maar vooral om van je koolhydraatverslaving af te komen.
Ik heb het boek gelezen en kan me er goed in vinden, het is alleen een behoolijke aanpassing om 2 maaltijd low carb te gaan eten, en een heel gepuzzel. Maar normale dieeten zoals Sonja Bakker/ Weight watchers etc houd ik echt niet vol omdat ik na het eten van koolhydraten blijf eten... en daardoor ook alleen maar zwaarder geworden omdat ik het steeds niet vol houdt..
Het Heller dieet
Het heller dieet is niet zozeer een dieet, eerder een nieuwe levenswijze. Het heller dieet richt zich op koolhydraat verslaafden en hoe zij hier vanaf kunnen komen.
Een koolhydraten verslaving komt ontstaat door een probleem in de insulinehuishouding, deze is zwaar verstoord. Doordat de hoeveelheid insuline in het bloed schommelt ontstaan er momenten waarop een extreme koolhydraten behoefte ontstaat. Het Heller dieet gaat deze schommelingen te lijf om vervolgens gewichtsverlies te realiseren.
Het Heller dieet gaat het overwicht te lijf door een limiet te zetten op de tijd die mag worden gedaan over een maaltijd. Tijd is een belangrijke factor bij de inname van koolhydraten. Hoe korter de eet periode hoe minder insuline en hoe minder calorieen het lichaam vervolgens als vet vastlegt.
Koolhydraten komen voor in fruit, aardappelen, rijst, pasta, brood, ijs, koek, chocolade etc
Het komt erop neer dat je 2 koolhydraatarme maaltijden per dag eet, en 1 beloningsmaaltijd; tijdens deze laatste mag je werkelijk alles eten waar je zin in hebt (ja ook koekjes, ijs etc), zolang je het maar binnen het uur doet. Hiermee val je langzaam ongeveer een halve tot een hele kilo af per week.
Wie volgt het nog meer? Vindt het erg leuk om met elkaar tips en ervaringen te delen

Het Hellerprogramma ken ik niet maar ik ben vorige week met Cambridge begonnen en nu dus bijna 2 weken. Het gaat buitengewoon goed, honger valt reuze mee en ik ben de 1e week al 3 kilo afgevallen, nog 15 te gaan