Daglenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charr_x

Daglenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:49

Ik heb een paar jaar lang maandlenzen gedragen, maar ze begonnen te irriteren en ik had toch een cilinder en wat extra correctie nodig om goed te zien.
Dus ... aan de bril.

Maar aangezien ik toch af en toe lenzen wil dragen (uitgaan, vakantie,...) heb ik daglenzen gekocht.
De gewone Focus Dailies.
Als ik ze een hele dag in heb, worden mijn ogen heel droog. Het gaat, maar ik had beter verwacht.
Nu hebben ze ook de Dailies Aqua Comfort Plus.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of die echt een hoger draagcomfort hebben dat de "standaard" dailies, want ze zijn wel wat duurder.
Als je andere aanraders hebt qua daglenzen, hoor ik het draag!

*ik weet dat er al veel topics zijn over lenzen, maar mijn vraag is erg specifiek*

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:52

ja die Aqua comfort plus zijn beter als je ogen snel droog worden, doordat eer meer vocht 'in' zit ;)
Ik had die eerst ook, maar omdat ik niet echt gevoelige ogen heb, neem ik nu de goedkopere. voel het verschil toch wel meer het stoort me niet zo :+

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:17

ik draag ook aqua comfort lenzen. ze zijn echt beter. ik vergat tijdens het slapen de lenzen uit te doen en volgende dag waren ze nog niet droog en ik kon nog steeds scherp zien. vroeger droeg ik maandlenzen en op den duur konden mijn ogen het niet verdragen en bovendien zit ik veel buiten waardoor lenzen rap vuil worden. daglenzen waren een optie maar ze drogen vlug uit. aqua comfort niet en nu draag ik altijd die lenzen. toen mijn aqua op was heb ik tijdje gewone daglenzen gedragen en het is echt een verschil. mijn ogen drogen echt uit bij gewone daglenzen terwijl het met aqua comfort niet is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:20

Ik heb dan wel geen daglenzen maar maandlenzen, maar de mijne hebben ook een relatief hoog eigen vochtgehalte en daar ben ik heel blij mee. Ik heb een tijdje gewerkt op een kantoor waar de luchtvochtigheid heel laag was. Mensen gingen daar ook hun bril weer dragen, maar dat was voor mij geen optie. Mijn opticien liet mij toen deze lenzen proberen en inmiddels gebruik ik ze alweer ruim tien jaar naar volle tevredenheid. Mijn huidige werkomgeving is ook vrij droog, maar ik heb geen last.

Succes!

Charr_x

Re: Daglenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:59

Dank jullie voor de reacties, dan zullen die het waarschijnlijk worden!
Als je op internet een beetje vergelijkt kosten ze op 1 site zelfs evenveel als de gewone dailies op de andere site!