Gestopt met pil en pukkels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Gestopt met pil en pukkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:22

Hallo bokkers,

Ik ben in januari gestopt met de anticonceptie en nu heb ik allemaal pukkels, nu zegt de dokter dat dit een verschijnsel is als je stopt met de anticonceptie.
Maar hoelang gaat het duren en wie heeft er nog meer last van gehad ?
Wat kun je er tegen doen en wat moet je vooral niet doen ?

Charlie_P

Re: Gestopt met pil en pukkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:26

Jaaa. Ik had ook nooit last van pukkels, maar ben nu zo'n 1.5 jaar gestopt en heb er ook flink last van (gehad). Het wordt nu eindelijk wat beter. Geloof niet dat er veel aan te doen is, heb het idee dat er gewoon weer wat balans moet komen. Heb een tijdje heel schoon gegeten, maar merkte eigenlijk geen verschil.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:29

Ik denk inderdaad ook dat dit een hormonenkwestie is en dat je lichaam even flink moet wennen.
Wat goed helpt tegen onzuiverheden is brandnetelthee van Zonnatura. Maar of dit ook bij jou werkt, gezien het waarschijnlijk door de hormoontjes wordt veroorzaakt, weet ik natuurlijk niet ;)

Sterkte ermee, hopelijk ben je er snel vanaf. Als het aan blijft houden, zou ik gewoon even overleggen met je HA.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:45

hier ook veel pukkels gehad na het stoppen van de pil. ik was erg snel zwanger daarna dus weet niet hoe lang het duren moet voordat dat wegtrekt. is ook per persoon verschillend, want heeft met de balans in je hormoonhuishouding te maken.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:22

ik heb er ruim een jaar last van gehad. zou niet weten wat er tegen werkt. in ieder geval niet aan zitten!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:15

Ik heb er helaas nog steeds veel last van. Is echt duidelijke hormoon pukkels want de week voordat ik ongesteld wordt zit mijn gezicht er weer onder. Ben nu al ruim een jaar gestopt met de pil en wordt niet minder. Ik zorg dat ik mijn gezicht gewoon goed reinig, ga wat vaker onder de zonnebank en verder leg ik me er een beetje bij neer.

C_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:03

Ik heb ook allemaal pukkels gekregen toen ik stopte met de pil

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 13:53

Het is niet normaal, me hele bovenlip zit vol met puistjes vind het behoorlijk vervelend aangezien ik het nooit heb gehad. het wordt alleen maar erger.