kinderen zijn toch ook wel heeeel erg leuk!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

kinderen zijn toch ook wel heeeel erg leuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 08:34

Nadat ik verschillende topics voorbij heb zien komen over " het leed van zwangerschappen", "de dingen" die je niet meer kunt doen als je zwanger bent, en als je kindje geboren is, leek het me leuk om er 1 te openen met de dingen die wel leuk zijn..
Zodat de mensen die nog geen kinderen hebben ook de leuke kanten van het zwanger zijn zien, en zien hoe onwijs veel liefde je van je kindje krijgt..

Ik heb zelf ervaren dat zwanger zijn bestwel heel bijzonder is, er groeit toch echt een mensje in je buik, wat je voelt groeien, bewegen en later ook trappelen. De eerste keer dat je het hartje hoort kloppen bij de verloskundige is toch ook wel een heel emotioneel bijzonder moment, en de eerste echo is ook zo speciaal..

Als je dan na negen maanden voor het eerst je kindje in je armen hebt, dan ben je alle minder prettige dingen (bevallen enzo ;) ) echt zo weer vergeten, ik dacht ook echt dat dat een fabeltje was, maar nee het is echt waar! Het moment waarop je voor het eerst in de ogen van je kindje kijkt, dat vergeet je echt nooit van je leven meer, je voelt gewoon gelijk zo'n enorm grote band, niet te breken gewoon!!

En dan gaat het eigenlijk pas beginnen allemaal, het eerste lachje, het eerste woordje, de enorme liefde voor elkaar..
ik kan echt zo vrolijk worden als ik s'morgens mijn blij lachende kindje uit bed haal en hij zijn armen om mee heen slaat, me knuffelt en me een kus geeft...

Ik lach me rot om zijn ontdeugende streken: zo lagen pappa en mamma nog even "heerlijk" te slapen, terwijl meneer wat heen en weer liep met wat speelgoed.. Het was inneens erg stil in de slaapkamer, dus ik stond toch maar even op om te kijken wat hij aan het doen was, had hij de douche deur open gekregen ( die is normaal altijd dicht), zijn badje verplaatst de douche in en was hij met kleren aan in bad gaan zitten.. echt zo grappig, zat hij daar met zijn tandenborstel en flesje douchegel me aan te kijken zo van hey mamma!! zet die kraan eens aan.. :x

Zo hebben jullie bokkers vast ook leuke verhalen over de kids, dus brand los !!

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:40

ben het helemaal met je eens stoer!
mijn zoontje is nu 3 maanden oud en ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten.
als hij begint lachen smelt ik helemaal weg <3
en laat het nou een heeel vrolijk mannetje zijn :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:42

als je kindje net geboren is:
- de heerlijke zoete geur
- de eerste keer aan de borst
- papa die voor het eerst een flesje geeft
- na de voeding in bed blijven liggen en kroelen met die friemelvoetjes
- alle andere eerste keren (in bad, in de tub, naar babymassage etc.)
- deel uit maken van het grote moeder-verbond
- een lach van oor tot oor met een tandloze mond
- een kindje wat op je buik in slaapt valt
- het eindeloze vertrouwen wat je geniet
- de basis en veiligheid die je kan bieden
- eindeloos shoppen omdat ze zo snel uit kleertjes groeien en er zoveel leuks te koop is

oh, deze waslijst kan zoooooooooooo lang worden!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:03

Mama, ja schat, Lot heeft geen paardepiemel, nee schat Lot heeft geen paardepiemel. Ter verduidelijking, Lot is de hond... <3
Gister kennisgemaakt bij de peutertjes, hij wilde in zijn blootje erheen :D
Als ie héél verdrietig is mag geen mens m troosten, alleen Lot mag dat(weer die hond)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:28

Ik heb een heerlijk 2ling die nu in de leeftijd van 2.5 jaar zijn....dus we kunnen goed praten, mama kijken wat ze doet en dan vooral NADOEN.

Dit is wat ze uitvraten bij de oppas:
De meiden waren boven bij haar en normaal zitten ze in de speelkamer en lopen weinig rond. Maar ja als je in de terribel 2 leeftijd zit ga je onderzoeken. Oppas ging even naar boven en komt terug staan de 2 meiden voor de spiegel met de mascara zich op te maken. Je begrijpt 2 totaal zwarte ogen en een onschuldige blik van 'kijk ik ook opmaken mooi' en 2 totaal onschuldige gezichten.

Die 2 zitten smorgens altijd te kijken hoe ik mij opmaak en willen dan ook regelmatig meedoen. Als ik mijn dagcreme erop doe willen hun ook "smeren" en zo verder. Tja bij mij ligt alles HOOG en nu bij de oppas ook.

Ik heb echt dubbel gelegen jammer dat ze er geen foto van heeft gemaakt maar naar het schijnt deden ze het best netjes hahahaha.

Ben benieuwd wat er nog meer gaat komen hahaha.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:43

Prisca ik lees regelmatig iets van jou, je viel me op omdat mijn dochter ook Benthe heet zij is inmiddels 12, je hebt een leuke tweeling!!

Ik geniet al 12 jaar van mijn kinderen en zij zijn een absolute verrijking van mijn leven, gisterenavond was misschien wel een van de vele hoogte punten; met zijn drieën tegelijk rijden op hun pony's <3 <3 <3
Meet Benthe en haar broertjes (11 en 9)
Afbeelding

Milka

Re: kinderen zijn toch ook wel heeeel erg leuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:49

Ik sluit me helemaal aan bij het lijstje van Ba :j

Mijn dochtertje is nu 5 weken oud en ik geniet er met volle teugen van.
Ik heb ook een super zwangerschap gehad en de bevalling viel ook alles mee, dus wat dat betreft heb ik het dan misschien ook wel getroffen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:51

Twee armpjes om je heen en een stemmetje wat zegt " Ik auw fan jou" .. <3

Je oudste die stralend voor het eerst naar school gaat..

De lol die ze onderling kunnen hebben zonder dat jij er iets van snapt..

Er is zoveel... :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:51

Wow fidele dat is nu ook een kleine droom van mij mijn meiden die pony gaan rijden en ver komen. Als ze willen ben ik er voor ze gaat mama lekker mennen met de pony :D. Benthe vind het nu al top die krabt al hoeven uit en poest urban zo leuk gezicht.

Gelukkig ook Benthe in de luxe vorm met een H.

Ik ben blij dat ze nu 2,5 zijn is echt een superleuke leeftijd toch zelfstandig maar ook niet. Zijn nu echt mensjes met hun eigen dingen. Vooral omdat ik alleen ben is het wel fijn als ze zich zelf aankleden en naar de wc gaan.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:55

ik heb een dochtertje van 8 maanden
heerlijk gaat al een beetje praten
heeft tandjes helemaal geweldig
en dan die schatter lachjes hahah

ik zit na 8 maanden nog steeds op mijn wolk ;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:00

Prisca schreef:
Wow fidele dat is nu ook een kleine droom van mij mijn meiden die pony gaan rijden en ver komen. Als ze willen ben ik er voor ze gaat mama lekker mennen met de pony :D. Benthe vind het nu al top die krabt al hoeven uit en poest urban zo leuk gezicht.

Gelukkig ook Benthe in de luxe vorm met een H.

Ik ben blij dat ze nu 2,5 zijn is echt een superleuke leeftijd toch zelfstandig maar ook niet. Zijn nu echt mensjes met hun eigen dingen. Vooral omdat ik alleen ben is het wel fijn als ze zich zelf aankleden en naar de wc gaan.

En het wordt alleen maar makkelijker en leuker!! En later komen er weer 'andere' probleempjes bij :D Maar idd nu ga je een periode tegemoet tot een jaar of 10/11 waarin het voor jezelf wat rustiger wordt, en ook minder kosten als ze eenmaal op school zitten, geniet ervan hoor, dat doe ik ook IEDERE dag weer!!!!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 10:16

ik ben even een filmpje aan het uploaden dat ik net met mijn zoontje speciaal voor bokt heb gemaakt ;)

** edit** hier is hij al

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:55

stoer, wat een leuk filmpje!!!
wat een heerlijk ventje heb je <3

hoe oud is hij?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 10:58

Hij is van 30-10-08
Dus hij is nu 19 maandjes...

Hij is op om te vreten haha, ookal plak ik hem soms net zo lief achter het behang ;)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:03

@stoer, wat een gigaschatje!! stofzuigen hahaha, eerste 3-lettergreepwoord wat mijn zoontje zei was opruimen :D zegt dat iets over ons misschien?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:03

Wat een heerlijk filmpje <3 En wat een leuk topic <3

Ik heb ook nog een geniet filmpje van mijn kleine meid <3

Ja inderdaad, lachen dát kan je nog wel als je kinderen hebt!!!

[RIJ-ITP] Jongste bokker @ work

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:06

Hahhaha Stoer you made my day :D
Wat een lekkerding zeg :D Iiiiaaaa! haha.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:13

Ik abbonneer me direct op dit topic en verheug me op de fase na de bevalling :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 11:17

tantesam schreef:
@stoer, wat een gigaschatje!! stofzuigen hahaha, eerste 3-lettergreepwoord wat mijn zoontje zei was opruimen :D zegt dat iets over ons misschien?

hahaha ik denk het, het klinkt echt zo onwijs schattig...

Jennyxx schreef:
Wat een heerlijk filmpje <3 En wat een leuk topic <3

Ik heb ook nog een geniet filmpje van mijn kleine meid <3

Ja inderdaad, lachen dát kan je nog wel als je kinderen hebt!!!

[RIJ-ITP] Jongste bokker @ work

ohh die foto is echt ook super, roze halster en roze baby...
filmpje is ook echt lief

@ mindfields, hoe lang moet jij nog??

Het is echt zo leuk, ik kan er echt over blijven praten
En ben zeer benieuwd naar jullie verhalen hoor haha kom maar op...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:23

tantesam schreef:

Haha een van de eerste woordjes van mijn meiden waren URBAN....tja tot ergenis van papa (paard heet Urban).

Vond het eerste jaar na de bevalling absoluut niet leuk. Is alleen maar slapen, fles, slapen, luiers, slapen, fles, opruimen, wassen enz... ben blij dat ze nu dingen zelf kunnen doen of laten we zeggen SAMEN doen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:24

Ik heb geen kinderen, maar wel het filmpje van stoer gezien. Wat een schatje en wat een heerlijke stem heb jij om naar te luisteren :D Jij moet sowieso voorleesmoeder worden!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:27

Ik heb een zoontje van anderhalf en ik zou hem voor geen goud willen missen :) Hij praat al en loopt al sins zijn eerste verjaardag. Het is echt een kleine doerak! Heb overigens zelf geen rijpaard meer omdat ik daar geen tijd voor heb op het moment. Wel Heb ik natuurlijk mijn hobby nog. 2 mini shetjes plus 1 veulen nu. Mijn zoontje op zijn olga :)
Afbeelding

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 11:36

tantesam schreef:
Vond het eerste jaar na de bevalling absoluut niet leuk. Is alleen maar slapen, fles, slapen, luiers, slapen, fles, opruimen, wassen enz... ben blij dat ze nu dingen zelf kunnen doen of laten we zeggen SAMEN doen.

Hier ben ik het wel mee eens, ze zijn o zo schattig als ze klein zijn, maar als ze groter zijn is het echt veel leuker, de interactie die je nu hebt is echt geweldig.
Vanmorgen was ik de keukenkastjes aan het soppen, en dan staat hij naast me ook met een doekje de keukenkastjes te bewerken, nou dan vreet je hem echt op hoor haha

guenivere schreef:
Mijn zoontje op zijn olga

ahh ook echt vet stoer, met zijn zonnenbril... heerlijk om te zien

LizMD schreef:
Ik heb geen kinderen, maar wel het filmpje van stoer gezien. Wat een schatje en wat een heerlijke stem heb jij om naar te luisteren :D Jij moet sowieso voorleesmoeder worden!
[/quote]
haha bedankt voor het compliment, vind het zelf wel verschrikkelijk om mijn eigen stem te horen hoor :D

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:39

Leuke filmpjes!!!!! Ik ben ook zelf meer aan het genieten van "na het eerste jaar" al moet ik zeggen dat ik nu wel erg uitkijk naar weer zo'n klein humpie..

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:41

super leuk filmpje. wordt op slag verlieft als we een kushandje krijgen.
lijkt me zo leuk om kinderen te hebben echt genieten. maar hopelijk nog wel even een paar jaartjes wachten. :D
ik geniet nu gewoon even van alle kleine hummels hier op bokt.