Viel me vandaag op dat mijn voeten paarsig worden tijdens het douchen. Doet verder geen zeer, tintelt niet en voelt niet anders dan normaal. Maak me verder geen zorgen, maar vind het wel apart. Heb verder geen last van mijn bloeddruk (vorige week nog gecheckt) en/of spataderen.
Hebben meer mensen daar last van? En hoe komt dat?
Je bent zwanger en loopt ook op het einde toch? Hou je misschien wat vocht vast in je voeten? Mijn oma had dat vanwege een hartkwaal en die had ook altijd paarse voeten onder de douche.
Nassie
Geplaatst: 18-05-10 11:50
Ik krijg altijd paars/blauwe kniën tijdens het douchen. Voorderest niet ernstig denk ik, maar ik heb altijd wel pijnlijke kniën.. En ik heb ook een stollingsziekte van mijn bloed, waardoor ik snel blauwe plekken krijg of wondjes niet goed dicht gaan.
droversrun
Geplaatst: 19-05-10 10:15
ik heb het ook hoor, maar bij komt het gewoon omdat ik veelste heet douche.
Ik heb ook snel last van blauwe voeten, maar ik heb dan ook een lage bloeddruk.
_Noor
Geplaatst: 19-05-10 10:24
Mijn voeten en met name tenen zijn eigenlijk altijd blauw/paars, als het echt koud is zelfs met rode/oranje vlekjes. Heeft te maken met de doorbloeding zoals breezy al zegt.
Ben er vroeger wel eens mee naar de HA geweest, die zei toen dat het wel vaker voorkomt bij tienermeisjes. Beetje jammer dat ik het 10 jaar later nog steeds heb. Maar heb er verder geen last van, wel altijd koude voeten. Maar da's dus eigenlijk logisch.
Charaz
Geplaatst: 19-05-10 10:26
Je kan om dit te controleren een doppler onderzoek laten doen bij je HA, doen wij regelmatig bij patienten met koude, blauwe voeten/handen.
Doppler test is toch alleen voor als je last hebt van pijn bij het lopen?
Anoniem
Geplaatst: 19-05-10 10:28
Ik heb hetzelfde met mijn bovenarm. Jaren geleden heb ik een ongeluk gehad en toen was mijn arm echt zwart. Ik kon de vellen ervan af trekken. NU is hij met warm weer rood en met koud weer paars. Ik heb daar geen goede doorbloeding meer.
Ik heb het ook maar ben er een keer achter gekomen dat ik heel krampachtig op mijn voeten sta als ik douche. Ik ben een keer flink uitgegleden in de douche en ik denk dat ik sindsdien dus zo krampachtig sta. Ik zet extra druk op mn tenen als het ware en dan worden ze paars.. Nu ik het weet probeer ik er op te letten en zie ik het steeds minder