wat te doen tegen een aangeboren holle rug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_horses

wat te doen tegen een aangeboren holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:14

zoals de titel al zegt kan je iets doen tegen een aangeboren geboren holle rug?
zijn er manieren om die een beetje te verminderen?

alvast bedankt

crazy_horses

marimba

Re: wat te doen tegen een aangeboren holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:19

mensendiec tehrapie kan helpen je houding te verbeteren

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:24

Gelukkig heeft iedereen een holle (onder)rug.. ;) Bij veel meiden is dat (zeker op een bepaalde leeftijd) nog wat extra hol.

Maar als je er ook klachten van hebt dan is dat natuurlijk erg vervelend. Houding en spierkorset zijn erg belangrijk. Een oefentherapeut (Mensendieck/Cesar/Fysio) zou daar inderdaad bij kunnen helpen.

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:23

bedankt voor de reacties. toch maar eens langs gaan bij de fysio. zijn er soms oefening die ik al thuis kan
doen in afwachting van een bezoek aan de fysio?

alvast bedankt

crazy_horses

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:26

Tegen mij hebben ze ook altijd gezegt dat ik en holle rug had... Heb op de basisschool daar ook oefeningen voor mee gekregen die achteraf gezien werkelijk nergens op sloegen!
Heb je ook echt last van je rug of niet? Want als je dat niet hebt is er niks aan de hand en moet je gewoon je houding je houding laten ;)

SkyMarian

Re: wat te doen tegen een aangeboren holle rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:46

Het is nonsens dat iedereen een holle onderrug heeft. De stand van je bekken is bepalend of je van nature een holle, rechte of bolle onderrug hebt. Daarnaast is de loop van je leven bepalend of je in meer of mindere mate een holle rug ontwikkeld.

Een holle onderrug raak je ip nooit kwijt, maar het is te verminderen door een goed setje ontwikkelde onderste buikspieren. Zelf zou ik daarvoor niet naar een fysio gaan, maar naar een oefentherapeut cesar. Die kunnen je over het algemeen vrij eenvoudig een goede houding aanwennen en je ook leren welke spieren je moet gebruiken.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:05

sjakie schreef:
Het is nonsens dat iedereen een holle onderrug heeft.

Daarmee bedoel ik natuurlijk de anatomische houding van je rug, het onderste deel is van nature 'hol' net als dat het bovenste deel 'bol' is.
Afbeelding
Als je natuurlijk door de stand van je bekken een extra holle onderrug hebt en daardoor klachten ontstaan moet je er wat mee idd. Alleen je buikspieren trainen (welke dan ook) helpt imo niet voldoende, je zult het hele spierkorset inclusief rug- en bekkenbodem mee moeten nemen.