Wie heeft dat of ook gehad,en hoe zijn jullie er mee omgegaan? Ik heb gisteren een injectie gehad en moet over 6 weken terug komen als het niet heeft geholpen.Totaal gaat het 2 tot 3 jaar duren weet ik al,en een laatste optie is onder narcose de boel kapot trekken zodat ik hem weer bewegen kan.Dat is wel erg rigoreus toch?
Ik als fysio zie deze klachten regelmatig. Mijn ervaring is dat het ongeveer een jaar duurt voordat de klachten over zijn. Met fysio kan je veel bereiken, al moet je wel geduld hebben.
Mijn oom heeft het in beide schouders gehad. Toen hij het de eerste keer kreeg wisten ze niet meteen wat het was en hij heeft toen ook injecties gehad en volgens mij een dik jaar gerevalideerd. Toen hij het is zijn andere schouder kreeg waren ze er op tijd bij, omdat ze meteen wisten dat het hetzelfde was en toen heeft hij ook meteen injecties gehad en dat heeft niet zo lang geduurd voordat het weg was.
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: 22-05-10 09:35
Ik heb een secundaire frozen shoulder gehad (oftewel, een frozen shoulder ten gevolge van een andere blessure, in dit geval een bovenarmbreuk). Ik heb geen normale fysiotherapie gehad, waarbij er dus met oefeningen en rek gebprobeert wordt de boel weer los te krijgen, maar een soort van manipulaties in het gewricht. Ik ga op tafel liggen, de therapeut werkt zich een slag in de rondte . Geen centje pijn en binnen een half jaar van mijn frozen shoulder af.
Ik weet niet precies meer hoe die techniek heet, maar misschien kan je daar eens naar op zoek gaan?
Miriam91
Geplaatst: 22-05-10 09:40
Mijn vader heeft het in beide schouders al een keer gehad. Veel fysio, fysio en nog meer fysio en uiteindelijk is hij er vanaf. Niets geen injecties gewoon dagelijkse oefeningen. Maar 1 positief puntje: Volgens mij kan je het maar 1x in elke schouder krijgen