die had wondroos en kan gevaarlijk zijn bij niet tijdig behandelen met de juiste AB kuur

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:18

Dit komt mij heel bekend voor.
Ik heb het al jaren, de eerste keer vond mijn moeder dat ik me aanstelde, toen toch maar naar de HA gegaan en toen ik prednison kreeg schrok ze toch wel :=

Bij mij is het zo dat het gaat ontsteken en als het echt erg is heb ik zelfs koorts en voel ik me echt beroerd. In dat laatste geval moet ik ook weer naar de HA voor die prednison zalf en pilletjes.
Voor als het 'minder' is heb ik andere tabletjes voor de pijn/jeuk en dan moet ik vooral koelen (bevroren natte washandjes in een plasticzakje).

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:29

Mijn moeder heeft net gebeld en we kunnen straks toch terecht, de arts was niet zo blij met het feit dat we weggestuurd waren. Gelukkig! Wel een erg late afspraak, 10 over half 11 :=

De huisarts denkt aan een ontsteking zoals bij jou, Kallandso. Ik voelde me inderdaad ook beroerd, zijn nu 2 advils van 400G verder dus dat valt nu ook wel weer mee haha.
Ik kan er zo wel even proberen een foto van te maken :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:34

He bah, klinkt niet fijn!

Nou, hopelijk ben je om half 11 nog wel snel aan de beurt (zal je altijd zien dat er spoedjes langs komen) en dat je met een kuurtje van het één of ander er snel weer vanaf bent :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:35

Hmm, ik ben benieuwd wat dit nou is :(:) Sterkte in ieder geval!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:42

Fijn dat je toch nog langs kan komen. Nog een goed uurtje en dan hoop ik dat je meer weet.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:43

:(:) Ik hoop dat het een beetje meevalt dan!
Laat je nog wel weten wat ze gezegt hebben uiteindelijk?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:45

Zal ik doen, dank jullie wel, het zal vast wel goed gaan! :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:52

Kallandso schreef:
Dit komt mij heel bekend voor.
Ik heb het al jaren, de eerste keer vond mijn moeder dat ik me aanstelde, toen toch maar naar de HA gegaan en toen ik prednison kreeg schrok ze toch wel :=

Bij mij is het zo dat het gaat ontsteken en als het echt erg is heb ik zelfs koorts en voel ik me echt beroerd. In dat laatste geval moet ik ook weer naar de HA voor die prednison zalf en pilletjes.
Voor als het 'minder' is heb ik andere tabletjes voor de pijn/jeuk en dan moet ik vooral koelen (bevroren natte washandjes in een plasticzakje).

Dit is precies wat ik ook heb.
Bult (cq. ontsteking) houdt ongeveer een weekje aan. En de vocht trekt ook wel eens weg naar andere plekken :+ Bijvoorbeeld had op mijn bovenhand een steek, m'n hand was net zo'n opgeblazen handschoen :+ :+

En ja, het verhaal dat je je aanstelt ken ik ook.

Ik: Ik kan niet komen werken, sorry!
Baas: Waarom niet?
Ik: Tsja, klinkt nogal stom, maar ik ben gestoken door een mug en ben daar allergisch voor. Mijn hand functioneert niet meer zoals het hoort :+
Baas: Hahaha, dan kun je toch wel werken?
Ik: Ja kan ook wel, alleen ik kan niets met mijn rechterhand.
Hij: Nou kom maar gewoon, lossen we dan wel op.

Werk bij de AH dus we hebben gewoon alle machines uitgezet, schoonmaken met links ging nog wel.

Hij: laat die hand van je nou eens zien.
Hij: .......... *stil* wow.

En serieus, hij is wel vijf keer langsgelopen met de melding: laat nog eens zien? Dit is echt niet normaal hoor!

TS; hoop dat je ha iets voor je heeft. Ik ben er eigenlijk nooit mee naar de HA gegaan, mijne is stom :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:37

TS hoe is het nu?
Ik ben ook mega allergisch voor muggen etc en ik moest er zinkzalf opsmeren, dit werkte wel iets verligtend.
Mijn vriend heeft pillen voor zijn huisstofmijt allergie, en als ik van die bulten heb slik ik die ook werken perfect. Aerius heten ze.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 16:25

Nou, ik ben gister dus langs geweest, zat ik daar in mijn pyjama :') Maar er is gelukkig niks aan de hand. Volgens haar was het het gif van de mug(/ander steekbeest) en dat zou gewoon weg moeten trekken samen met de bult. Dus gelukkig wordt mijn pinkpopweekendje niet verpest, en is het niets ernstigs :)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:29

haha, slaapfeestje bij de huisarts. :+
Fijn dat het niks ernstigs is. :) het klinkt wel vreemd.