Mijn vriend is verslaafd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Mijn vriend is verslaafd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:07

... tja, niet aan drugs maar Online Pokeren..

Nu zul je misschien denken hmm wat is daar erg aan? Gewoon pokeren via internet..

Hij speelt pokerstars, dit gaat via je bankrekening..Hij is in deze week gewoon 365 euro lichter.. %)
Hij heeft me nu al 3 keer beloofd het niet meer te doen, maar hij gaat gewoon weer door..En als hij dan weer gepokerd heeft is die helemaal van slag af,dan heeft hij zovéél spijt, en zal het nooit meer doen en is hij verdrietig en helemaal depri..Zegt hij dat hij een mislukkeling is niets waard is en noem zo maar op.. :( Ik probeer hem dan een beetje op te vrolijken van : ach kom op, je bent wel wat waard joh! :* enzo..
Maar tegerlijkertijd ben ik ook pissed omdat hij gewoon wéér heeft gepokerd,en hij smijt gewoon al zijn geld erdoor.. nu heeft hij ook niets meer en moet hij 2 weken zonder geld door zien te komen? := ( hij woont nog wel thuis ) tot hij weer loon krijgt.

Gister avond was het dus weer zo ver dat hij gepokerd had, hij heeft het spel nu verwijderd enzo..Maar dan zegt hij ook van ; "Ja maar ik kan het zo weer downloaden :o " Waarop ik dan zegt ja dat moet je echt niet doen! :( waarop hij weer zegt : "ja maar ik ben gewoon verslaafd dus " := Ja dus dan moet ik het maar goed vinden? := Ik vind het echt heel moeilijk om er mee om te gaan, k weet ook echt niet hoe ik hier mee omgaan moet.. Moet ik nou juist heel boos worden? Of moet ik rustig blijven en hem helpen? Ik weet het iig niet meer.. :n Wat zouden jullie doen als je in mijn situatie zat?..

Anoniem

Re: Mijn vriend is verslaafd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:08

Filter erop, zorgen dat hij niet meer bij die download kan komen. Dat is stap 1.

Verder zorgen voor andere dingen, zorgen dat hij kan sporten of leuke dingen buiten de deur doen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:08

Tja lastig verhaal

Volgens mij is het wel zo dat je kan uitgesloten worden van internet goksites dat zou je eens op de site van het betreffende pokeren moeten kijken

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:09

Is er niet een pokerspel waar je niet voor echt geld speelt? Misschien kan hij dat gaan doen :) .

Moest trouwens wel even stiekem lachen in combinatie met je avatar :o

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:10

pokerstars, dat doe ik ook ontzettend veel maaaaar... dan met oefengeld!
kan hij niet met oefengeld spelen? of kan hij geen limiet bedenken, deze week mag ik voor 10 euro spelen byv? kijk iets niet meer doen wat je hartstikke leuk vind zorgt dat je het toch gaat doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:12

Een gokverslaving moet je serieus nemen hoor, zoek hulp, die gaat straks van kwaad tot erger!

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:16

Het zit tussen zíjn oren en daar moet het probleem worden aangepakt. De rest is symptoombestrijding. Jullie (of eigenlijjk je vriend) zitten nu in een cirkeltje (spelen - spijt - emoties - drang om te spelen - spelen - spijt -emoties - enz.), pak die koe die drang om te spelen heet bij de hoorns, anders lukt het niet. Schaam je niet om hulp van buitenaf te zoeken.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:18

ouderlijk toezicht op de computer zetten (en wel zo dat al dit soort sites niet toegankelijk zijn uiteraard).

Daarna hulp zoeken. Succes

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:21

ik denk dat hij filters zelf er ook af kan halen, en blokkades zelf ook denk ik.

Stel hem voor om evt de computer een tijd van zijn kamer? te halen.

Wij spelen ook wel poker. Mij wij doen het af en toe met vrienden en fam van mn vriend. en dan is het 1 of 2 potjes van 5 euro.

En anders idd misschien een idee met dat oevenlimiet/geld.

Sterkte meid

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:21

Je bent pas 18!
Er zijn nog meer "visjes in de zee". ;)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:23

dus omdat hij een verslaving heeft (waar hij vanaf geholpen kan worden, of zelf zo moedig moet zijn om zelf te stoppen) moet ze hem maar dumpen? Uhm nee zo werkt dat niet in mijn ogen..

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:24

niet meer opvrolijken als hij spijt heeft, als hij zo doorgaat is hij inderdaad niets meer waard. en van wiens bankrekening gaat al dat geld vanaf? kan hij nog wel een bijdrage leveren in jullie huishouding?
denk erom dat hij je niet kan meeslepen in zijn verslaving.
Zeg tegen hem dat hij hulp moet zoeken hiervoor.

Hij moet zelf van zijn verslaving af komen. je kan wel zeggen dat hij hulp moet zoeken. maar hij is degene die bij die hulpverlening moet aankloppen. Als hij niet wil. dan valt hij zomaar terug in zijn oude gewoontes.

Wordt maar gerust boos op hem.... al die uren dat hij achter de computer zit kan hij vast wel beter gebruiken (net als ik trouwens) Hij weet heus wel dat hij fout is.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:26

even lezen, hij woont thuis bij zn ouders en van zn eigen rekening ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:26

MissDonna schreef:
dus omdat hij een verslaving heeft (waar hij vanaf geholpen kan worden, of zelf zo moedig moet zijn om zelf te stoppen) moet ze hem maar dumpen? Uhm nee zo werkt dat niet in mijn ogen..

Jep!
Ze is toch zn vriendin en niet zn opvoedkundige!
Meid doet zichzelf tekort en word in de ellende meegesleurd straks. :7

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:29

nee maar waarom zou ze daarom bij hem weg moeten? sommige hebben een andere verslaving. Mijn vriend zit bv heel veel achter zn xbox als hij de mogelijkheid heeft. Dit kost echter geen geld... Maar ik vind niet dat je meteen weg moet gaan bij iemand die verslaafd is aan iets.

Mijn ex was verslaafd aan drank en drug( bij geen grote hoeveelheid drank hoefde hij geen drugs. Zonder de drank gebruikte hij ook niet. Maar bij het 1 moest! het ander ) toch ben ik lang bij hem gebleven. Totdat hij er agressief bij werd. Toen was het klaar. Maar als je bv in amsterdam kijkt.

Hoeveel mensen daar wel niet verslaafd zijn aan een joint... Dan zal half amsterdam het uit moeten maken. Dat is waar jij/ jullie op doelen in mijn ogen. Toch?

*hoop dat het een duidelijk stukje is wat ik schreef*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:30

Stel nou dat dit wel een drugsverslaving had geweest, had je dan bij hem gebleven?

Wat dat betreft heeft Funnyhorses wel gelijk.. Iemand die niet geholpen wil worden, moet je geen tijd aan verspillen.. Want uiteindelijk word je inderdaad in de ellende meegesleurd.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:30

Unwritten schreef:
Filter erop, zorgen dat hij niet meer bij die download kan komen. Dat is stap 1.

Verder zorgen voor andere dingen, zorgen dat hij kan sporten of leuke dingen buiten de deur doen.

Ja het probleem is dat hij zown filter er zo weer van af heeft.. :=
mistid schreef:
Is er niet een pokerspel waar je niet voor echt geld speelt? Misschien kan hij dat gaan doen :) .

Moest trouwens wel even stiekem lachen in combinatie met je avatar :o

Dit heb ik hem ook inderdaad al voorgesteld.. Maar dit wil hij dus niet..dan is het niets aan zegt hij? :?
Hahaha, komt inderdaad beetje raar over met mijn avatar.. niet eens zo snel aan gedacht.. _O-
Meisje06 schreef:
pokerstars, dat doe ik ook ontzettend veel maaaaar... dan met oefengeld!
kan hij niet met oefengeld spelen? of kan hij geen limiet bedenken, deze week mag ik voor 10 euro spelen byv? kijk iets niet meer doen wat je hartstikke leuk vind zorgt dat je het toch gaat doen.

Limiet hebben we ook al gedaan, we hadden afgesproken 20 euro per maand, hier hielt hij zich dus ook niet aan.. :n hij heeft op 1 of andere manier weten die limiet er weer af te halen...
mizzpoez schreef:
Het zit tussen zíjn oren en daar moet het probleem worden aangepakt. De rest is symptoombestrijding. Jullie (of eigenlijjk je vriend) zitten nu in een cirkeltje (spelen - spijt - emoties - drang om te spelen - spelen - spijt -emoties - enz.), pak die koe die drang om te spelen heet bij de hoorns, anders lukt het niet. Schaam je niet om hulp van buitenaf te zoeken.

Helemaal gelijk idd.. Hij voelt zich niet fijn, gaat pokeren..daarna voelt hij zich nog ****er en krijgt spijt en word helemaal depri met gevolg dat hij gewoon door gaat.. ;(
inge81 schreef:
ouderlijk toezicht op de computer zetten (en wel zo dat al dit soort sites niet toegankelijk zijn uiteraard).

Daarna hulp zoeken. Succes

Ik heb er ook aan zitten denken het zijn moeder te vertellen, maar dit mag ik ECHT niet nooit doen van hem..want als zijn ouders het weten krijgt hij klappen etc zegtie.. #) en gaat zijn leven kapot :? Maar op deze manier ook denk ik dan...
MissDonna schreef:
ik denk dat hij filters zelf er ook af kan halen, en blokkades zelf ook denk ik.

Stel hem voor om evt de computer een tijd van zijn kamer? te halen.

Wij spelen ook wel poker. Mij wij doen het af en toe met vrienden en fam van mn vriend. en dan is het 1 of 2 potjes van 5 euro.

En anders idd misschien een idee met dat oevenlimiet/geld.

Sterkte meid

Filters en blokkades haalt hij er zelf inderdaad zo af.. Ik denk ook haast wel zeker dat hij het gewoon weer gaat instralleren..

Ik kan hem indd voorstellen om zijn computer van zijn kamer te halen, dat hij hem in de woonkamer neer zet ofzo, dan kan hij het niet spelen want dat zien zijn ouders het.. Maar ik denk niet dat hij dit wil.. :n
funnyhorses schreef:
Je bent pas 18!
Er zijn nog meer "visjes in de zee". ;)

Dat klopt.. ;) maar ik gooi niet zomaar iemand weg alsof het niets is.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:32

misschien wil hij wel geholpen worden, bij mensen met een verslaving moet het altijd even door dringen dat dit niet zo hoort. naar mijn ervaring...

voorstellen, en anders zeggen dat zn ouders het oeten weten. Als hij dus geholpen wilt worden. Dan kunnen hun hem "controleren" als hij in de woonkamer staat.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:33

lieve meis,wat doet hij dan met jou?
Trekt zich verder ook niks aan van jou,en het begint "onschuldig" en eindigt vaak in een ramp.
Naar mijn mening verdien je beter,laat zn ouders dit maar oplossen en als de toekomst het wil komen jullie wel op een andere manier weer samen.
Echt hoor het is zonde van je tijd,dat heb je écht niet nodig!!!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:37

Jimbo schreef:
niet meer opvrolijken als hij spijt heeft, als hij zo doorgaat is hij inderdaad niets meer waard. en van wiens bankrekening gaat al dat geld vanaf? kan hij nog wel een bijdrage leveren in jullie huishouding?
denk erom dat hij je niet kan meeslepen in zijn verslaving.
Zeg tegen hem dat hij hulp moet zoeken hiervoor.

Hij moet zelf van zijn verslaving af komen. je kan wel zeggen dat hij hulp moet zoeken. maar hij is degene die bij die hulpverlening moet aankloppen. Als hij niet wil. dan valt hij zomaar terug in zijn oude gewoontes.

Wordt maar gerust boos op hem.... al die uren dat hij achter de computer zit kan hij vast wel beter gebruiken (net als ik trouwens) Hij weet heus wel dat hij fout is.

Ja u heeft helemaal gelijk in mijn ogen.
Hij woont nog thuis, maar hij heeft wel een auto wat hij onderhouden moet, dat kan hij op DIT moment ook niet.. Omdat het geld gewoon op is.. ;(

Ik ben het ook inderdaad zat om hem telkens weer proberen op te vrolijken want wat ik ook zeg, hij geeft overal een negatiefe draai aan...
Tallie1979 schreef:
Stel nou dat dit wel een drugsverslaving had geweest, had je dan bij hem gebleven?

Wat dat betreft heeft Funnyhorses wel gelijk.. Iemand die niet geholpen wil worden, moet je geen tijd aan verspillen.. Want uiteindelijk word je inderdaad in de ellende meegesleurd.

Ja als het drugs was geweest, weet ik niet of ik dan nog bij hem was, dat vind ik erg moeilijk om zo te zeggen.. := kijk ik houd van hem , en wil hem gewoon helpen zoveel ik kan..maar als hij overal een negatiefe draai etc aan geeft, dan kan ik ook verder niets.. En ik voel me zelf er ook erg naar door telkens..
funnyhorses schreef:
lieve meis,wat doet hij dan met jou?
Trekt zich verder ook niks aan van jou,en het begint "onschuldig" en eindigt vaak in een ramp.
Naar mijn mening verdien je beter,laat zn ouders dit maar oplossen en als de toekomst het wil komen jullie wel op een andere manier weer samen.
Echt hoor het is zonde van je tijd,dat heb je écht niet nodig!!!

Hij trekt zich eigenlijk niets aan van mij nee.. Nouja ik zij laast wel dat hij mij hier best pijn mee doet, ik probeer van alles en hij doet er geen flikker op uit.. daar schrok hij toen ookwel van.. en was hij dus weer helemaal overstuur dat het hem zo spijt en hij het nooit meer zou doen.. maar toch heeft hij het weer gedaan..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:38

heb je het met hem er over gehad om het tegen zijn ouders te zeggen? Is best belangrijk. Mocht hij zo ver in de schulden gaan werken. Komen ze toch bij zijn ouders langs.. ivm daar inwonend zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:39

Hoe oud is je vriend trouwens? Of heb ik daar overheen gelezen?

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 14:44

Ik heb het er met hem overgehad ja om het tegen zijn ouders te zeggen..maar dit mag volgens hem echt NIET gebeuren..als ikdaar over begin raakt hij helemaal in paniek, omdat zijn ouders gewoon echt ontzettend kwaad op hem gaan worden.. :=

Mijn vriend is 19 Tallie :)

koko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:44

Beste meis, dit is niet een probleem dat jij zo 1,2,3 op lost.... en je kunt je afvragen wat hierna gaat komen wanneer iemand zo makkelijk over zijn grens heen gaat!!! Hij weet blijkbaar hoe jij erover denkt, weet hoe zijn moeder erover denkt als ze erachter komt en toch gaat hij ermee door.....
Zeg het tegen zijn moeder, vraag haar niet te zeggen dat ze het van jouw heeft! Zij hoort dit op te lossen, hij woont immers onder haar dak! Zeg zijn moeder gewoon dat je je zorgen maakt om hem en laat het aan haar wat ze verder doet.
Succes en sterkte!!! (ben het wel met anderen eens dat je te jong bent om je hierin mee te laten trekken, ik ben dan ook van mening dat als deze jongen nu geen verstandig besluit neemt jij zelf een keuze moet maken!)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:47

Anderhalf jaar geleden heb ik het uitgemaakt met m'n ex, en dit was 1 van de redenen. Gokverslaafd (en ja, dat is het) uit zich in nog veel meer dingen, in een eigen wereld leven, schulden opbouwen en het eeuwige ontkennen. Behalve dat zijn er nog veel meer van die sites, dus blokkeren is haast onmogelijk.

Enige tip die ik heb, laten gaan. Been there, done that. Helpen is onmogelijk, helemaal als ze zelf niet willen.

PB box staat open.