Ik herken delen in je verhaal, maar dan in een andere combi en zonder ADD.. Ik ben momenteel aan het afstuderen, zit dus veel thuis, weinig op school.. Zoiezo sinds ik studeer én gestopt ben met paardrijden voel ik me lui en nutteloos. Ik heb veelsteveel tijd over en dus schuif ik alles voor me uit en doe ik uiteindelijk weer veelste weinig.. Die laatste loodjes van mijn studie wegen dan echt enorm zwaar en aan de andere kant wil ik zo graag klaar zijn. Om moe van te worden 
Toen ik fulltime werkte en paardreed verzette ik bergen met werk. Op die ene vrije dag die ik af en toe had knalde ik zo een hele to do lijst erdoor. Nu wordt die to do lijst al langer en kan ik weinig afstrepen, omdat ik gewoon soms geen flikker uitvoer..
Toen ik begon met studeren, reed ik ook nog paard, jureerde en had 2 bijbanen. Als ik nu terugkijk in die agenda snap ik niet hoe ik het voor elkaar kreeg 
Wat mij helpt is duidelijk stellen wat ik een dag wil doen en wat ik minimaal af wil hebben. Dan heb je een duidelijker punt waar je naar toe kan werken. Als ik 's morgens achter de pc ga zitten met een vaag plan in mijn hoofd, kom ik niet achter de pc vandaan en doe ik uiteindelijk niks..