voetflextherapie en stoelmassage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

markies

voetflextherapie en stoelmassage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 21:47

Ik ben wat rond aan het kijken omdat ik als voetreflex- en stoelmassagetherapeut een mobiele praktijk wil opzetten. Ik kan dan bij mij thuis behandelingen geven maar ook bij mensen thuis of bij bedrijven. Dit om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken. Je kan het bijvoorbeeld te druk hebben om ergens anders naar toe te gaan maar je kan ook niet goed ter been zijn waardoor het prettig is als er iemand aan huis komt.

Nu vraag ik mij af wat jullie als particulieren vinden van deze therapieen en of jullie er zelf open voor zouden staan om maandelijks of meerdere malen per jaar een behandeling te krijgen? En wat jullie per behandeling voor bedrag in gedachte hebben?

Ik hoor graag van jullie wat jullie mening is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:14

Nou, ik lig nu in het ziekenhuis en mag beslist mijn bed niet af en bij schappelijke prijzen denk ik dat daar wel een markt voor is :Y)

Pollewoppy

Re: voetflextherapie en stoelmassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:52

Ik denk idd ook wel dat er markt voor is. Diensten aan huis komt denk ik toch steeds meer? Ik kan me voorstellen dat mensen het fijn vinden als het aan huis kan. Niet alleen om praktische redenen, maar ook gewoon omdat de omgeving vertrouwd is.

Bedragen durf ik niks over te zeggen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:10

Voor de bedragen zou je moeten kijken bij collega's (liefst ook in dezelfde omgeving). Als je weet wat zij vragen, ga je ook rond dat bedrag zitten.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 10:36

Super dank jullie wel. Ik ga wat doen met deze informatie!

@Urielle: Jeetje hoop dat het niet al te ernstig is en dat je snel weer hersteld, sterkte en beterschap gewenst!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:56

Ik werk momenteel bij een bedrijf dat stoelmassages aanbiedt aan zijn werknemers. Je krijgt een voucher die goed is voor een x-aantal behandelingen en die kun je dan op internet zelf inplannen in het schema van de therapeute. Ze geeft shiatsu-massages, vooral gericht op gebieden die te lijden hebben onder veel kantoor-/computerwerk. Dus rug, schouders en armen.

Ik vind het erg fijn dat dit kan. Ik krijg het op dit moment dus gratis, maar zou er ook best iets voor willen betalen :j Ik weet alleen niet of je makkelijk een contract kunt krijgen bij bedrijven; zeker op dit moment worden dit soort voorzieningen veel wegbezuinidg, maar je kunt altijd wat proberen natuurlijk!

markies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:56

Bedankt voor je positieve reactie ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:00

Met stoelmassage heb ik geen ervaring, maar voetreflex wel :j

Ik vond het heeerlijk. Omdat ik zwakker spieren heb, is fysio oid voor mij vaak te heftig, dus is voetreflex een ideale oplossing. Te meer ook omdat het niet alleen de spieren ed helpt natuurlijk ;)

Ik weet dat ik er toen 20 euro voor moest betalen omdat ik mee ging als oefenpersoon. Dan moest ik alleen de tijd van de stage begleider betalen. Wanneer ik bij deze vrouw zelf een behandeling zou krijgen van een uur, zou ik dus 40 euro kwijt zijn, welke ik dan wel weer ( in dien ik voldoende verzekerd zou zijn ) vergoed zou krijgen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:13

ik heb ook ooit een x een voetreflex gehad. meost toen ergens na toe en betaalde 30 euro. aanhuis was het miss makkelijker geweest.
denk dwel dat er animo voor is

markies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 13:52

Klinkt allemaal goed! Ik ben druk bezig met uitwerken en alles even goed op mij door laten dringen.
Ik denk zelf ook dat het fijn is als je bij mensen thuis langs kan gaan, kost mensen minder tijd en ook de mensen die niet zo goed ter been zijn kunnen zo een afspraak maken. Ook voor stoelmassage is het natuurlijk mogelijk om aan huis langs te gaan.

Bedankt voor de reacties!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:18

Bij ons komt 1x in de 3 weken een stoelmasseur aan huis!

Mijn pa, ma en ik worden dan ieder 20 minuten gemasseerd.
Zijn we €60,- voor kwijt in totaal (dus €60,- voor een uur)

Veel succes!

markies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 17:25

@Focussed: via wat heb je deze stoelmasseur gevonden? website? foldertjes? of kende jullie elkaar al?

Hoor het graag van je!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:28

Ik krijg op het werk 1 keer in de 2 weken stoelmassage. Ik vind het best prettig, maar heb nou niet echt het idee dat het klachten verlicht of oplost. Daarvoor gaat het mij niet "stevig" genoeg. Stoelmassage is meer voor de ontspanning naar mijn idee. Als ik er zelf voor zou moeten betalen zou ik het niet doen.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:04

Roxx: Stoelmassage kan op verschillende manieren gegeven worden en je kan op verschillende manieren opgeleid worden. Je kan er wel heel gericht klachten mee oplossen maar dan moet je wel precies weten hoe je dat moet doen en er zijn er helaas ook genoeg die dat niet weten....
Op zich wel lekker toch dat je lekker een ontspannende massage krijgt op je werk ;)

Bedankt voor je reactie!