Verkalkingen op mijn ribben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Verkalkingen op mijn ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:20

Vandaag heb ik een röntgenfoto laten maken van mijn rug omdat ik een paar weken geleden zo stom was om in zeer ondiep water te gaan duiken. Ik nam een flinke aanloop en dook van de steiger af, vol in overtuiging dat het water toch echt 1,5 meter en geen halve meter diep was :P. Ik hoorde mijn hele rug kraken en dacht even dat ik nu toch echt een keer mijn rug had gebroken. Gelukkig viel het allemaal wel mee ne heb ik maar een paar dagen een beetje krom gelopen. Nu een paar weken later had ik toch nog last en heb ik een foto laten maken. De eerste uitslag was goed, geen breuken etc. (had ik ook niet verwacht aangezien ik gewoon kan lopen en rennen).
Nu bekeek mijn vader ook de foto's (mijn vader is ook mijn huisarts) en die zag dat ik verkalkingen op mijn ribben heb. Al mijn ribben, vanaf mijn ruggegraat tot een paar centimer er van af.

Nu zou ik wel eens willen weten wat dat zou kunnen zijn? Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik ben verder ook gewoon gezond, ben wel een beetje hypermobiel en kan bijna al mijn gewrichten zonder pijn uit de kom halen. Ik heb ook nooit rugklachten etc. gehad of mijn ribben gebroken gehad. Kijk als ik 80 zou zijn en ze zien dit op de foto dan kan ik het wel begrijpen, maar niet bij een min of meer kerngezonde 23 jarige studente.

Amanda_T

Re: Verkalkingen op mijn ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:52

Als je vader huisarts is? Dan moet hij je dit toch wel kunnen vertellen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 19:54

Nee hij heeft er ook geen verklaring voor, hij wil eerst gaan overleggen met de röntgenoloog. Dat kan morgen pas, dan is die pas weer bereikbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:55

Heeft de radioloog uberhaubt al naar de foto's gekeken? Het lijkt mij dat een HA niet de juiste persoon is om foto's te beoordelen :n

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 20:08

ja die heeft even kort gekeken om een breuk uit te sluiten. En waarom zou een huisarts geen röntgenfoto's kunnen beoordelen? Zelfs ik als leek kon op de foto's zien dat mijn ribben niet zo waren als dat ze horen te zijn. Een huisarts heeft in zijn opleiding ook moeten leren om röntgenfoto's te beoordelen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:31

Nou ik heb nu eindelijk de officiële uitslagen van de foto's. Het bot in mijn rug is niet gebroken, maar het kraakbeen is wel kapot. Daar was een oud trauma te zien en nog steeds behoorlijk wat zwelling.
Het rare is afgezien van dat ik niet naar voren opzij en achterover buigen ik nog gewoon kan rennen en springen. Nou ja, springen voelt niet heel fijn maar het kan wel. Ik heb nu een verbod gekregen om dingen te tillen of te duwen een paar weken lang, maar over paardrijden is niets gezegd gelukkig. Ik ga wel heel rustig aan doen met rijden, niet doorzitten en zeker niet springen ofzo.
Ik weet in ieder geval nu wel heel zeker dat ik nooit meer in water ga duiken waarvan ik niet weet hoe diep het is.