Ochtend-lucht...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Ochtend-lucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 06:40

Goeie morgen!

Iedereen ruikt s'morgens minder lekker als ie uit bed komt. Ik heb het zelf ook. Maar wat nou als iemand zo sterk ruikt, en het niet doorheeft, en gezellig s'morgens een broodje bij je blijft eten. Het kan je huisgenoot zijn, je moeder/vader/broer of zus, of een partner, of vul het zelf maar in. ;)

Maar hoe zeg je subtiel dat die gene dan eerst even zijn tanden moet poetsen en even zich zelf een beetje opfrist? Want als het echt enorm sterk ruikt, is het geen pretje als je koffie probeert te drinken...

Ik zit namelijk met dit probleem. En omdat ik me er zo aan stoor, ga ik meteen me tandenpoetsen en was mezelf meteen als ik uit bed kom zodat niemand zich er aan stoort...

FZ_Lin

Re: Ochtend-lucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:47

Ja het hangt er natuurlijk vanaf wie het is.. Als het nou een goede vriendin, of mijn vriend of vader etc is, dan zeg ik gewoon:
Hey ehh poets ff je tanden, je stinkt! :')

Maar als het een minder bekende is, dan zal ik gewoon zeggen dat hij/zij wat ruikt s'morgens, en dat je dat niet fris vindt met eten..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:49

je kan ook voorstellen dat de family eerst gaat opfrissen enz en jullie pas daarna aan tafel gaan?
ik vind zoiezo dat als je zelf gedoucht hebt ,en een ander niet,dat je die ander juist sterk ruikt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:58

Iemand die wel tegen een geintje kan vraag ik "welke rat heb jij opgevreten". En als ik die ochtend ook niet zo fris ruik, hoor ik al gauw "die van jou was al weken dood zeker"... Kortom gewoon een geintje van maken. Als je zoiets serieus zegt dan wordt het alleen maar beladen. Kan die gene niet tegen een grapje, dan is het even doorzetten voor je en snel weer je eigen ding doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:58

als het een huisgenoot is kun je best eerlijk zijn en zeggen dat diegene niet zo fris ruikt smorgens.
als niemand dat ooit gaat zeggen komt hij/zij er ook niet achter toch?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:50

Het hangt er idd vanaf wie het is :=
Bij mijn man zeg ik het gewoon. Andersom ook trouwens.

Maar het scheelt dat wij ons beide eerst opfrissen voordat we aan tafel gaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:34

ikdoemaarwat schreef:
je kan ook voorstellen dat de family eerst gaat opfrissen enz en jullie pas daarna aan tafel gaan?
ik vind zoiezo dat als je zelf gedoucht hebt ,en een ander niet,dat je die ander juist sterk ruikt

Van dat douchen vind ik lichtelijk overdreven. Ik douche als ik ga slapen en met schonen kleren stink je echt niet hoor. Ik douche nooit smorgens, vind ik vreselijk. Ik poets mijn tanden meteen als ik uit bed kom, gezicht wassen, deo op.

En als ik vroeger in de zomer heb liggen zweten en ruik dat ik stink dan douche ik wel smorgens of was iig mezelf wat uitgebreider. Maar ik heb airco dus dat gebeurd niet meer.

Maar ik ben niet zo van slechtnieuws gesprekken :o

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:37

durf je het niet te zeggen, geef dan gewoon een link van dit topic!!!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:39

Ik ben niet zo moeilijk daarin hoor, waarom zou je subtiel zijn?
Gewoon zeggen, misschien moet je eerst je tanden even poetsen.
Of als het om mn vriend gaat: Schat, je krijgt straks een zoen, maar pas als je je tanden hebt gepoetst...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:09

Zonnetje81 schreef:
Van dat douchen vind ik lichtelijk overdreven. Ik douche als ik ga slapen en met schonen kleren stink je echt niet hoor. Ik douche nooit smorgens, vind ik vreselijk. Ik poets mijn tanden meteen als ik uit bed kom, gezicht wassen, deo op.

En als ik vroeger in de zomer heb liggen zweten en ruik dat ik stink dan douche ik wel smorgens of was iig mezelf wat uitgebreider. Maar ik heb airco dus dat gebeurd niet meer.

Maar ik ben niet zo van slechtnieuws gesprekken :o

nee hoor niet overdreven ,misschien verkeerde zinsbouw gebruikt en daardoor dat ik niet geheel duidelijk overkwam...
maar zoals jij het stelt fris je je dus op....
en ik doel erop dat als ik gedoucht heb 's ochtends en iemand anders zo zonder opfrissen zn bed uit stapt ,dat ik dat dan sterker ruik dan als ik zelf ook uit bed ben gestapt zonder te douchen
snap je het een beetje ;)

overigens moet ik zeggen dat ik bijv bij mijn vriend er helemaal geen last van heb, maargoed ook wij douchen beide voor het slapen gaan :j

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:32

Ik heb een huisgenoot gehad die altijd zo rook. En dan 3x zo erg als normale mensen. Echt verschrikkelijk

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:03

@ Dwaallicht, het is ook sterker als een persoon niet lekker in zijn vel zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:03

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Als ik zou stinken 's morgens, zou ik ook willen dat het gezegd zou worden tegen me.. Dan kan je er wat aan doen. Overigens was ik me 's morgens eerst en komt er dan al deo & lekker ruikende spulletjes voor in m'n haar & een luchtje aan te pas dus stink ik niet 's morgens, haha :).

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:30

EngeltjeS schreef:
@ Dwaallicht, het is ook sterker als een persoon niet lekker in zijn vel zit...

Ja, dat klopt ook wel voor die persoon. Maar toch, ze leefde met 4 andere mensen in een huis en dan kun je het imo niet maken om een week zonder te douchen in dezelfde fleecetrui te zitten in hoogzomer. Dat was voor ons niet meer te doen, en er was al eerder over geklaagd bij de huisbaas (die meid woonde daar al een tijdje)