tanden laten bleken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bailey94

tanden laten bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 00:38

ik heb al gezocht, maar het recentste topic was 5 maanden terug met weinig info

ik zou graag mn tanden willen laten bleken,

wie heeft ervaring ermee,

waar wel of juist niet laten doen,

wat zijn de kosten,

en vooral, zijn jullie tevreden ?

ik hoop graag wat te horen

ook foto;s zijn welkom

alvast bedankt

Jolliegirl

Re: tanden laten bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:40

Niet doen...
Je beschermlaag gaat van je tanden af..
Dus je tanden beschermen zichzelf niet meer en zullen op latere leefdtijd bruiner worden..

Je kunt beter goede tandpasta nemen en naar een mondhygieniste gaan. DIe kan je ook verder helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:41

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor her en der dat je tanden na een behandeling erg gevoelig blijven.
Ik heb van huis uit een heel gevoelig gebit en er al veel aan moeten sleutelen. No way dat ik mijn tanden ga laten bleken, ze moeten nog langer mee.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 00:42

bedankt voor je snelle reactie!

ik ga er zeker ook eerstnog heel goed overna denken,
vandaar dat ik ook beetje info vraag van andere,

want op internet staat er altijd dat het geen kwaad kan, lijkt me ook niet helemaal denk ik

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:44

Is er iets waardoor je tanden niet wit zijn?
roken/koffie?

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 00:45

ja alleen roken en thee,

verder geen wijn, koffie, fris, ect,,,

het is niet dat ze echt geel zijn, maar wat witter zou wel erg leuk zijn :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:46

probeer eens een andere tandpasta, en 3x per dag flink poetsen

Dit werk bij mij wel!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:54

ik heb mijn tanden 3 wkn geleden laten bleken.
kosten: 395 euro.
inmiddels alweer verkleurd, ik rook wel maar drink geen thee of koffie.
ik zou 2 jr garantie hebben op verkleuringen, en kan dus nu mooi terug met een klacht.
kronen en facings kleuren niet mee, en alles wat je op tv ziet en zo wit is kwa gebit ( patricia paay ) als voorbeeld is volgens de tandarts allemaal facings.
ik heb het overigens bij bright smile laten doen.. zeer bekend met een amerikaanse methode die niet schadelijk is voor je tanden.
moet wel zeggen dat het bleken erg lang duurde 3 keer 20 min in een stoel met een klem op je mond en een warme blauwe lamp wat ook op bepaalde plekken van mijn gebit best pijnlijk was.
zo fijn is het dus niet en het resultaa was maar 3 tinten lichter.
ik zou het zeker niet doen dus!!
zonde van je geld.
ze zeggen door rokenm thee, koffie en rode wijn het proces versneld wordt zeg maar, maar in 3 wkn tijd weer je oude kleur mag dus nooit!!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:57

wat ik even kwijt wilde nog.
dat gevoelige is alleen de eerste 2dgn maar krijg je speciaal spul voor mee,m 3 keer per dag poetsen mag niet is heel slecht voor je tanden en je glazuur beschadigd daardoor.
je krijgt speciale tandpasta mee waarmee je 1 keer per dag voor het slapen gaan mee moet poetsen en daarna moet dat spul weer op je tanden gesmeerd worden 3 dgn lang.
daarna mag je 2 keer poetsen per dag.
volgens bright smile zijn tandpasta's uit de supermarkt of drogist niet aan te raden omdat er veel troep in zit, een tandpasta bij de tandarts vandaan is nog een betere optie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:59

Ik poets mijn tanden meestal 2x per dag.
En ik merk nu ik minder frisdrank drink, mijn tanden echt witter worden.
Ik gebruik verschillende tandpasta's.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 01:01

Jolliegirl: het gaat er ook om hoe je je tanden poetst, de meeste mensen poetsen verkeerd ook ik deed dat trouwens, het advies was van boven naar beneden poetsen en de tandenborstel op je tandvlees zetten.
wat nog beter was is een electrische tandenborstel.
als je goed je tandenpoetst met welke tandpaste dan ook haal je altijd plak weg en plak is het verkleurde gedeelte op je tanden.
ik neem dus aan dat jij wel goed je tandjes poetst hahaha anders zullen ze niet witter worden.
het is jammer dat ik geen scanner heb anders had ik de folder kunnen scannen van bright smile ( leuke reclame hoor) maar echt zo zonde van je geld.
ik baal er zelf ook enorm van...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:24

Toevallig afgelopen week nog gevraagd bij de tandarts want k zit er ook over te denken. Kosten zijn bij mijn tandarts ongeveer 400 euro en die methode is NIET schadelijk voor je gebit.
Kijk anders even op dentaldynamic.nl (dat is mijn tandarts) daar staat als t goed is aardig wat info over bleken op :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:43

Mijn vriendin heeft het ook laten doen, haar tanden zijn er ontzettend gevoelig van geworden terwijl ze dit nooit had.
Als je dus als gevoelige tanden hebt: zeker niet doen. Zij had absoluut geen gevoelige tanden en kan nu alleen nog maar met pijn koude dingen eten of drinken. Ook bij haar kleurde het vrij snel weer terug.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:21

Je kunt je beter iedere 2-3 maanden lekker onder handen laten nemen bij de mondhygieniste. Kost gemiddeld 50 euro per keer maar is veel beter voor je gebit. Afhankelijk van de tandartsverzekering die je hebt kun je nog 2 keer per jaar declareren.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 11:50

iedereen bedankt voorde reacties,

ik denk dat ik het niet ga doen,
eerst maar een paar x extra poetsen, en minder roken

thee en fris drink ik bijna niet
en koffie en alcohol al helemaal niet,

eerst maar is bij de mindhygieniste kijken dan :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:23

Ik heb mijn tanden laten bleken bij de tandarts, 350 euro. :)
Kreeg beugeltjes mee naar huis met pasta.

Is ondertussen al 2 jaar geleden en mijn tanden zijn nog steeds wit!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:57

Tanden bleken is altijd maar dan ook altijd schadelijk voor je tanden !! ook al wordt anders beweerd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:01

BE_GENTLE schreef:
Tanden bleken is altijd maar dan ook altijd schadelijk voor je tanden !! ook al wordt anders beweerd.

Inderdaad, dat zegt mijn tandarts ook. Wat je wel kunt doen is de volgende keer dat je bij je tandarts bent ze eens laten polijsten. Dat scheelt vaak ook al een stuk en veel minder schadelijk.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:14

Ach mensen, tegenwoordig is toch alles schadelijk? :D
Kunnen we beter ook maar niet meer eten....

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:16

take_one schreef:

Wat eet jij dan wat schadelijk is ??

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:48

take_one schreef:

Gedeeltelijk ben ik het met je eens hoor, maar als ik mezelf neem: Ik heb al bijna geen glazuur meer (heb van nature hele slechte tanden) als ik dan zou gaan bleken blijft er niks meer over. Ik ga dus geen risico's nemen alleen voor het witte.
Maar het is een afweging die je moet maken, of je het risico ervoor wilt nemen of niet.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:15

Om wat tegenwicht te geven aan de zaak hier een positieve ervaring.
Ik heb mijn tanden 2 jaar geleden laten bleken bij de white smile company en ze zijn nog steeds (vrijwel) net zo wit.
Ik heb nergens last van (gehad), geen gevoelige tanden en heb ook niet het idee dat mijn glazuur er op achteruit is
gegaan. Alleen tijdens de behandeling heb ik 2 keer een gevoelige steek gehad, maar verder vond ik het niet naar.
Kosten 150 euro en zou het zo weer doen. Misschien dat het wel schadelijk is voor je tanden (ik kon toendertijd geen
overtuigend bewijs hiervoor vinden), maar dat is het drinken van cola en het eten van zoete dingen ook en ik heb er
dus voor gekozen om het "risico" maar te nemen.
Mijn tandarts zei dat het niet schadelijker was dan gewone dingen waar je tanden dagelijks mee in aanraking komen,
maar raadde me wel in plaats van een eenmalige behandeling een bitje aan die ik dan dagelijks kon gebruiken tot ze
wit genoeg waren omdat dan het risico op het krijgen van gevoelige tanden dan kleiner zou zijn. Hier blijf je echter
wel kans op houden, dus daar moet je goed over na denken. Ik heb toch voor een eenmalige behandeling gekozen
omdat het bitje vele malen duurde was (dacht zo'n 450 euro).
Succes met je keuze!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:48

ik heb toen ook geïnformeerd bij mijn tandarts voor het bleken, zij vertelde mij ook over dat bitje wat ik hierboven lees en een pasta ofzo? zou ongeveer 300 euro kosten de eerste keer en dan om de zoveel jaar moest het herhaald worden, maar dan hoefde je alleen de pasta, dus was veel goedkoper.

ik wil ook even reageren op dat je tanden witter worden van een goede tandpasta, voldoende poetsen en minder van bepaalde producten gebruiken.. ik geloof best dat die dingen bijdragen aan het verkleuren, maar sommige mensen hebben van nature erg gele tanden.
Mijn tandarts begreep heel goed dat ik mijn tanden wilde laten bleken, ondanks het risico, lijkt mij niet dat een tandarts dat zomaar zegt ;)

reden waarom ik het tot nog toe niet gedaan heb: geen geld (vond een nieuw zadel belangrijker :') )

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:23

Hey Kim, zie nu pas je bericht. Ik ben nu bezig met mijn tanden bleken en ben erg tevreden over het resultaat. Mijn tante werkte bij een tandarts en zij heeft een praktijk aan huis. Ik bleek nu een half uur per dag, een maand lang en zit nu in week 2. Mijn tanden zijn echt heel mooi geworden. Deze methode met gel heeft geen schadelijke gevolgen. En zelf heb ik ook geen last, heb hele gladde tanden en geen pijn eraan. Nog 2 weken en dan is het klaar, ben erg benieuwd naar het resultaat. Maar ook gestopt met roken en koffie/ thee drinken. Om het op te frissen, kun je af en toe nog een keer bleken. Je krijgt genoeg gel mee.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:04

Toevallig moet ik morgen de onderkant ophalen.. had alleen een bovenbeugel.
Krijg nu gel mee voor een half uur.. eerst moest ik altijd snachts..