Muggen Allergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Muggen Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 16:07

Heel fijn, die muggen weten mij altijd prima te vinden zo :D
Nu heb ik de laatste tijd dat als ik geprikt word, dat ik daar vlakbij allemaal kleine rode bultjes krijg. De muggenbult is groter dan die bultjes, en het zijn er teveel om allemaal steken te zijn.
Soms heb ik ook echt rondom de muggenbult allemaal rode plekjes, maar vroeger had ik hier nooit last van. Wel heb ik 1x een steek gehad vroeger waar ik een blaar van had gekregen, zo een grote gele, die tijdens het buiten spelen kapot was gesprongen :Y)
Is dit een allergie, of in ieder geval een overgevoelige reactie op de muggen? Ik dacht namelijk, dat een allergie iets voor je leven is, en niet zomaar na je 20ste kon komen...

Gina

Re: Muggen Allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:20

Als een vriendin van mij gestoken word, is gelijk haar hele arm gigantisch dik en het jeukt onwijs erg.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:11

ik denk dat het een overgevoelige reactie van je huid is. want bij een allergische reactie zou je eerder denken dat het helemaal opzwelt. tenminste dat heb ik altijd. 1 prik en dan krijg ik een plek zo groot als een tennisbal van een paar cm dik.
als je er verder geen last van heb zou ik me er niet druk om maken en anders zou ik toch eens langs de dokter gaan.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:24

Ik heb er niet echt last van, behalve dat alles jeukt. Dat de muggenbult jeukt is logisch, maar al die rode vlekjes jeuken ook. Vannacht was ik onder mijn borst gestoken, en net boven mijn borst zaten allemaal kleine rode bultjes, en die jeukten ook. Van slapen kwam toen weinig terecht.
Allergie zal het niet zijn, als het zo dik wordt. Overgevoelig wel, maar waarom nu ineens? Zijn de muggen hier in Brabant anders dan in Noord Holland ofzo :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:24

Klinkt wel als een allergische reactie. Allergische reacties kunnen best zo komen - en weer verdwijnen / verminderen - ook kunnen allergieen elkaar versterken (dingen die apart van elkaar best te doen zijn, kunnen in combinatie wel vervelend zijn - zoals meerdere soorten bloeiende planten, of roken in combinatie met huisdieren.)

Het simpelste is gewoon uitproberen of antihistamine-tabletjes werken. (Vrij verkrijgbaar, ik gebruik meestal loratadine (merknaam Allerfre, maar Kruidvat eigen merk is stukken goedkoper))
Bij mij helpt het eigenlijk tegen allerlei soorten overgevoeligheid, inclusief de ergste jeuk van muggenbulten (helemaal over gaat het niet maar het helpt enorm - ik kan dan in elk geval weer slapen.)

Het kan ook best dat als je een tijdje dagelijks loratadine neemt, je algemene 'gevoeligheid' weer zakt en je daarna een stuk minder last hebt van een muggebeet.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 22:59

Dat is misschien wel een goed idee, nooit van gehoord... Ik heb wel als ik mijn kleren heb gewassen, dat ik jeuk krijg doordat mijn huisgenoot een ander wasmiddel gebruikt. Daar krijg ik ook jeuk en soms een rood bultje van.
Ik zal die 2 dingen even googlen om te kijken, bedankt!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:30

Ik denk niet dat je een allergie voor muggen hebt.
Dat is namelijk wel wat anders, dat heb ik ook.
Als ik in mijn been gestoken word heb ik een hele grote bult erop zitten,
en is mijn hele been stijf.
Het doet bij mij ook echt pijn is helemaal beurs.
Als ik op me wang of oog gestoken word kan ik gerust een week met een dik gezicht lopen.

Dus wees blij dat je het nog niet zo erg hebt :+