Geesten en andere enge dingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Geesten en andere enge dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:05

Ik ben me vanochtend kapot geschrokken in de bus en heb mezelf even streng toe moeten spreken dat ik nu echt niet gekker mag worden. Niet lachen, maar er zat een geest tegenover me. Ik zag hem echt! Brr, en ik was al zo bang van spoken etc. Ik heb nog nooit zoiets gezien, ja toen ik kind was heb ik heel lang geesten kunnen zien en voelen, maar sinds ik 16 ben niet meer en nu opeens weer wel.
ik zat dus in de bus en na een paar minuten voelde ik me bekeken. Ik was de enige in de bus want het was kwart over 6, naast de chaffeur natuurlijk maar die keek naar de weg. Vastbesloten om me er niets van aan te trekken staarde ik uit het raam naar buiten. Vanuit mijn ooghoeken zag ik wat bewegen en ik keek opzij. Ik zag het niet duidelijk, maar wel dat er wat moest zitten wat er niet hoorde te zitten.
Terwijl ik keek werd het steeds duidelijker in de stoel voor me zat iemand anders. Een man van begin 30, hij had van dat spierwitte zongebleekte haar dat net onverzorgd lang was. Hij droeg een bruine ribbroek met zwarte schoenen. Volgens mij had hij een grijs overhemd aan, maar dat kon ik niet duidelijk zien. Ik was totaal stomverbaasd en wist niet wat ik moest doen. Heel zacht mompelde ik toen hallo, terwijl ik hem aan keek. Hij leek even verbaasd en knikte toen met zijn hoofd als erkenning. Verder heb ik niets gezegd of gedaan. Toen we in de buurt van het station kwamen werd hij onrustiger. Hij zei dat het niet de juiste weg was en verdween toen. Brr echt eng.

Nu durf ik vanavond echt niet meer te gaan slapen, ik ben echt zo een watje wat dat betreft. Ik kan helemaal niet tegen enge dingen, zelfs iemand die boos naar me kijkt is voor mij genoeg om een paar dagen niet te slapen. Ik was juist zo blij dat ik me leerde af te sluiten voor de emoties van anderen. Het lukt nog lang niet goed, maar ik ben inmiddels zo ver dat ik niet meer misselijk wordt als iemand me een hand geeft.
Bij een psichiater enzo ben ik al een aantal keren geweest, dan krijg je het stempel hoog-sensitief of autist op je hoofd gedrukt. Ik krijg nog wel veel begeleiding met name om mijn problemen met het omgaan met andere mensen op te lossen.

Maar nu ineens dit dus, als kind had ik een verschrikkelijk levendige fantasie en onderscheid tussen realiteit en fictie was heel erg moeilijk voor me. Nu heb ik er geen moeite meer mee en kan ik mijn fantasiën heerlijk onder woorden brengen in boeken. Geesten zien heb ik als kind wel altijd gekund, maar na jaren zeggen het is onzin kon ik het op mijn 16e niet meer. En daar was ik heel blij mee, want ik was en ben er erg bang voor. Ik kan ook zomaar zonder reden ziek worden in bepaalde ruimten, kotsmisselijk hoofdpijn en o zo koud niet normaal zo koud als een mens het kan hebben. Dan moet ik echt naar een ruimte waarvan ik weet dat het veilig is en geen mensen om me heen hebben. Vroeger had ik dat altijd als ik dus een geest zag, nu denk ik dat ik het misschien nooit verleerd ben om ze aan te voelen alleen om ze te zien.

Wie weet hoe ik dit zou kunnen onderdrukken want ik wil dit niet, ik kan dit niet. Ik heb het veel te druk, met mijn leven, mijn vriend, mijn studie en mijn prachtige paardjes. Ik wil niet zo een raar medium zijn dat zogenaamd communiceert met de andere werelden, daar wil ik ook niet in geloven. Needles to say waarschijnlijk is dat ik altijd heel naar wordt van dat soort tv-programma's en er nooit naar wil kijken. Ik wil ze niet zien, niet voelen ik wil ze weg hebben. Wie o wie weet hoe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:11

Zou die geest wel zijn strippenkaart hebben laten stempelen?

Nee even serieus. Men zegt dat het schijnt te helpen als je ze vraagt of ze weg gaan? Maar bus is natuurlijk openbaar dus misschien werkt dat niet.
Ik heb ook weleens gehoord dat het schijnt te helpen om jezelf in een gouden/roze/enz bubbel te visualiseren.

En laat jezelf nooit een stempel op je hoofd drukken he (tenzij jij het er mee eens bent). Hokjes bestaan niet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:18

Guernica schreef:
Zou die geest wel zijn strippenkaart hebben laten stempelen?

Haha nee volgens mij ging hij daarom ook weg bij het station, want daar wordt gecontroleerd :P.

Ik stel mezelf altijd wel voor dat er een dikke muur om mij heen zit waar niets of niemand doorheen kan. Nadat ik dat spook zag was ik even zo geschrokken dat ik alles liet zakken en daardoor zag ik hem nog duidelijker. Toen even weer goed de muur gevisualiseerd en daardoor werdt het gelukkig wel minder intimiderend. Maar hij ging niet weg, hij sprak tegen me ondanks dat ik niet wist wat ik terug moet zeggen. Althans hij probeerde te praten tegen me, ik hoorde het niet duidelijk. Nog steeds ervan overtuigd dat het mijn fantasie was die overuren draaide. Ik was vandaag de hele dag omringd door mensen en druk aan het leren voor de tentamens (daar heb ik trouwens absoluut geen stress voor ofzo). Verder voelt mijn kamer altijd goed aan, er is hier niets om bang voor te zijn en daar ben ik heel blij mee.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:25

Blegh wat eng. Ik ben als de dood voor dat soort dingen.
Ik begin al met janken als ik er aan denk/over heb (de tranen lopen serieus al over m'n wangen nu :P )
Ik maak mezelf ook helemaal gek door bij elk geluidje ect. iets achter te zoeken.
Maar als je druk bent heb je er dan niet minder last van? Ik ga die dingen pas in me hoofd halen als ik even niets aan het doen ben.

InekeH87

Re: Geesten en andere enge dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:28

Ik heb het altijd wel, maakt niet uit of ik het druk heb of niet. Ik kan verschrikkelijk druk zijn (op een stoel zitten is ook niet iets wat ik kan. Ik zit altijd op de tafels, achterstevoren, op de grond, ondersteboven op de bank etc.) en dan nog voel ik het en nu dus ook zien. Want ik was zeker niet rustig in de bus. Ik was zoals gewoonlijk met 200 dingen bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:36

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:18

Onderdrukken wordt moeilijk, ik heb er ook 1 in de metro gezien ik schrok me lam.Later toen ik veel meer had gezien raakte ik er aan gewend.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:55

Omdat er een topic loopt plaats ik hier een slotje.