Verbrand in de zon, hou nu vocht vast?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Verbrand in de zon, hou nu vocht vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:13

Hoort dat bij verbranden?

Ik ben zondag best wel erg verbrand in de zon, blaren staan op m'n schouders, ontzettend pijnlijk, rug doet zeer, pijnlijke benen, ook verbrand.

Nu heb ik enkels van een olifant ! Aan de binnenkant van m'n enkel zit echt wel een flinke vochtbult, echt een groot ei.

Nu zijn mijn armen en schouders ook opgezet, wel iets vocht eronder, maar niet zo erg als mijn voeten.
Mijn enkels zijn daar tevens niet verbrand. Als ik met de benen omhoog ga, zakt het weg, maar als ik weer gewoon ga zitten, of moet lopen, heb ik weer hele eieren hangen daar :-P.
Het is niet pijnlijk, maar ik loop met slippers in de regen (heb nike boots, die passen nu niet zo goed xD).

Wie heeft de ultieme tip? En waar komt dit vandaan? Toch door het verbranden?

Sjimmy

Re: Verbrand in de zon, hou nu vocht vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:02

komt door verbranden ja. Veel drinken en koelen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:24

yoghurt schijnt ook goed te koelen!

Succes, ik had het vorig jaar, duurde een week voordat ik weer een beetje kon lopen :')

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:27

Joyckuh schreef:
yoghurt schijnt ook goed te koelen!

Succes, ik had het vorig jaar, duurde een week voordat ik weer een beetje kon lopen :')

Karnemelk helpt goed met koelen hihi :D

Maar misschien yoghurt ook wel?? weet ik niet..

Maar idd veel drinken!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:29

Komt idd door je verbranding. Je bent wel erg verbrand. Blaren zijn een 2de graads verbranding. Ik zou je toch adviseren om even de HA te bellen. De blaren kunnen gaan ontsteken en dan heb je serieus een probleem.
Om de ergste brand/pijn weg te halen kun je yogurt smeren, goed laten intrekken of komkommers gebruiken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:31

Als je blaren hebt niks er zomaar opsmeren, dan had je echt al naar een dokter moeten gaan en moeten informeren wat je er eventueel op mag smeren.

Is niet niks, ik heb het helaas regelmatig. Ik hoop voor je dat je ngo op tijd bent bij de dokter en dat je niet straks onder de littekens zit en niet meer in de zon kan of erger.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:13

Ik zou even contact opnemen met je huisarts dit is niet zomaar een simpel verbrandinkje wat je weg kunt smeren

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:19

Even contact met jouw huisarts opnemen.

Ik heb het afgelopen jaar op Gran Canaria gehad, ga daar al 12 jaar heen en verbrand eigenlijk nooit.

Helaas had ik mijn haar in een ander coupe gedaan waardoor mijn voorhoofd bloot was. De volgende dag zaten mijn ogen dicht en waren helemaal opgezwollen. Ik had eigenlijk nog steeds geen idee waar het vandaan kwam (voorhoofd zag er niet verbrand uit) dus besloot maar even om naar een arts te gaan.

En ja hoor vochtophopingen van het verbranden. Moest drie dagen achter elkaar terugkomen voor een spuit in mijn kont!
Vraag mij niet wat er inzat,want zo goed is mijn Spaans ook niet.

Dus zeker even naar de huisarts gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:21

heb ik ook gehad 1 malig, alleen had ik mijn benen 2e graads verbrand en kreeg ik enkels zo dik als mijn kuiten

heel veel drinken, en yoghurt erop en huid vettig houden

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 05:49

Ok, dat wordt veel drinken.

Heb nu voor het eerst dat ik het gevoel heb dat de pijn minder word ! Alleen m'n rechterschouder doet nog erg zeer. En opgezwollen enkels :P

Ik wacht even af, ben niet zo happig op de hiusarts, en anders toch even erheen :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 05:56

wat je wel kan doen en wat ook niet schadelijk is en dat kan nu nog is komkommer over de lengte dik schillen en dat erop leggen dat verkoelt heel erg (heb er ook last van bij elk zonnestraaltje)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:21

Dat mocht ik dus absoluut niet doen op blaren

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:27

Waar je huid nog dicht is kun je er gerust yoghurt of komkommer opleggen, maar als je blaren of blaasjes hebt is die huid niet meer goed in staat bacterien buiten te houden waardoor het kan gaan ontsteken. En dan heb je echt een probleem.

Ik heb nu zelf van de HA een zalfje gehad dat echt behoorlijk helpt :j