Opgezwollen gezicht, wanneer ik uit bed kom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SjakieXX

Opgezwollen gezicht, wanneer ik uit bed kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:43

Hallo,

Ik heb een probleem, vanaf zaterdagochtend heb ik nu elke ochtend een opgezwollen gezicht, dit trekt naarmate de dag verstrijkt langzamerhand wel weer weg, maar het is een ontzettend vervelend gevoel, net alsof er gigantisch veel vocht achter zit. Ik ben ook verkouden en heb ook wss 4 opgezette kliertjes, twee iets onder mijn kaak (links en rechts) en twee iets voor mijn oorschelp (ook links en rechts). Nu ben ik vanmiddag samen met mijn moeder naar de apotheek geweest, daar moesten we iets halen, dus daarom vroegen we gelijk even van wat het wss kon zijn, deze medewerker zei dat het wss door de verkoudenheid komt, maar durft dit niet met zekerheid te zeggen. Nu moet ik een paar dagen lang stomen, neusspray etc. gebruiken, als het daarna nog niet over is, dan ga ik een enkeltje huisarts.

Ook ben ik vanaf 2/3 maanden 4 kilo aangekomen, op zich geen punt, ik heb altijd al iets ondergewicht gehad, maar nu is mijn buik ook wat gezetter en het doet een soort van pijn, niet de hele tijd, maar bepaalde momenten heb ik er echt last van. Ook als ik lichtjes er op druk doet het al zeer.

Natuurlijk weet ik dat jullie geen doktoren, medici etc. zijn, maar wellicht zijn er mensen die met dit verschijnsel lopen en/of het ook een keer hebben gehad.

Anoniem

Re: Opgezwollen gezicht, wanneer ik uit bed kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:45

Klinkt een beetje als verstopping bij de darmen en het vasthouden van heel veel vocht?

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:45

Wat moet ik me voorstellen bij een verstopping bij de darmen, sorry ik ben echt een leek op dit gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:46

Waarom ga je niet even naar je huisarts? Zo iets heb ik nog nooit bij een verkoudheid gezien.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:47

Sorry ik zal er waarschijnlijk (gezien je leeftijd) helemaal naast zitten, maar nu ik zelf zwanger ben zie ik ook echt overal -zwanger- :').
Wanneer je zwanger bent kun je vocht vast gaan houden, in bijvoorbeeld je gezicht. En ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook z'n 3-4 kilo aangekomen en kreeg een iets gezette en pijnlijke buik (niet ernstig gezet, bij mij zag je het pas na 6 maanden).

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:49

@ Russel, Ik moest het eerst even aan zien van de apotheker-medewerker

@ Unwritten, dank voor je link, hier heb ik zeker wel wat aan. Maar ik eet wss wel gewoon voldoende vezels, wij hebben standaard bruin brood. Het kan wellicht ook komen door te weinig drinken, ik zal er eens op letten van wat ik allemaal drink op een dag.

@ Equida, je zit er idd naast, maar geeft niet, ik zie het namelijk ook veel voorbij komen. Maar de symptomen lijken er wel heel erg op, maar ik kan niet zwanger zijn, want tja ik heb het nog niet gedaan, en hoef dit ook nog lang niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:55

App assistente is geen huisarts, die zegt maar wat. Bokt weet het ook niet.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:57

Nee dat klopt, ik geef je daar ook helemaal gelijk in, maar zoals ik al in mijn OP heb aangegeven, dat bokt geen medici etc. zijn, maar misschien dat er mensen waren, die iets soortgelijks hebben gehad/hebben, vandaar dit topic. Wanneer het vrijdag nog niet weg is, ga ik een enkeltje naar de huisarts, wanneer de klachten zich binnen nu en vrijdag al verergeren gaan we al eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:58

Die buik van jouw daar blijf je toch niet mee lopen? Straks heb je een infectie die erg sterk aanwezig is, maar het kan van alles zijn, hoe onschuldig ook.

Daar heb je huisartsen voor.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:59

Maar mijn buik doet niet constant pijn, en als het pijn doet dat is het maar een nihil pijntje, maar wel lastig.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 17:34

Even een update, ik heb wss de ziekte van Pfeiffer, ik krijg morgen al uitslag van de bloedafname. Ik ben vandaag toch naar de HA gegaan, omdat ik al weer een heel erg opgezwollen gezicht had. Daarna werd ik naar het ziekenhuis gestuurd, voor bloedafname. Dat van mijn buik kan wss ook door de Pfeiffer komen, dan kan de milt opzwellen, dus vandaar wss mijn gewichtstoename + pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:42

Nou succes, dat klinkt niet fijn. Als het geen Pfeiffer is, laat je dan niet wegsturen, maar laat ze verder zoeken. heb je het niet aan je nieren? Ik had toen ook een opgezet gezicht en buikpijn, kan maagpijn zijn, dat kan je nl ook hebben als je nierproblemen hebt.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 15:10

@ Russel, ik heb de uitslag binnen, en het is geen Pfeiffer, maar wat het is weten ze nog niet, wanneer ik weer buikpijn heb, moet ik elke keer dat ik pijn heb koorts meten, en als de pijn erger wordt moeten we per direct een afspraak maken. We laten het er zeker ook niet bij zitten, want als ze niets doen, bijwijze van, dan loop ik elke dag met een gezwollen gezicht (trekt later op de dag wel weer weg) en met pijn in mijn buik, en dat wil ik niet. Ze hebben mijn bloed ook iets wat met de nieren heeft te maken getest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:20

Misschien ook even je bloeddruk laten meten. Succes.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 19:35

Oke, ik zal het even onthouden en aan mijn moeder vragen. Dankje