Na zomer mij wat bruin houden, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Na zomer mij wat bruin houden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 07:39

Ik vraag mij af of er een manier is hoe ik mij natuurlijk zelf bruin kan houden zonder chemische producten.
Zelf wordt ik al vrij moeilijk bruin maar merk wel dat ik iets bruiner wordt(eindelijk).
Maar zodra zomer voorbij is(de warmte) begin ik toch weer witter worden.
Net als reisje Spanje tijdje geleden, na aantal weken was ik weer wat witter geworden.

Dus wie heb er enig idee?

Nell_

Re: Na zomer mij wat bruin houden, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:05

Bruine kleur gaat er altijd een beetje af. Ik ben ook iets minder bruin in de winter dan in de zomer. Al gaat niet alles eraf.
Je kan het in de winter evt bijhouden met zonnebanken?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:26

Als je geen zonlicht op je huid krijgt, dan is het nieuwe huidje wat eronder zit witter.
Als je dan gaat vervellen, wordt je steeds minder bruin.
Door een keer per week onder de zonnebank te gaan, kun je het bijhouden :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:07

Er voor zorgen dat je niet verbrand, dan vervel je sneller :j Goede aftersun gebruiken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:20

Voor een beetje bijhouden in de winter ga ik zo 1 of 2 keer per maand naar de zonnebank.
Ik ben na afgelopen zomer maar een keer of 6 onder de zonnebank geweest en ben nu na 1 dagje echte zon al behoorlijk bruin.
Ik vind het ook een beetje raar staan om midden in de winter super zonnebankbruin te zijn, wordt al snel ordi, maar een klein beetje kleurbehoud moet kunnen (vooral mijn benen en buik vind ik zo lelijk als ze te wit worden!).

Ook zomers ga ik af en toe omdat je toch vaak delen hebt die de zon niet zien.
Op een terrasje zittend wordt bijvoorbeeld alleen je buik en bovenbenen niet bruin.

Verder zijn de flesjes zelfbruiner tegenwoordig behoorlijk goed. Schijnt beter te zijn dan supervaak onder de zonnebank liggen. Ik vind het echter zo stinken dat ik het maar heeel af en toe gebruik.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:22

Ik zou voor een zonnebankje gaan in de winter. Ik doe het ongeveer wekelijks... gewoon een minuut of 20, heerlijk.

Dat vind ik ook Cerilene, ik wil ook niet zo vies zonnebankbruin zijn in de winter.
Toch voel ik mezelf prettiger als ik een licht bruin kleurtje heb :j
Het zorgt er tevens voor dat ik nu makkelijker bruin.

Met cremes heb ik niet zo'n goede ervaring, ik vind het al gauw nep ogen. :o

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:44

Dus het beetje enigste manier is toch een zonnebank te nemen. Want hou niet van dat chemise spul om over je hele lichaam te smeren kost me denk ik ook veel teveel aan duiten geld.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:49

Ben ook altijd een spookje in de winter.
Af en toe gebruik ik weleens wat van die bruiningcreme, maar werkt maar heel even

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:34

kensha schreef:
Dus het beetje enigste manier is toch een zonnebank te nemen. Want hou niet van dat chemise spul om over je hele lichaam te smeren kost me denk ik ook veel teveel aan duiten geld.

Zonnebank is duurder en schadelijker voor je huid dan zelfbruiner, dus daarvoor hoef je het niet te laten ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:14

Zonnebank is idd erg schadelijk. Daarom doe ik dat zelf dus eigenlijk nooit.
Maar creme's waarvan je bruin wordt helpt ook niet echt, vaak is dat er na een paar keer douchen weer af, of het smeert lelijk uit. (Van horen zeggen. Want zoiets durf ik dan ook weer niet aan := )

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:20

Je hebt ook van die speciale zonnebankzonnebrand, dat houdt een deel van de straling tegen, daarbij als je het af en toe een minuut of 20 doet dan kan dat volgens mij niet veel kwaad..
Mijn moeder doet het al jaren wekelijks in de winter en die blijft de hele winter door een gezond kleurtje houden!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:21

Vriendin van een collega heeft kanker door de stralingen van de zonnebank. Het is en blijft schadelijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:23

Zonnebank is helemaal niet schadelijk als je het met mate doet is het juist heel gezond!

Als je in de zomer een paar dagen buiten bent is dat ook niet schadelijk!

Kanker van zonnebank krijg je alleen als je te vaak gaat of te lang onder een bank wat je huid niet kan hebben. Kan net zo goed van de buitenzon dat is namelijk exact dezelfde straling!

Het is zelfs bewezen dat als je af en toe onder de zonnebank gaat er een hoop kankersoorten voorkomen worden!

zoek maar eens op op internet :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:24

Dat hoeft echt niet perse door een zonnebank te komen, dat kan uiteraard door andere UV stralen komen.
Je kunt onderhand overal kanker van krijgen tegenwoordig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:25

Inderdaad _Nathalie_
Als je 1x per week een minuut of 20 gaat is er minder aan de hand dan dat je een dagje gaat zonnen zonder zonnebrandcreme, dan krijg je te lange blootstelling en dat is schadelijk.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:28

Maar volgens mij wordt er altijd gezegd dat buitenzon ook schadelijk is.
Als ik op internet lees staat er namelijk;
De verdedigers van zonnebanken zeggen dat de zon schadelijk is, maar dat je gezond bruin kunt worden met de zonnebank. Dat is helaas niet waar. Zowel echt als nep-zonnen kan kankerverwekkend zijn. Fabrikanten van zonnebanken proberen de bruiners wel veiliger te maken, maar het blijft oppassen geblazen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:33

Alles waar te voor staat is niet goed, te veel in de buiten zon en te veel onder de zonnebank.
En ja als het niet verantwoord gebruikt word kan het zeer zeker kanker verwekkend zijn!
Dat ligt helemaal aan je zelf.

Een beetje van beiden is juist heel gezond.

Zoek eens op http://www.svz.nl dit is in samenwerking met de kwf kankerbestrijding. Heeft een heel artikel over in de krant gestaan om het 1 zijdige van het media bericht vorig jaar zomer compleet te maken.

Ik denk dat het verschil in zonnebank en buiten zon is dat je zonnebank afstemt op je huid en in de buitenzon gaan mensen pas uit de zon als ze voelen dat ze verbranden en dan ben je al te laat. Dus ja in dat opzicht is zonnebank gezonder.
Maar als jij een uurtje met een factor 30 buiten gaat zitten is dat echt niet schadelijk hoor.

Probleem is echter dat mensen vaak beide doen.

je moet of in de buitenzon of onder de zonnebank niet allebij.
Als jij weet dat je echt een zon mens bent zomers moet je niet de hele winter 2 keer per week gaan zonnebanken want met je zomer zon er bij krijgt je huid dan te veel uv. maar als jij niet van zon houd zomers kun je gerust zonnebankzon pakken. Het gaat er gewoon om dat je doseert!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 24-05-10 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:35

Maar ik vind 1 keer in de week zonnebanken dan al wel veel.
Zon kan je gewoon niet altijd vermijden. En je insmeren helpt idd daarbij. Ik vergeet dat wel vaak, omdat ik niet snel verbrand, maar probeer het wel om me te beschermen.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:36

Gewoon lekker wit worden in de winter. Anders heb je later allemaal rimpels..... dat is pas lelijk!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:37

Maar een keer door de zon fietsen staat niet gelijk aan een middag op het strand liggen bakken en zeker niet aan de hele zomer door. Daar moet je je echt niet druk om maken.

Smeren is wel belangrijk zeker nu de straling op zn sterkst is! heb al veel verbrande mensen gezien! dat is wel erg schadelijk!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:43

Je niet wassen ;).
Tja, ik denk dat je je lichaam niet kan veranderen.
Ik blijf altijd wel bruin in de winter. Mijn bikini staat de hele winter door in mijn lichaam.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:45

Vroeger kwamen de rijke mensen expres niet in de zon zodat ze zo wit mogelijk bleven. Dit was een status symbool omdat de mensen die wel bruin van de zon werden vaak op het land werkten.

Nou is dat natuurlijk al een hele tijd geleden :P.

Maargoed, ik zou zelf ook het liefst het hele jaar door een beetje bruin zijn maar ga expres geen moeite daarvoor doen. Je hoort zoveel verhalen over mensen die toch huidkanker van de zon krijgen enzo. Ook verouderd je huid veel sneller van de zon. Aantal keer programma's als Oprah gezien en daar flink van afgeknapt...

Hmm, volgens mij was dit niet waarom je dit topic opende en heb ook niet echt tips verder voor je. Maar kijk wel even hoeveel het je waard is...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:49

Nell_ schreef:
Zonnebank is idd erg schadelijk. Daarom doe ik dat zelf dus eigenlijk nooit.
Maar creme's waarvan je bruin wordt helpt ook niet echt, vaak is dat er na een paar keer douchen weer af, of het smeert lelijk uit. (Van horen zeggen. Want zoiets durf ik dan ook weer niet aan := )

Ik gebruik summer beauty van nivea... dat is gewoon bodylotion met een beetje zelfbruiner. Dun smeren en goed uitsmeren.

ik doe eerst goed scrubben, douchen en dan na het afdrogen benen goed insmeren (handen goed wassen want anders verkleuren die ook :P ) en dan ga ik eerst haar föhnen, make-up op doen, rest van lichaam met gewoon bodylotion/butter/oil. En tegen die tijd is het dan echt goed ingetrokken en krijg je geen strepen/stippen/vlekken whatever en zit er ook nisk in je kleren.

Ik gebruik het alleen op m'n benen om het ergste witte er een beetje af te krijgen en daarna gewoon af en toe in de zomer. (benen worden niet echt bruin of iig niet snel en veel ;) )
Ik wordt ook niet oranje maar gewoon bruin, maar je moet er niet te bruin mee willen worden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:40

Ik ga in de winter nooit, maar rond april ga ik vaak een aantal keer om een normaal kleurtje te krijgen.
Zolang je het niet te vaak en niet te lang doet, is het echt niet erg.

Maargoed, het is de vraag van de ts hoe ze na de zomer bruin kan blijven, zonder smeersels.
Dat kan alleen door te zorgen dat je niet verbrandt, dan ga je vervellen. En daarna het bij te houden.
Ik zou alleen ervoor zorgen dat je niet bruin bent, maar dat gewoon het witte eraf is..