Niet kunnen/durven slapen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJustMe6

Niet kunnen/durven slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:36

Ik heb vroeger toen ik klein was heel veel problemen gehad met slapen. Als ik eenmaal sliep dan sliep ik ook echt maar het duurde echt super lang voordat ik eindelijk in slaap viel.
De laatste jaren ging het eigenlijk wel goed maar sinds een tijdje helemaal niet meer. Ik heb steeds hele vage dromen over dingen die ik gewoon echt eng vind en als ik zo'n droom heb gehad durf ik gewoon niet terug te gaan slapen. Ook duurt het steeds heel lang voor ik eindelijk in slaap val. Elke keer als ik het licht uitdoe flip ik zo ongeveer en doe ik het heel snel terug aan. Ik zie/hoor zegmaar ook dingen. Vanacht was het zo erg dat ik maar 3 uurtjes heb geslapen. Niet echt handig, heb examens. Hebben hier meer mensen last van? en wat kan je eraan doen...
Als je me voor gek verklaard dat liever niet reageren want aan dat soort reacties heb ik niks.
Laatst bijgewerkt door xJustMe6 op 17-05-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Niet kunnen/durven slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:40

Ik zou naar een psycholoog gaan als ik jou was.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:41

zeer slechte ervaringen mee. Heb ik een paar jaar terug bijgelopen. Die maakte de boel alleen maar erger...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:46

Ik slaap ook slecht (altijd al gehad). Niet dat ik bang ben om te gaan slapen maar ik slaap gewoon heel licht. Ben elke nacht minimaal wel een uur wakker. Soms langer, soms heel vaak soms minder etc.

Maar ik heb ook weleens dat ik heel slecht slaap zonder licht. Geen probleem dan laat ik het licht gewoon aan.
Als dat jou helpt om beter te slapen dan laat je het licht toch gewoon een tijdje aan? Je neemt gewoon een lampje op je nachtkastje met een spaarlampje erin en klaar.

Wat je in ieder geval niet moet gaan doen is je er druk over maken want dan lukt het helemaal niet meer. Als ik 's nachts wakker wordt (of niet kan slapen) dan ga ik gewoon even tv kijken, een boek lezen of wat dan ook. Op een gegeven moment wordt ik vanzelf wel weer slaperig en zo niet is het ook goed (heb zo weleens hele boeken uitgelezen in een nacht maar goed). Hoe minder je er zelf een probleem van maakt hoe beter het gaat.

Probeer in ieder geval niet overdag te gaan slapen of juist heel lang te gaan uitslapen want dan leer je jezelf een verkeerd ritme aan.

Succes ermee!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:55

je kan bij de apotheek melatimine ofzo halen (weet niet hoe je het schrijft, sorry!) maar dat is een lichaamseigen stof die je in slaap laat vallen.. Laat je wel goed adviseren want kan verslavend werken!!

Dat is symptoombestrijding ;) heb je misschien traumatische ervaringen gehad in je leven (minder dan een jaar terug?)? Het klinkt me namelijk eng bekent in de oren :+

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:59

melatonine (of hoe je dat ook schrijft :+ ) heb ik al geprobeerd. Geen resultaat...
Verder heb ik niet echt iets traumatisch meegemaakt maar ben er dit jaar achter gekomen dat ik zegmaar wel eens dingen zie. Heb ik blijkbaar altijd al gehad maar nu is het duidelijker en me afsluiten daarvoor lukt niet altijd. Zeker niet als ik alleen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:02

Heb je kruidvat melatonine of echte geprobeerd? In die kruidvat zooi zit 0,1mg terwijl in de echte (die je van de dokter op recept krijg) 5mg zit.
Daarbij je probleem voorleggen aan de HA en doorverwijzing vragen naar een (goede) psycholoog.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:04

Heb via de huisarts gekregen toen :)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:05

Ik heb precies hetzelfde als jou, ik heb iemand in huis gehaald om te kijken toen het goed aardig bleek te zijn heb ik me er voor af kunnen sluiten en trek het me nu niet meer zo veel aan zie nog genoeg maar doe er niks meer mee.. laat elke avond met slapen wel een lampje aan voor mijn gevoel fijner.. Ik snap jou angst meer dan goed.. maar 9 van de 10 keer is het goed en niks kwaad als dit jou beter laat voelen vraag dan iemand op bezoek gewoon even googlen.. wat ook helpt een kruis op de kamer leggen hangen zetten.

Joyce_

Anoniem

Dan naar een psycholoog. Van de echte slaapmiddelen moet je proberen af te blijven. Probeer eerst het probleem op te lossen, en pas als alles faalt de symptomen dmv slaapmiddelen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:08

misschien ben jij veel beter geholpen bij een paragnost dan bij een pscholoog.. als jij hyper sensitive ben en dingen ziet die wij niet kunnen waarnemen, kan iemand met dezelfde gave je waarschijnlijk beter helpen dan iemand die absoluut niet weet hoe of wat!!! DIt krijgt een psycholoog namelijk niet in der studie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:09

Ik zou het eerst proberen medisch op te lossen voordat je naar paranormale dingen gaat kijken.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:10

tessa_brian schreef:
zeer slechte ervaringen mee. Heb ik een paar jaar terug bijgelopen. Die maakte de boel alleen maar erger...

die ervaring deel ik ook werd alleen maar erger.

je hebt ook pillen voor in slaap te komen misschien is dat wat.

verder zou ik dan na examen eens idd gaan praten met iemand paronormaal is.
Laatst bijgewerkt door frangelica op 17-05-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:10

Nee dat blijkt wel...heb ik gemerkt toen, die mensen deden of ik gek was. Ben ik ook nogal onzeker door geworden :7
@Myukki, echt vervelend he. Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:10

TS wanneer zie je dingen? :) Ik ben ook een slechte slaper (dit gaat tegenwoordig wel heel goed) en ik heb regelmatig als ik 's nachts wakker word dat ik dan 'dingen zie'. Er staat wel eens iemand in mijn kamer, of er vliegt een ballon door mijn kamer (??) etc. Dit is je onderbewustzijn ;)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:12

Bij mij is het zeg maar gewoon als ik in bed lig en niet kan slapen. En soms ook als de slaapkamerdeur openstaat, zie ik het buiten mijn kamer.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:12

Asyaa schreef:
Ik zou het eerst proberen medisch op te lossen voordat je naar paranormale dingen gaat kijken.

dat is per persoon verschillend! Zelf geloof ik in de wetenschap, maar ook in de fouten van mensen. Als iemand juist verslechterd is door medische of psychische hulp, kan dit zeker een uitkomst bieden! Als is het maar om een stuk waardering en erkenning te krijgen zodat je sterker in je schoenen komt te staan!

Zelf zou ik niet snel ervoor kiezen, maar als he voor haar helpt is het geweldig toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:15

Romyv schreef:
Asyaa schreef:

dat is per persoon verschillend! Zelf geloof ik in de wetenschap, maar ook in de fouten van mensen. Als iemand juist verslechterd is door medische of psychische hulp, kan dit zeker een uitkomst bieden! Als is het maar om een stuk waardering en erkenning te krijgen zodat je sterker in je schoenen komt te staan!

Zelf zou ik niet snel ervoor kiezen, maar als he voor haar helpt is het geweldig toch?

Inderdaad, maar wat ook kan gebeuren is dat TS wellicht een moeilijk te bepalen aandoening heeft, maar wel eentje die makkelijk op te lossen is. Het zou eeuwig zonde zijn als ze het 'medische opgeeft' en bij het 'paranormale' oplossingen gaat zoeken. Dat TS ondertussen met een paragnost gaat praten terwijl ze ook met de huisarts doorgaat, perfect. Maar het een hoeft niet het ander uit te sluiten.
Wat je zegt over de fouten van mensen. Daar doelde ik op met een goede psycholoog. Het kan zijn dat de vorige niet goed met dit probleem kon omgaan.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:16

Wat vervelend. :\ :(:)

Een nachtlampje zoals hierboven al is gezegd, is dat niet wat? Dan is het in ieder geval wat lichter en ben je misschien wat rustiger als je gaat slapen?

Zie je dingen uit je leven of juist andere (bovennatuurlijk?) dingen? Dit is wat je het bangst maakt? Kan je daar niet eens met iemand over praten?

Medisch oplossen van dit soort problemen gaat denk ik ook erg lastig? Lichaam en geest werken heel nauw samen he, en lichamelijk is niet alles op te lossen..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:22

Wat vervelend. Een lamp in je kamer gewoon aanlaten zou kunnen helpen. Als je waker wordt niet er te veel bij nadenken, maar zoek afleiding: radio, tv, boek, puzzel. Ook niet gaan uitslapen of overdag gaan slapen. Zodat je 's avond echt moe bent.

Wat voor'n dingen zie je dan? Daar zou je over kunnen gaan praten met iemand.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:24

ja een lampje naast je bed, of de deur open laten, zodat je licht van de overloop/gang hebt?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:11

Licht op de overloop mag helaas niet aan, daar slaapt mijn broertje tijdelijk todat we verbouwd hebben. Ik doe meestal wel een licht op mijn kamer aan maar dan krijg ik een lichtelijk geflipte moeder aan mijn bed. Weetje wel niet wat dat kost blablabla.

Wat ik precies zie? Meestal een soort van witte schim in de vorm van een mens. Soms heel vaag een gezicht. Heb 1 vriendin waarmee ik er over kan praten. De rest vertel ik zulke dingen niet aan... Niet dat ze niet willen luisteren maar denk niet dat ze het geloven. Wat opzich wel logisch is. Zoiets is best moeilijk voor te stellen.

@ Asyaa, ik heb echt heel veel verschillende psychologen gehad. Allemaal fout gegaan. Heb niet echt vertrouwen meer in zulke mensen al zullen er best goede rondlopen. Ben gewoon bang dat ik weer een verkeerde tref.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:17

kan je niet bij je broertje in de kamer..
of weten je ouders hier niets vanaf?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:01

Mijn broertje is anderhalf en huilt nogal veel 's nachts dus dan slaap ik helemaal niet :o
Mijn andere broertje is 12 maar die wil mij niet echt op de kamer en ik heb daar eerlijk gezegt ook weinig behoefte aan :=
Mijn ouders weten wel een deel van het probleem maar zeggen dat ik 'gewoon' moet gaan slapen.