Schouderblad vast?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Schouderblad vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:29

Hey,

Ik heb al ongeveer 2 jaar last van mijn schouder.

Ik ben 3 keer gevallen , de eerste keer op mijn rug, daarna klem gezeten tussen de stal en paard, en de andere keer gestruikelt en voorover gevallen.

Met alle vallen ben ik naar de huisarts geweest. De eerste keer kreeg ik te horen dat het gekneusd was , nou oke.

Ik was nog niet pijn vrij toen ik weer viel.. weer terug.. foto's gemaakt , niets aan het handje gewoon zwaar gekneusd en fysio. Naar fysio geweest die kon me niet helpen. Weer terug naar de huisarts van de blijvende pijn .. doorgestuurd naar de manuela therapeut die lange wachtrijen heeft, ondertussen weer gevallen. Weer naar de huisarts, eindelijk kreeg ik medicijnen en weer door gestuurd naar de manuela.

Eindelijk bij de manuela geweest.. en die schrok er van, dat ik zo beperkt ben in mijn bewegings mogelijkheid , en elke beweging die ik met mijn arm maak pijn heb en soms geen gevoel heb in mijn arm/hand. Dus er moest gelijk een echo gemaakt worden omdat hij dacht dat er iets gescheurd was, gelukkig was dat het geval niet.

Nu blijkt dus dat mijn schouderblad vast zit, en niet meer mee beweegt en die spieren zich erom heen verkrampen.

Maar nu zit ik nog altijd met gigantische pijn.. heeft er misschien iemand tips om het een beetje draagbaarder te maken? Zowiezo neem ik nu rust en rijd geen paard meer.. ik smeer het in met spierenbalsem en slik die medicijnen en slaap met een kruik en neem paracetamol.

Het is soms zo ondraagelijk dat ik niet eens meer kan liggen.
Iemand tips :(?

Pollewoppy

Re: Schouderblad vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:57

Wat zei de manueel therapeut? (Het is geen manuela ;) )
Lijkt mij dat die je beter tips kan geven dan wij...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:08

De manueel therapeut kan die spieren heel goed losmaken met oefeningen. Ik zou niet zelf zomaar wat gaan doen, omdat het ook veel kwaad kan.

Szan

Re: Schouderblad vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:48

Of even naar de fysiotherapeut gaan. Mijn ex heeft dit ook gehad, en het bleek dat er een zenuw in zijn schouderblad helemaal in de knoop zat. Bij hem uitte het zich in tintelende vingers, de hele dag door. Een tijd fysiotherapie en krachttraining om de andere schouder ook sterker te maken heeft heel erg veel geholpen :j