Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Creatas schreef:Ik zweer bij Urtizon! (apotheek, iets van €8,- ofzo)
Ik wilde een kleurtje opbouwen (in de tuin en zonnebank) en kreeg ook gíga uitslag en jeuk, al kan het zon/warmte allergie zijn dat weet ik niet precies (had het voorheen ook nooit). En met Urtizon kan ik lekker doorgaan met kleurtje opbouwen!
En ik verbrand nu niet meer.
) maar de zon ook niet gemeden.
__Nathalie__ schreef:Langzaam je huid laten wennen door een paar keer onder de zonnebank te gaan. En dan een lichte bank voor een korte tijd (bijv 10 minuutje) Dit hoef je alleen een paar keer te doen voor de zomer begint en dan word het in de meeste gevallen iedereen jaar minder en vaak kom je er zelfs weer vanaf
nienke1208 schreef:Ik heb járen geleden zonne-allergie gekregen, ik werd GEK van de jeuk...
Maar... Hoe doe je dat als je besluit dat je voor 4 maanden naar Ghana gaat
Ik zweer bij Xyzal! Ik heb in Ghana 1x goed last gehad en zodra ik daarna weer het idee kreeg dat ik er last van kreeg, nam ik Xyzal en was het over!
Voordeel van Ghana is dat ik nu veel minder last heb van mijn allergie!
_Sannee schreef:__Nathalie__ schreef:Langzaam je huid laten wennen door een paar keer onder de zonnebank te gaan. En dan een lichte bank voor een korte tijd (bijv 10 minuutje) Dit hoef je alleen een paar keer te doen voor de zomer begint en dan word het in de meeste gevallen iedereen jaar minder en vaak kom je er zelfs weer vanaf
Ik krijg dan juist heel erg jeuk als ik zelfs al 5 min onder de zonnebank lig....
Ik heb een zonnestudio en als ik zie hoeveel mensen er baat bij hebben! bij mij onder de lichtste kunnen mensen altijd met 5 min wel beginnen en bouwen dan op met steeds 1 minuut erbij en dan hebben ze er de hele zomer geen last meer van. En het jaar er op is het minder als het jaar dat ze begonnen. En er zijn klanten die op een begeven moment helemaal niet meer hoeven. 
AlexandraM schreef:nienke1208 schreef:Ik heb járen geleden zonne-allergie gekregen, ik werd GEK van de jeuk...
Maar... Hoe doe je dat als je besluit dat je voor 4 maanden naar Ghana gaat
Ik zweer bij Xyzal! Ik heb in Ghana 1x goed last gehad en zodra ik daarna weer het idee kreeg dat ik er last van kreeg, nam ik Xyzal en was het over!
Voordeel van Ghana is dat ik nu veel minder last heb van mijn allergie!
waar kun je dat vinden? want als je het hier ergens vind wil ik het zeer zeker uit proberen
Leo schreef:Vorig jaar heb ik in het buitenland ondanks zorgvuldig smeren voor het eerst zonne-allergie opgelopen. Een aantal weken terug ben ik in Maastricht geweest, niet bewust in de zon gezeten maar natuurlijk wel blootgesteld geweest aan tijdens het struinen in de stad. Op de terugweg is de allergie van niets over mijn hele arm en hals verspreid.
Ik heb toen een homeopathisch zalfje gehaald bij de drogist, wat redelijk werkte. Ik was er zo goed als van af.
Vandaag heb ik heel kort in de zon gezeten, maar opnieuw is de huid dik, rood en voelt het heet aan.
Ik ben een echt buitenmens, ik moet er niet aan denken om binnen te blijven of lange mouwen aan te hebben als ik de zon in ga.
Wat werkt nu echt tegen zonne-allergie?
En nu kan ik lekker het zonnetje in!